Gå til innhold

– Alle snakker i The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min der er det mer dere som snakker mye om det ikke "alle" (siden det ser ut som dere spør om det i titlen) , men uansett ser det ganske artig ut.

Er bare en bug i forumet som gjør at sitatstrek blir til spørsmålstegn. Fikset.

Endret av TST
Lenke til kommentar

Har fulgt utviklingen i noen år nå. Må si at dette begynner å se veldig bra ut.

Får de dette til kommer vi til å se et virkelig bra spill.

 

Håper bare at eventuelle tekniske problemer ikke kommer til å ødelegge for spillet. Slik som med AoC. Prøvde igjen nå for et par dager i anledning gratisperioden for 3-årsdagen, men lyd via mitt G35 headset fungerte overhodet ikke, dermed hoppet jeg av igjen umiddelbart.

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig at voiceover på absolutt alt er bortkasta i en MMO. Fokuser heller på å få ting til å funke teknisk og gameplay messig. Dette er grunnen til at jeg fortsatt spiller WoW, de er rett og slett best på disse viktige tingene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om en NPC har en kul voiceover hvis andre viktigere deler av spillet er mangelfullt.

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig at voiceover på absolutt alt er bortkasta i en MMO. Fokuser heller på å få ting til å funke teknisk og gameplay messig. Dette er grunnen til at jeg fortsatt spiller WoW, de er rett og slett best på disse viktige tingene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om en NPC har en kul voiceover hvis andre viktigere deler av spillet er mangelfullt.

 

Det handlar vel gjerne ikkje så mykje om at ein voiceover skal vere kul, det har jo faktisk ein funksjon. Gjort riktig kan det absolutt vere med på å auke innlevelsen min i spel i alle fall. På den andre sida kan tekst vere mykje betre enn dårlig voice acting, men får satse på at Funcom får inn flinke skodespelarar!

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig at voiceover på absolutt alt er bortkasta i en MMO. Fokuser heller på å få ting til å funke teknisk og gameplay messig. Dette er grunnen til at jeg fortsatt spiller WoW, de er rett og slett best på disse viktige tingene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om en NPC har en kul voiceover hvis andre viktigere deler av spillet er mangelfullt.

 

 

joda, men det er jo ingen som gidder å spille et spill som er akkurat d samme som WOW men bare et annet spill=)

utvikling er bra så lenge det ikke går utover det alt det andre.

synes også dette gjør spillet MYE mer levende=)

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig at voiceover på absolutt alt er bortkasta i en MMO. Fokuser heller på å få ting til å funke teknisk og gameplay messig. Dette er grunnen til at jeg fortsatt spiller WoW, de er rett og slett best på disse viktige tingene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om en NPC har en kul voiceover hvis andre viktigere deler av spillet er mangelfullt.

 

God voiceacting øker innlevelsen i spillet i veldig stor grad. WoW-modellen har fungert så langt, men den er på god vei til å bli utdatert. Stemmeskuespill har begynt å bli en standard i alle spill med et relativt stort budsjett, og det føles som en mangel hvis det ikke er der. WoW hadde vært et rikere spill om det var mer voice acting. Det lille de har er veldig bra, og om det var mer tror jeg kanskje flere hadde brydd seg litt mer om historien og ting hva som foregår i Azeroth. Nå er dessverre ikke WoW spesielt historiesentrert, det er alt for lett å droppe hele greia, skaffe seg flere epics og nå høyere nivåer. Men spør folk hvem Cho'gall er, så vil 9 av 10 kun svare siste boss i Bastion of Twilight, uten å ha noen anelse om hvor han kom fra, eller hvorfor vi tar livet av ham hver uke. Historien er der, for de som er interessert, den er stor, detaljert og har dybde, men er ikke integrert nok i spillet til at det er en levende del av verden.

 

I TSW og TOR er historiebiten helt sentral, stemmeskuespill blir et svært viktig verktøy for å drive historien i disse spillene, og sørge for at flest mulig blir interessert i å oppleve den, samt å gjøre historien troverdig.

 

Suksessen for systemet avhenger naturligvis av god kvalitet på skuespillet. Skrekkeksempelet er Everquest 2, som hadde så dårlig og irriterende stemmeskuespill at jeg hoppet av etter to dager. Der kunne de lett latt være. Så lenge kvaliteten er bra, kommer det til å heve spillet.

 

Skjønner ikke hvordan Funcom kan ha finansiering til et slikt prosjekt? Det må være EA som spytter penger inn i dette prosjektet antar jeg.

 

De har tjent penger på Age of Conan. Det var langt fra et tapsprosjekt selv om suksessen ikke ble i nærheten av det de håpte på. De har investorer som spytter inn penger, samt har de kuttet drastisk på kostnader ved å flytte størstedelen av utviklerstaben til Canada. EA har ingen økonomisk finger med i spillet som jeg har sett. De ble først med på løpet i Januar i år, og de har skal samarbeide med Funcom på utgivelsen av spillet, altså kun distribusjon og kanskje litt markedsføring. Det er klart det er penger med i bildet, men såvidt jeg har sett har ikke den avtalen noe med utviklingen av spillet å gjøre.

Lenke til kommentar

Slutt nå å sammenlign WoW med alle MMOtyper. WoW er en egen klasse i MMO-verden og det er ikke relevant å trekke det inn i absolutt alle diskusjonene om TSW, AOC, AION +++!

 

La wow være wow!

 

Klart man skal sammenligne WoW med andre MMO. WoW er referansemodellen, den helt klart største suksessen i markedet til dags dato. Det ville vært tåpelig å ikke gjøre det. Det er mye å lære fra WoW, samtidig er det ikke perfekt lenger. WoW har ikke gjort mye for å fornye seg selv siden det kom ut. Det har forbedret det som har vært kjernespillet hele veien, men de har enda ikke gjort noe som helst for å utvide kjernespillet siden slippet i 2005.

 

Dermed, for å kunne gi noe nytt til spillerne, gjøre noe som kommer til å få WoW spillerne til å gå over, så er de nødt til å se på hva WoW har, og enda viktigere: Hva det IKKE har. De er nødt til å tilby noe nytt og friskt, ellers vil de ikke ha sjans til å ta over en brukbar andel av spillerne. Slik det er i dag er WoW den soleklare kandidaten for fremtidige TSW-spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...