Gå til innhold

BioWare utforsker nye settinger (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, "bredere appell", utviklersnakk for så kjedelig at ingen liker det.

 

Tusen takk for at du ødela spillindustrien med salgstallene dine, Halo, og enda flere takk for de rævva oppfølgerene dine.

Husker da utviklere lagde gode spill som homeworld, alpha centauri, jagged alliance og lignende. Nå er civilization det eneste gjenværende spillet for ikke-dumminger.

Lenke til kommentar

Hva med noe enkelt og jordnært? F.eks et familie drama hvor mor og far skilles. Grå soner om hvem som har rett/feil, kan spilles fra flere vinker: mor, far, datter og sønn. Dialogvalg sørger for flere ulike slutter og de ulike karakterene sørger for ulike historier, selv om det i grove trekk er den samme grunnhistorien.

 

MEN SÅ!!!

 

Kom Geth fra en fjern planet og begynte å skyte rundt seg, og hadde det ikke vært for Grey Wardens, så hadde hele familien blitt slakta!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
– Vi vil ikke bekrefte noe som helst i dag, men det er noe vi diskuterer en hel del. Vin ønsker virkelig å få en bredere appell, forbedre rekkevidden vår, selge flere spill og verve flere fans, fortsatte studiosjefen.

 

Jippi, det vanskligste med de siste spillene dems er å holde seg våken slik at man får med handlingen, får det er jo mer en halveis god hollywood film en et RPG spill (slik de laget dem før). Spillingen går jo av seg selv i sin a til b stil der heftige cutscenes er viktigere en Rpg rolle bygging, presisjon og dyktightet. Spørsmålet mitt er om det er mulig å få det mer meainstream.

 

Har ikke noe imot at spill forandrer seg med tiden, men når forandringen går i sterk forenkling for å tilpasse seg flest mulig (komersialisering) er det veldig sjeldent et kvalitets tegn for de som ønsker seg en utfordring.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hva med at du kastes i fengsel, utfordringen er å overleve. Flere mulige utveier som rømning, anke eller å sone ut straffen, hver med sine utfordringer. Allianser i en slik setting er naturlig og det skal ikke være vanskelig å la folk velge egne navn for så å la nøyaktig null av NPCene bruke det navnet.

Lenke til kommentar

Jeg liker Bioware jeg :)

 

jaha, var det ikke noe mer du ønsket å dele med oss?. Veldig intetsigendet i beste fall et trollete forsøk.

 

Tja, jeg kan jo si at jeg liker det de lager av spill, ett lite unntak blir vel DA2. Men digger ME-serien, og har ordentlig trua på SWTOR.

Har ingenting negativt å si om Bioware, så hvorfor kunne jeg ikke si at jeg liker de? :)

Alle kan lage en feiler som DA2, men jeg har trua på at en eventuell DA3 blir fantastisk. Universene de har klart å lage i både DA og ME er fantastisk store og utrolig bra lagde. Bakgrunnen til alle rasene og indexen er kjempefantastisk :)

 

Håper rett og slett de fortsetter i samme bane :)

-Men noe nytt er jo bra da ;)

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som bare har lyst å sparke BioWare i ansiktet?

 

Kommer ann på for hvilket produkt, hvis det er for Dragon Age 2, så vil jeg å sparke dem i ansiktet. Sånn som de driver på nå ødelegger de mye for seg selv, å jeg regner med at det blir verre i fremtiden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kjøpt DA2, og hvis Bioware forsetter i sin moderne, samfunnskritiske og "strømlinjeformete" retning så blir ME3 det siste Bioware spillet jeg kjøper.

Hver gang spillutviklere snakker om å opppnå en bredere appell så holder jeg meg langt unna.

 

Men nye settinger hadde også gjort seg. Det var jo en artikkel her som nevnte historiske perioder som godt kunne utforskes mer.

Skulle gjerne sett et godt RPG satt i fortiden.

Men som andre sier her: FPSer satt i WW2, Midtøsten og lignende har vi mye av, og jeg er redd for at det er slike spill Bioware tenker på når de sier at de vil ha en bredere appell.

Lenke til kommentar

Men som andre sier her: FPSer satt i WW2, Midtøsten og lignende har vi mye av, og jeg er redd for at det er slike spill Bioware tenker på når de sier at de vil ha en bredere appell.

 

Nå hadde det jo ikke gjort noe med ett FPS med langt over 5 timer og GOD story da :p

Men jeg vil ikke se på Bioware som noen som lager FPS, heller rpg :)

Lenke til kommentar

Bioware skulle ha laget det nye Game Of Thrones spillet. Bioware kunne med fordel vært litt som HBO er på serier. Finne fram til gode bøker og gode historier og brukt dem. Orginalitet er jo kjempebra feks. ME universet. Men det er så mange gode historier rundt forbi at jeg tror BW kunne ha gjort noen sukseer på ting som allerede er funnet på også.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett et godt RPG satt i fortiden.

Men som andre sier her: FPSer satt i WW2, Midtøsten og lignende har vi mye av, og jeg er redd for at det er slike spill Bioware tenker på når de sier at de vil ha en bredere appell.

 

For man har ikke mange nok RPG spill satt til fortiden?

 

Bioware ville nok aldri finne på å lage et FPS spill, om det var det du mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...