Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Gnome 3 se flott ut, men det er en god del unødvendig også, like det litt mer minimalistisk, for eksempel app menyen synes jeg bare root

 

jaja mente rotete. Det er pga det samme som med "oversiktsvisning", alt for spret utover. Blir litt slitt på en stor skjerm med stor opplysning, selv om en har mus med 6000DPI. Dette er dog veldig bra for touchskjerm. Like det best om det en tight liten listemeny.

Lenke til kommentar
Jeg måtte faktisk inn på Google.com for å finne ut at hvis man holder Alt-knappen inne så vil valget om å skru av datamaskinen dukke opp. Hvorfor det ikke bare er ett ekstra alternativ for å skru av datamaskinen aner jeg ikke, men det burde helt klart vært til stede.
Dette er faktisk en av funksjonene i Gnome3 (ifølge gnome3.org). Det virker som de antar at brukeren vanligvis ikke ønsker å slå maskinen helt av dersom den støtter dvalemodus.
Lenke til kommentar
Jeg måtte faktisk inn på Google.com for å finne ut at hvis man holder Alt-knappen inne så vil valget om å skru av datamaskinen dukke opp. Hvorfor det ikke bare er ett ekstra alternativ for å skru av datamaskinen aner jeg ikke, men det burde helt klart vært til stede.
Dette er faktisk en av funksjonene i Gnome3 (ifølge gnome3.org). Det virker som de antar at brukeren vanligvis ikke ønsker å slå maskinen helt av dersom den støtter dvalemodus.

 

og "Dersom" er nøkkelordet. Jeg har ingen god erfaring med suspend i Linux, og ja, jeg er enig med at det burde være standard på laptopper når du LUKKER skjermen. Men man burde jo kunne skru av pcn hvis man vil.... Er som Vista ALL-OVER-AGAIN... mtp suspend altså, ikke ellers :p

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt greia med Gnome 3. Er liksom ikke noe som fanger min oppmerksomhet som spesielt fint, brukbart eller annet. Dog er jeg ikke helt fornøyd med Unity heller, merker at det går litt treigt med å ha gjemt launchern, burde kanskje sette på at den er vist hele tiden (som jeg har på win7).

Lenke til kommentar

Hvordan installere på ubuntudigitalnytt

edit: gnome-settings vill bruke 100% cpu i noen tilfeller om du ikke resetter keybord layout til defult og restarter. morsom bug. les mer om den HER

 

jeg gjorde det på den ene laptopen nå. IKKE gjør dette med en ubuntu du ikke vill fucke.

jeg fikk redda den nok til at den starter xorg med gnome-shell. det jeg ser liker jeg veldig godt. som måten du kan svare på chat og vinduvelger nede i høyere hjørne. den er litt tung for en netbook men det er ikke verre en w7 på en netbook :p

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Ikke standard i en distro enda? Hva med Fedora 15 som allerede er deklarert Gold (med andre ord vil det ikke bli gjort endringer på Betaen før Fedora 15 slippes på tirsdag).

 

Fortsatt ikke utgitt i endelig versjon er den vel? Og det står jo 2 - TO - steder i artikkelen at Fedora 15 er først ute når final slippes i slutten av måneden... Hva er det du griner etter? :p

Lenke til kommentar

Håpløst med gnome3 og unity. Bloatware til de grader som passer best på en netbook :/Gnome 2.x syntes jeg var bra nok :)

 

Så fortsett med Gnome-fallback da ;) Dette blir værre med Unity da Ubuntu fjerner "Gnome Classic" i Ubuntu 11.10 :(

de skal lage en unity 2d

 

edit: oppdaga nettopp hvor ufattlig fett den chattesaken som popper opp i bunnen var. den trenger litt "finpuss" men er utrolig kul :)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Ikke standard i en distro enda? Hva med Fedora 15 som allerede er deklarert Gold (med andre ord vil det ikke bli gjort endringer på Betaen før Fedora 15 slippes på tirsdag).

 

Fortsatt ikke utgitt i endelig versjon er den vel? Og det står jo 2 - TO - steder i artikkelen at Fedora 15 er først ute når final slippes i slutten av måneden... Hva er det du griner etter? :p

 

Som jeg nevnte så ble Fedora 15 Beta låst som Gold (igår), altså blir det ingen endringer ifra igår til lanseringsdagen som er 4-5 dager unna. Om du henter Fedora 15 idag eller på tirsdag blir altså akkurat det samme. Du syns virkelig det er nok til å hevde at "ingen distroer har tatt i bruk Gnome3 enda"?

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte så ble Fedora 15 Beta låst som Gold (igår), altså blir det ingen endringer ifra igår til lanseringsdagen som er 4-5 dager unna. Om du henter Fedora 15 idag eller på tirsdag blir altså akkurat det samme. Du syns virkelig det er nok til å hevde at "ingen distroer har tatt i bruk Gnome3 enda"?

 

Først og fremst var denne artikkelen ferdig for to dager siden, så er vanskelig å få med gårdagens hendelser inn i artikkelen. Likevel står jeg på mitt om at nei, Gnome 3 har enda ikke blitt lansert i en brukervennlig Linux-distribusjon når distribusjonen du nevner (og som forsåvidt også er nevnt i artikkelen skal være den første brukervennlige distribusjonen med Gnome3 når lansert) fortsatt ikke er lansert i endelig form.

 

Samme om det ikke blir gjort noen endringer med betaen fra idag til utgivelse, når du uansett må laste ned beta-utgivelse av distroen, for så å laste ned hundrevis av megabyte for å få den oppdatert til det som sannsynligvis blir identisk med den endelig utgivelsen... og jeg bruker sannsynligvis bevisst her, Fedora (eller var det mandriva?) har driti seg ut før og utsatt en lansering i siste liten grunnet en nylig-oppdaget bug...

 

@Kjell//: Ja, Unity2D blir å erstatte "Gnome Classic" i Ubuntu 11.10, derfor får du ikke brukt ett 2.x-lignende skrivebord i den distribusjonen lenger (ja, jeg vet det kommer en tredjeparts løsning som fikser dette). Rene Gnome 3 distroer vil fortsatt ha den muligheten via "Gnome-Fallback", som er positivt for de som ikke liker Unity eller Gnome-Shell.

Lenke til kommentar
... for så å laste ned hundrevis av megabyte for å få den oppdatert til det som sannsynligvis blir identisk med den endelig utgivelsen...

Er helt enig med deg der; enten er noe lansert, eller så er det ikke. Men det stemmer ikke det du sier om å måtte laste ned "hundrevis av megabyte". Det er nok bare snakk om en liten pakke som inneholder navnet på distribusjonen (finnes som oftest i /etc/lsb-release) og slikt som vil utgjøre forskjellen på beta og lansert.

 

Ellers, om du laster ned den siste beta-ISO'en nå, så er du i boks mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...