Gå til innhold

Mobilen kan gjøre deg ufruktbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som en rar hypotese, skulle tro det var mer nærliggende å tro det var temperaturrealtert heller enn celleforandringer? Men har ikke lest rapporten.

 

AtW

jepp.

 

1. hvor på kroppen ble mobilen båret under undersøkelsen?

 

2. får en samme effekt om en stapper en varm gjenstand i bukselomma?

Lenke til kommentar

Høres ut som en rar hypotese, skulle tro det var mer nærliggende å tro det var temperaturrealtert heller enn celleforandringer? Men har ikke lest rapporten.

 

AtW

Temperatur vil ha en direkte innvirkning på både hastigheten til reaksjonene i cellene og til celledelingen.

 

får en samme effekt om en stapper en varm gjenstand i bukselomma?

Den varme gjenstanden vil kunne påvirke kroppen med temperatur (se hva jeg skrev ovenfor), men du må ikke glemme at mobiltelefoner ikke bare emitterer stråling i det infrarøde spekteret, men også mikrobølger.

Lenke til kommentar

jepp, men microbølger med så lite futt at dem ikke en gang varmer opp vann...

Mye kan utrettes med liten effekt når det skjer over tid. Såvidt jeg husker så er det påvist større sjanse for hjernesvulst hos folk som utsettes regelmessig for stråling fra f.eks. mobiltelefoner og trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

jepp, men microbølger med så lite futt at dem ikke en gang varmer opp vann...

Mye kan utrettes med liten effekt når det skjer over tid. Såvidt jeg husker så er det påvist større sjanse for hjernesvulst hos folk som utsettes regelmessig for stråling fra f.eks. mobiltelefoner og trådløst nettverk.

Siste jeg husker på det området var at en like gjerne kunne kaste mynt om det. For hver undersøkelse som sier det er en risiko så er det en annen som sier det ikke er det.

Lenke til kommentar

jepp, men microbølger med så lite futt at dem ikke en gang varmer opp vann...

Mye kan utrettes med liten effekt når det skjer over tid. Såvidt jeg husker så er det påvist større sjanse for hjernesvulst hos folk som utsettes regelmessig for stråling fra f.eks. mobiltelefoner og trådløst nettverk.

 

Da tror jeg du husker feil, dvs du husker kanskje en tvilsom undersøkelse fra noen av våre svenske venner, men påvist i seriøs forskning? Niks.

 

AtW

Lenke til kommentar

Siste jeg husker på det området var at en like gjerne kunne kaste mynt om det. For hver undersøkelse som sier det er en risiko så er det en annen som sier det ikke er det.

Jeg støtter meg ikke på en spesifikk undersøkelse, nettopp fordi de har så varierende resultat. Jeg tenker bare som så at stråling av en viss styrke vil øke kreftfaren helt sikkert (det er noe vi vet), og da er det logisk for meg at også muligheten for at svakere stråling over lengre tid vil kunne ha en skadeeffekt.

 

Da tror jeg du husker feil, dvs du husker kanskje en tvilsom undersøkelse fra noen av våre svenske venner, men påvist i seriøs forskning? Niks.

 

AtW

Se det forrige innlegget mitt.

 

EDIT: Dette havnet visst i det forrige innlegget mitt, så da får du se et avsnitt opp i stedet :tease:

Endret av mariu1519
Lenke til kommentar

Siste jeg husker på det området var at en like gjerne kunne kaste mynt om det. For hver undersøkelse som sier det er en risiko så er det en annen som sier det ikke er det.

Jeg støtter meg ikke på en spesifikk undersøkelse, nettopp fordi de har så varierende resultat. Jeg tenker bare som så at stråling av en viss styrke vil øke kreftfaren helt sikkert (det er noe vi vet), og da er det logisk for meg at også muligheten for at svakere stråling over lengre tid vil kunne ha en skadeeffekt.

 

Da tror jeg du husker feil, dvs du husker kanskje en tvilsom undersøkelse fra noen av våre svenske venner, men påvist i seriøs forskning? Niks.

 

AtW

Se det forrige innlegget mitt.

 

EDIT: Dette havnet visst i det forrige innlegget mitt, så da får du se et avsnitt opp i stedet :tease:

 

Det er en mulighet for det, derfor forsker man på det. FOrskningen hittil tyder ikke på noe økt kreftfare.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det var microbølger så sterke at de varmet opp vann, ville jeg anbefalt deg å rømme på landet :g Det er ikke snakk om å ta livet av deg umiddelbart, det er snakk om å svekke kvaliteten på rumpetrollene dine.

 

Forresten så blir smarttelefoner generelt mye varmere enn de som slipper unna med en SMS en gang i kvartalet, så problemet kan være økende på kort sikt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...