Gå til innhold

Intel har høyere tanker om egne SSD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med oss som sitter med Intel X25-M Gen. 1 og støtte for TRIM ?

Her har Intel driti skikkelig på kundene sine...

 

Ble du lovet en fremtidig støtte for TRIM da du kjøpte SSD'en? Det ble ikke jeg, og følgelig sutrer jeg heller ikke, og kjøpte meg heller en Gen2 da den kom.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Selskapet går nå videre og har kunngjort at de øker garantien av Intel SSD 320 fra tre til fem år.

Reklamasjonsfrist på fem år har disse kundene (og alle andre SSD-kunder) alltid hatt. Så hva er det egentlig som skiller Intels garanti fra forbrukerkjøpsloven, sett fra kundeperspektiv?

Lenke til kommentar
Selskapet går nå videre og har kunngjort at de øker garantien av Intel SSD 320 fra tre til fem år.

Reklamasjonsfrist på fem år har disse kundene (og alle andre SSD-kunder) alltid hatt. Så hva er det egentlig som skiller Intels garanti fra forbrukerkjøpsloven, sett fra kundeperspektiv?

Jeg antar at det innbærer mindre hassle når du skal ha saken reparert/erstattet. I stedet for å reklamere til den norske forhandleren/nettbutikken som er pålagt 5 års reklamasjon, kan du heller sende garantisak rett til Intel. Jeg antar at forhandler i mange tilfeller videresender til Intel, så ved å kutte det ene leddet kan man unngå en del hassle.
Lenke til kommentar

Vil Intels garantiordning også sikre forbrukeren heving av kjøp ved tredje gang samme mangel?

Jeg ser strengt tatt ikke fordelen ved å skulle sende produktet i retur til produsent som gjerne befinner seg på andre siden av kloden, når jeg kan sende det til butikken jeg har kjøpt det hos, som ofte befinner seg innenfor landegrensene.

Greit nok, om butikken går konkurs er garantien grei å ha i bakhånd, men i de aller, aller fleste tilfellene er produsentgarantier fullstendig irrelevante når man som forbruker har norsk forbrukerkjøpslov å søtte seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...