Gå til innhold

– Ikke bruk Windows XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja... Som utvikler ser jeg selv at det finnes langt flere grunner til å ønske at det som er i bruk er mest mulig oppdatert. Også i Android-verden snakker man om fragmentering som om det er en uting.

 

Rent sikkerhetsmessig sett, det er flere enn bare Microsoft som må patche programvare til gamle platformer. Vanskelig å kjøre en Windows 98-maskin med fullt sett programvare uten kjente sikkerhetshull i dag.

Lenke til kommentar

at norge er høyt oppe på reklame lista er ikke rart... alle som har lest vg på nett har jo erfart at vg er ca 2 meg å laste, men all reklamen og dritten er nermere 15... det samme gjelder for de andre nyhets websidene (dagbladet, aftenposten, og de fleste andre norske og utenlandske aviser)

og store deler av reklamen bruker en eller annen form for activx eller andre metoder for å bestemme din lokasjon så du kan få dritt relatert til hva som er i ditt område.

burde aldri være lov.

Lenke til kommentar

en ting som gjør den statistikken feil er at det er minst 100 ganger flere pc'er med win XP enn win 7.

de fleste firmaer som har titusen vis maskiner bruker XP fordi de har programvare som ikke funker i win7 eller vista...

eller fordi de vet at XP faktisk er pålitelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

en ting som gjør den statistikken feil er at det er minst 100 ganger flere pc'er med win XP enn win 7.

de fleste firmaer som har titusen vis maskiner bruker XP fordi de har programvare som ikke funker i win7 eller vista...

eller fordi de vet at XP faktisk er pålitelig.

 

Jepp, jeg har nettopp bestilt en haug med XP maskiner på min jobb. Hadde det vært mulig hadde jeg også bestilt et par stykker med Win98 da det er en del sinnsykt dyre lisenser som kun kjører på 98 :)

 

Men så tror jeg bedrifter generelt sett er noe flinkere til å beskytte maskinene mot uønskede greier også..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...