Gå til innhold

Anmeldelse: Operation Flashpoint: Red River (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet var mye bedre enn forgjengeren Dragon Rising. Men det føles forsatt ikke som det er Operation Flashpoint du spiller. Men det er utrolig realistisk dette spillet når det kommer til dette med å havne i skuddlinjen. Du merker teammatene dine dør som fluer om du sender dem ut i åpen mark i en skuddlinje.

 

Så jeg personlig synes jo det var ett greit spill. Anmeldelsen kom litt sent føler jeg.

Men synes ikke spillet er verdig Operation Flashpoint navnet. Det var ett av de beste spillene jeg spilte på den tid. :)

Lenke til kommentar

:hmm: Har den siste tiden kjørt gjennom et par oppdrag med en kompis i Dragon Rising, og syns det har vært overraskende gøy i forhold til førsteintrykket mitt når jeg spilte helt alene. Eneste som har vært til irritasjon er at om hele fireteamet dør, begynner man helt på nytt på oppdraget, noe som kan være slitsomt ettersom man har brukt en hel time på å komme seg til det punktet man dør på.

 

Samtidig har jeg ikke helt klart å bestemme meg om jeg liker den semi-realistiske tilnærmingen jeg føler denne serien har bestemt seg for å kjøre. Blir nok til å sjekk ut Red River, basert på denne omtalen, uansett :)

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har virkelig lyst... Men er det verdt det? Jeg spilte Dragon Rising og synes det var veldig greit, men AI'en var utrolig dårlig. Trur dette er ett co-op spill, men jeg vil spille det på pc, og de fleste av gamer-vennene mine er på xbox, så det er usikkert.

 

Litt sen anmeldelse da, ventet på denne lenge. Sliter dere med å teste spill på pc? siden dere også har brukt en stund nå på The Witcher 2 ;)

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har virkelig lyst... Men er det verdt det? Jeg spilte Dragon Rising og synes det var veldig greit, men AI'en var utrolig dårlig. Trur dette er ett co-op spill, men jeg vil spille det på pc, og de fleste av gamer-vennene mine er på xbox, så det er usikkert.

 

Litt sen anmeldelse da, ventet på denne lenge. Sliter dere med å teste spill på pc? siden dere også har brukt en stund nå på The Witcher 2 ;)

AI er bedre på dette spillet. ;)

Kanskje testeren av Withcer 2 har levd seg altfor godt inn :p

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har virkelig lyst... Men er det verdt det? Jeg spilte Dragon Rising og synes det var veldig greit, men AI'en var utrolig dårlig. Trur dette er ett co-op spill, men jeg vil spille det på pc, og de fleste av gamer-vennene mine er på xbox, så det er usikkert.

 

Litt sen anmeldelse da, ventet på denne lenge. Sliter dere med å teste spill på pc? siden dere også har brukt en stund nå på The Witcher 2 ;)

AI er bedre på dette spillet. ;)

Kanskje testeren av Withcer 2 har levd seg altfor godt inn :p

 

Hysj, jeg har dårlig råd denne måneden og jeg kjøper spill på utsagn som det :p

Æsj, det blir vel kjøp...

 

Men de brukte lenger tid på dette spillet ;) Hittil :p

Lenke til kommentar

Det er korrekt at denne anmeldelsen kommer noe sent, og dette er noe vi beklager. Det er vanligvis jeg som tar meg av anmeldelser av slike spill, og ettersom jeg har vært bortreist på ferie i tre uker, kommer vi litt på etterskudd. Bedre sent enn aldri :)

Lenke til kommentar

Gjenspillbarheten er dog drastisk redusert. OK, forgjengeren Dragon Rising hadde kanskje sine feil, men sett i lys av Red River er det bedre online.

 

Grunnen? Vel, det er først og fremst to:

 

1) Community mods & maps. Dragon Rising har fått bøtter og spann av nye missions (Sjekk f.eks. OGUs autodownloader, laster ned alle de fetere missions til OFDR). Mange av disse går originalmission'a en høy gang. Det finnes ingen mission editor for Red River..

 

2) I Red River er det blitt markant bedre multiplayerstøtte, hvor man bl.a. lett kan droppe inn i ett pågående mission. I negativ retning oppveies det på langt nær av laaaaaange introer, mellomspill, og outroer som ikke kan hoppes over. Så der satt vi da, 4 mann i Co-Op og dingla med beina i nye 10 minutter mens Hummy'en snegler seg avgårde mens Sarge kommer med den samme traurige talen for n'te gang.

 

Will there be a mission editor?

 

We're reengineering a lot of Flashpoint tech and changing the way the game is built. Because of the new approach to RR’s development, packaging up both the mission editor and our new environment editor into a gamer-friendly tool set, and then decoupling them from our internal pipeline would be a massive engineering task. This would require us to divert resources from elsewhere. The priority here is producing a killer single-player and co-op campaign and so a mission editor won’t feature in the PC or console editions of Red River.

 

 

Will an SDK be released?

 

We are aware of the demand for community tools but the toolset and pipelines we use to build the game and its data are tightly tied to our development environment and as such are not suitable for packaging as an SDK in its current form. Consequently, it would be a large task to ship the disc with a high quality, comprehensive yet user-friendly tool set that will meet community expectations. Regretfully, we’ve taken the decision to forego an SDK release and focus our dev resources on delivering an authentic infantry experience in single and co-operative modes.

 

Dette sammenlagt har gjort at vi nå er fire stykker som alt regnet oss som ferdige med Red River, og har gått tilbake til Dragon Rising. OFDR har styrke i at det er støttet av community, OFRR vil ikke kunne støttes av community.

 

Her ser vi klarere enn noen gang Codemasters vs. Bohemia Interactives strategier og tankesett;

Codemasters = Fire And Forget.

Bohemia = Bygg noe som varer, og støtt det. La alle ta del.

 

Enten kommer det en mission editor, ellers lar jeg dette spillet dø en stille død. Men det var morro sålenge det varte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...