Gå til innhold

The Pirate Bay skjuler serverne i en grotte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Akkuratt som i spillet Evil genius. Har man ei grotte.Alt som mangler er ett basseng med "sharks with frikin laser beams attached to their head"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det passer seg jo forsåvidt, pirater med skattene skjult i en grotte.

 

(Nå skal det sies at jeg er imot opphavserett i dagens form så det er ikke meg imot at gutta fortsatt er i drift).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De må jo uansett være tilkoblet nettet...

Jeg så plutselig for meg en skokk svenske konstabler på vei ut i skauen, med blikket godt festa på hver sin fiberkabel, i håp om å finnen den enden som er festa til TPB...

Lenke til kommentar

Hvis bare musikk- og filmbransjen hadde fått det inn i nøtta at det de egentlig bør gjøre er å oppheve opphavsrettighetene slik de er i dag hadde vi sluppet alt dette tullet.

 

Hva som må til for at det skal bli atraktivt å betale for filene:

 

Film og TV:

- enkel tilgjengelighet uten regionsperre og DRM

- billigere enn DVD og Blu-ray

- valg av filformat - flere filtyper tilgjengelig, for både PC-, Android- og Apple-produkter

eks.: MKV, MPEG4, AVI

- serieepisoder blir tilgjengelig 24 timer etter å ha vært sendt på TV

- når en sesong er ferdig kan man kjøpe hele sesongen og laste den ned for litt mindre enn hva det koster per episode

- streamingtjeneste som sender innholdet samtidig som det sendes for første gang på TV mot månedsbasert betaling

- "cover art" i jpg-format med god kvalitet

 

Musikk

- enkel tilgjengelighet uten regionsperre og DRM

- billigere enn CD

- valg av filformat - flere filtyper tilgjengelig, for både PC-, Android- og Apple-produkter

eks.: lossless FLAC, lossless WMA, 320kbps mp3

- "cover art" i jpg-format med god kvalitet

Enig, prisene må stå i stil, som regel koster det vesentlig mindre å distribuere slikt digitalt.

 

Jeg skulle ønske at TV-stasjonene hadde attraktive abonnementstjenester på TV-serier, i tillegg til å selge de enkeltvis samt tilby noen med reklame(for de som vil prøve en ny serie). Det er sikkert mange serier som enklere ville overlevd økonomisk med en slik ordning. Dessuten er det helt essensielt at slike tjenester lar seg integrere i ulike mediesenterløsninger.

 

Jeg er en av de som fremdeles bestiller CD-plater, faktisk i større grad enn noen gang før. Men jeg ripper de uansett til flac og spiller de av fra maskinene mine, så om jeg kunne sitte direkte i XBMC (eller lignende) og kjøpe inn ønsket musikk til en god pris og fått det rett inn i biblioteket mitt i god kvalitet så hadde jeg kjøpt mye mer musikk. Musikk- og filmbransjen må forstå at de må tilby et bedre produkt enn piratene og til en god pris, nå er det i mange tilfeller motsatt.

Lenke til kommentar

Jeg så plutselig for meg en skokk svenske konstabler på vei ut i skauen, med blikket godt festa på hver sin fiberkabel, i håp om å finnen den enden som er festa til TPB...

 

Jeg så mer for meg en fyr fra TPB komme ruslende inn på kontoret hos nærmeste isp med en fiberkabel og si: "jeg kan ikke fortelle hvor denne går, men er det greit om jeg plugger den inn her?"

Endret av Philophobe
Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant å få vite hvordan nettforbindelsen er ordnet. Med mindre de har gjort noe veldig kreativt så burde det ikke være for vanskelig å oppspore. Det som forundrer meg er at de fremdeles hører til i Sverige, og ikke har flyttet til et land med mer tvilsomme myndigheter.

Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant å få vite hvordan nettforbindelsen er ordnet. Med mindre de har gjort noe veldig kreativt så burde det ikke være for vanskelig å oppspore. Det som forundrer meg er at de fremdeles hører til i Sverige, og ikke har flyttet til et land med mer tvilsomme myndigheter.

traceroute endte på 194.14.56.29 som i følge iplocation.net er tilknyttet Pirate Networks ISP. Arr arr. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan se ut som dem peerer via Stockholm sin internet exchange (sthIX)

 

aut-num: AS51040as-name: PIRATE-ASdescr: Piratpartietdescr: Pirate Networksorg: ORG-PA379-RIPEremarks:remarks: -= Transits =-remarks:import: from AS50066 action pref=80; accept ANYimport: from AS48285 action pref=80; accept ANYimport: from AS196814 action pref=80; accept ANYexport: to AS50066 announce AS-PIRATEexport: to AS48285 announce AS-PIRATEexport: to AS196814 announce AS-PIRATEremarks:remarks: -= Public Peering SthIX =-remarks:import: from AS12552 action pref=100; accept AS-IPOexport: to AS12552 announce AS-PIRATE

går da utifra at dem må ha en fiber til sthix?

Lenke til kommentar

Hvis bare musikk- og filmbransjen hadde fått det inn i nøtta at det de egentlig bør gjøre er å oppheve opphavsrettighetene slik de er i dag hadde vi sluppet alt dette tullet.

 

Hva som må til for at det skal bli atraktivt å betale for filene:

*snip*

+1

Jeg oppfordrer alle andre som leser kommentarene og er enig i denne til å også gi den en + med rating funksjonen på forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De oppe i bransjen er tette i nøtta, det vet vi allerede. Dessverre er det utgiverne som gjør det dyrt, det er de som er "fienden" egentlig. Løsningen er dessverre for å bli kvitt de raskt en full rensking med AK på kontorene deres for ellers blir de sittende. Som nevnt så er utgiverne feite på cash, og de vil ikke gi slipp på det de har hatt tidligere selv om det er det de må. Selv om de vinner krigen mot piratene og det ble umulig å piratkopiere så hadde de tapt uansett. For hva er resultatet? Jeg går ikke ut å kjøper, faktisk har jeg allerede funnet meg en masse gratis alternativer som er MER attraktive enn det de tar betalt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...