Gå til innhold

Test: Nokia C3-01


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde denne telefonen og synes den var helt grei i bruk. Er uenig med testen, for dere må tenke på hvilke brukergrupper Nokia prøver å nå her. S40 er rettet mot de som trenger en telefon det går an å ringe og sende SMS med. Dermed er det bare pluss at telefonen har finesser som WiFi og turbo-3G. Når det gjelder tastene så likte jeg dem veldig godt, så dette tror jeg er smak og behag.

 

Grunnen til at jeg solgte var fordi jeg savnet god mail-støtte. I tillegg liker jeg å eksperimentere litt, så idag sitter jeg med en roota Android-telefon med siste utgave av CyanogenMod.

 

Alt i alt ville jeg gitt C3-01 en grei 4'er. Her må man huske at man også betaler litt for Nokia-kvalitet.

Lenke til kommentar

bellduck - et spørsmål til deg om Cyanogen. Du sier du har siste utgave - det blir Mod 7, ikke sant? Jeg har rootet min HTC Desire og lagt inn Cyanogen Mod 7. Problem: umulig å sende/motta MMS ((Telenor). På Cyanogen's eget forum er dette et hett tema. Mange løsninger er omtalt, men for meg som mange andre på forumet virker ingen av forslagene. Har du fått til MMS? Vet vi er på feil tråd her, men tenkte å huke tak i deg her.

Lenke til kommentar

Når skal dere lære?

 

Dette er en telefon rettet mot forbrukere som ønsker en enkel telefon som kan brukes til å sende meldinger og ringe med. Som selger erfarer jeg at Nokia har truffet veldig bra med akkurat dette, flere kunder som jeg har solgt denne telefonen til har kommet tilbake med kun positiv tilbakemelding, for telefonen er enkel og grei i bruk og gjør det den skal. Noen ganger begynner jeg å lure på hvilke premisser dere setter for en god billigtelefon.

 

Ta en titt på denne anmeldelsen i stedet, den er mye mer rettferdig.

http://www.trustedreviews.com/Nokia-C3-01-Touch-and-Type_Mobile-Phone_review

Lenke til kommentar

Det virker som om Tek.no og Amobil er full av idoitiske annmeldere som gjetter vilt på hva en telefon kan/ikke kan, funker /ikke funker etter 10 min tester.

 

Min hverdag er å selge mobiler og reparere de til en liten grad.

leser daglig på alle mobilsider for å holde meg oppdatert om nyheter, meninger, ønsker og tilbakemeldinger.

 

Denne siden er den eneste som jenvt holder en elendig standard på stort sett det meste og en skulle tro at de som styrer denne siden tror det norske folk er stokk dumme.

 

Lukter apple betalte folk lang vei.

 

Denne tlf er blandt de bedre low range telefoner på markedet, enkel og bruke, touch skjermen har aldrig vært ett problem på de 2 mnd den har vært ute (bra gjort å komme med en ny annonse på en allerede "gammel" telfon)

 

Den kan helt klart ikke settes i samme klasse som Galaxy s mini, det er to helt forskjellige verdner av mobil med 2 klart forskjellige brukergrupper.

 

X3T og C3T er klart to mobil jeg selger menger av og har bare positive tilbakemeldinger på, men den må kjøpes/selges til rett bruker.

 

denne testen, i likeht med stort sett 80% av amobil`S tester er en spøk..

Lenke til kommentar

@svartbjørn: Jeg bruker per i dag ZTE Blade med Cyan 7. Har tidligere hatt Desire og Desire HD, men disse har jeg ikke prøvd Cyan på. Ken dessverre ikke si så mye om MMS nå heller, da jeg aldri har sendt MMS med telefonen, men jeg fikk én som jeg ikke klarte å motta. Har også Telenor.

 

Det er klart man ikke kan forvente at absolutt alt fungerer 100% med en uoffisiell mod, men må si jeg er imponert over støtten. Får jo Android 2.3.3 før de fleste andre også, så det er jo gøy :-)

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Vi er fullt klar over at denne telefonen retter seg mot de som vil ha en enklere telefon til å ringe og sende SMS med som det blir skrevet her. Hvis det er dette man er ute etter så er C3-01 alt for dyr og bare det gjør at den ikke er noe aktuelt kjøp for denne målgruppen i våre øyne eller hører hjemme i noe "low range".

 

Hvis det hadde vært en god billigtelefon hadde den selvsagt vært aktuell for svært mange, men i våre øyne er den verken god eller billig.

 

Når i tillegg både skjerm og tastatur er under middels blir ikke dette noe alternativ for de som vil ha en enkel telefon, men som godt kan betale litt ekstra for bedre byggekvalitet etc. heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...