Gå til innhold

iTunes-alternativ oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter ihvertfall med å finne noe som fungerer bedre enn itunes når det gjelder lokale filer...

 

Mediamonkey var ikke noen suksess her. Bloat. Merkelig måte å håndtere søk og valg av musikk på.

 

WMP. Dårlige søkefunksjoner og bibliotekhåndtering, + treg

 

hm...noen andre? Spotify kan jo ta lokale filer, men søkefunksjonen er dårlig der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når ble Itunes de facto standardprogrammet for organisering og avspilling av musikk og video?

 

For ca 10 år siden da iPod ble introdusert?

 

For veldig mange med iPods og iOS dingser har iTunes vært en revolusjon innen organisering av musikk og media. En sentralt lager og metadata på mange nivåer gjør at man har en utrolig uttrykkskraft når man skal søke opp, velge ut og synkronisere musikk fra databasen. Svært få alternativer (om noen) som lar meg synkronisere "all barnemusikk", "album jeg har kjøpt selv", "lydbøker jeg ennå ikke har hørt", "siste 3 uspilte episoder av utvalgte podcasts", "personlige 5 stjernes låter" og "all ny musikk siste 4 uker" til min iPhone automagisk.

 

Samtidig er iTunes så enkel at man ikke trenger å være særlig it-kyndig for å bruke den samt at knytningen mot musikkkjøp online også har gjort sitt for utbredelsen.

 

Tiden da man stablet musikkfiler manuelt i kataloger og flyttet og reorganiserte dem i allverdens "logiske" navnekonvensjoner er forbi, datamaskiner er ikke lenger spennende i seg selv, folk kjøper maskiner for å løse oppgaver. Å leke vaktmester i et filsystem for å holde orden på musikksamlingen er hverken morro eller nødvendig, det er nøyaktig slike oppgaver datamaskiner egner seg til. Likevel kjenner jeg mange it-eksperter som sverger til den manuelle vaktmester-metoden ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etter hva jeg finner ut kan ikke programmet synkornisere mot iPod'er (bare Android enheter). Så vil ikke påstå det er noe særlig til iTunes alternativ da.

 

Har fortsatt ikke funnet noen måte å synkronisere min iPod Nano 6g i Linux, det nærmeste alternativet til iTunes der er gtkpod/libgpod.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Stusser på at såpass mange er så negative til iTunes. Nevn ett program som har et like flott interface, like bra framvisning av albumcovere og låtinformasjon, og som kan tilpasses til hver enkelt brukers behov.. Nevn ett program... :hmm:

 

Nå kan jeg selvfølgelig ikke snakke for folk som bruker treige PC-laptoper med enda treigere harddisker. Bruker selv flere mac-maskiner. Har et iTunes bibliotek i lossless på over 2.5TB (!!), og det fungerer helt strålende her. Kunne aldri tenke meg å bruke noe annet.

Jeg lurer på om disse som "elsker" å hate Apple og iTunes egentlig har satt seg skikkelig inn i hvordan programmet fungerer, eller så har de hatt en dårlig opplevelse med en tidligere og treigere versjon av iTunes på en treig PC. :)

 

For øvrig har WiMP blitt mye kjappere i responsen over det siste halvåret, selv om det fremdeles ikke kan sammenliknes med Spotify som er svært kjapt.

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar

Mulig iTunes har mange bra funksjoner, men det er jo komplett umulig å bruke om du bruker forskjellige PC-er. Hente over én sang fra en annen PC? NOPE! Må nok først slette hele

innholdet, ja ...

Med mindre de har endret det det siste halve året.

 

Aldri vært noe problem fra meg. Bare kopier filene fra mappen på HD'en og inn der du ønsker dem. På den andre side, hvis du har en iPod med låter og ønsker å koble den til kompisens PC igjennom iTunes for å utveksle låter, så vil du få problemer. Det er vel strengt tatt den eneste reelle begrensningen man kan snakke om her, og det er vel plateselskapene som har skylda her, ikke Apple vil jeg tro... (ment som en slags kopibeskyttelse)

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...