Gå til innhold

Test: Plextor PX-128M2S 128GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sier at "SSD-markedet er i rivende utvikling"

 

Relativt sett så er dette riktig.

MEN: Relativt sett så er dette BULLSHIT.

 

Til tross for at man merker proggresjonen produsentene "viser fram"

Så vet man at de til en viss grad melker markedet.

 

Dette er veldig riktig!

 

 

Jeg legger med et bilde av produktets livssyklus:

 

livssyklus.gif

 

Jeg venter på at SSD- produkter skal komme i "tidlig modningsfasen" før jeg kjøper en. Da har den RAST i pris. I tillegg kommer tradisjonelle snurredisker til å selges til gi-bort pris til lagrene blir tomme/de lager disker som er store nok til å konkurrere. Per dags dato har det vært er og er fremdeles et produkt for "tidlige innovatører", selv om vi er ved et skillepunkt akkurat nå. Prisene er som regel veldig høye i denne fasen, ettersom produsentene skal melke produktet så mye som mulig.

 

Lenke til kommentar

Dette er en Marvel 6Gbps klone. Det ser ut som de bruker default firmware. Plextor har kun valgt hvilken NAND å sette på kretskortet, satt et klistremerke på plastdekselet, og gir kundesupport. Dette er noe som bør nevnes, da dette ikke er noen innovasjon fra plextors side. Prisen og ytelsen bør derfor sammenlignes med et kritisk øye mot de andre Marvel 6Gbps SSDene som er der ute, og en konklusjon av hvordan de har løst oppgaven sammenlignet med konkurrentene bør gis.

 

IMHO er dette en "jeg også!" SSD som hører til i lower mid-range av 2011 SSDer, og low-end av 6Gbps SSDer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...