Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade: With Fire and Sword (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, du hadde vel innerst inne lyst til å gi en 7er ? :p

 

 

Haha!!!!

 

Men tips til gamer:

Når man gir 7/10 til både

Cargo: The Quest for Gravity OG L.A. Noire så må det være noe gale!! det går bare ikke. også antar jeg at det er mange hundre 7.... Cargo: The Quest for Gravity er jo helt seriøst er dritt spill!

Lenke til kommentar

Selvsagt spiller folk Mount & Blade enda - eneste (og dermed beste) - spillet i sin sjanger.

 

Akkurat denne utgivelsen interesserer meg dog lite. Å droppe sandkasse-elementer til fordel for noen halvhjertede forsøk på narrativt fokus og en "virkelig" setting er steg i feil retning. Å lede folk i kamp vil jeg påstå er en ganske viktig del av M&B/Warband også, så ut i fra anmeldelsen forstår jeg ikke helt hva som er greien med Captain-modusen.

 

For min del kunne de gitt ut Warband på nytt, i en litt mer moderne spillmotor, så hadde jeg vært fornøyd.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

hehe, du hadde vel innerst inne lyst til å gi en 7er ? :p

 

 

Haha!!!!

 

Men tips til gamer:

Når man gir 7/10 til både

Cargo: The Quest for Gravity OG L.A. Noire så må det være noe gale!! det går bare ikke. også antar jeg at det er mange hundre 7.... Cargo: The Quest for Gravity er jo helt seriøst er dritt spill!

 

Regner med du har spilt Cargo?

Uansett blir det dumt å sammenligne anmeldelsene da de er skrevet at to forskjellige skribenter :)

Lenke til kommentar

Kan du si, men igjen, de som spiller Mount & Blade er gjerne av den litt mer "hardcore" gjengen PC gamere, og de synes ofte ikke at pen grafikk har noe å si. Om det hadde fått Crysis 2-grafikk (erketypisk eksempel, I know) hadde det allikevel vært sært nok til å skremme bort flere av de som er litt mer casual og gjerne mer opptatt av grafikk.

Lenke til kommentar

Synes dette spillet er kjekt jeg. Har spilt det mye nå og synes dette var en grei anmeldelse. Spillet er kanskje ikke særlig finpolert, men jeg liker de nye skytevåpnene. Får det noen patcher og mods, kan det bli riktig bra. Jeg registrerer at meningene om spillet varierer, både her og på taleworlds sitt forum. Personlig har jeg imidlertid hatt mye glede av det allerede.

 

 

Noen som vil spille multiplayer? Gjerne med teamspeak :)

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Kan du si, men igjen, de som spiller Mount & Blade er gjerne av den litt mer "hardcore" gjengen PC gamere, og de synes ofte ikke at pen grafikk har noe å si. Om det hadde fått Crysis 2-grafikk (erketypisk eksempel, I know) hadde det allikevel vært sært nok til å skremme bort flere av de som er litt mer casual og gjerne mer opptatt av grafikk.

Riktignok hadde en ordentlig "harcore" PC gamer uansett påpekt at grafisk har Crysis 2 nesten fraværende konfigurasjonsmuligheter og ikke bare har alt for små teksturer skjult bak overdrevene blur-effekter, men til og med lavere DX generasjon enn sin nesten 4 år eldre storebror. Alt dette vil de forøvrig kunne attribueres til den fryktede multiplattformpesten "konsollherpes".

 

Mount & Blade er uansett det beste spillet jeg har rørt på lenge. Allikevel er det bemerkelsesverdig hvordan utviklingen går. Måtte lete lenge før jeg fant et spill som kunne tangere bredden i Conquer 1086AD fra 1995. Ikke før Mount & Blade, en liten nisje utviklet av et eneste ektepar kom, ble det tangert.

 

Hadde mount & Blade idéen fått et skikkelig utviklerteam bak seg (uten forenklende multiplattform nonsens)en fin grafikkmotor, samt utbedredt mulighet for online spill og lan (også med verdenskartet!), kunne dette blitt tidenes spill.

Lenke til kommentar

uff å uff. nå må de være forsiktige. husker da jeg startet spille for første gang, tror jeg mistet et par kilo på kroppen da siden jeg satt i x antall timer:)

synes de kan spille videre på diplomatien og selve styringen av hele verden.

mount & blade har et av de største potensialene til å bli et rett å slett alt for bra spill.

tenk hvis man fikk mulighet til å styre tropper uavhengig av hvor man selv er og man fikk litt mere strategi inn. det hadde vært konge=)

en ting jeg har ventet på lenge er muligheten for å starte et eget rike(vet du kan være uavhengig å ikke tjene noen konge) å kunne ha egne lorder som kunne verve seg til deg=)

det er så mye bra med dette spillet å det kan bli hundre ganger bedre med alle muligheter som man kan ta med uten å ødelege selve spillet=)

enig med artikkelen med at nå må det komme noe nytt i spillene, hvis de skal klare å holde det populært.

det er vell der de skuffer mest, siden det er mye som kan tas med i spillet uten noe stort problem=)

Lenke til kommentar

Riktignok hadde en ordentlig "harcore" PC gamer uansett påpekt at grafisk har Crysis 2 nesten fraværende konfigurasjonsmuligheter og ikke bare har alt for små teksturer skjult bak overdrevene blur-effekter, men til og med lavere DX generasjon enn sin nesten 4 år eldre storebror. Alt dette vil de forøvrig kunne attribueres til den fryktede multiplattformpesten "konsollherpes".

 

Hadde virkelig den gamle "hardcore" PC gameren som spiller fortsatt spiller Zork og Planescape påpekt det? :p Ser ikke på det som noen nødvendighet iallefall. Mulig vi har forskjellige oppfatninger av ordet, men for meg høres det ut som om du prater om en grafikkentusiast (i frykt for å bruke mer vanlige, nedsettende ord) med ganske god innsikt innen emnet.

Lenke til kommentar

Riktignok hadde en ordentlig "harcore" PC gamer uansett påpekt at grafisk har Crysis 2 nesten fraværende konfigurasjonsmuligheter og ikke bare har alt for små teksturer skjult bak overdrevene blur-effekter, men til og med lavere DX generasjon enn sin nesten 4 år eldre storebror. Alt dette vil de forøvrig kunne attribueres til den fryktede multiplattformpesten "konsollherpes".

 

Hadde virkelig den gamle "hardcore" PC gameren som spiller fortsatt spiller Zork og Planescape påpekt det? :p Ser ikke på det som noen nødvendighet iallefall. Mulig vi har forskjellige oppfatninger av ordet, men for meg høres det ut som om du prater om en grafikkentusiast (i frykt for å bruke mer vanlige, nedsettende ord) med ganske god innsikt innen emnet.

Kan der rakkes ned på konsoller, skal der rakkes ned på konsoller, slik lyder hardcore PC-gamerens ord. - Hehe, neida ikke nødvendigvis, men er vel gjerne ofte slik at de som holder seg til PC ikke bare mener at enkelte spill lettere lar seg gjøre med et fullt tastatur og mus, men også påpeker at konsollen vansklig lar seg måle opp mot PC'en hva angår tekniske spesifikasjoner.

 

Grunnen til at mange hardcore gamere "ikke bryr seg om grafikk" er nok ofte ikke fordi de ikke verdsetter dette, men heller at spillene som vies mye tid og ressurser gjerne er multikonsolltitler. Implikasjonen av dette blir i mange tilfeller et spill som oppfattes som "konsollifisert", det være seg kontrollmessig, ytelsesmessig "optimalisering" eller i forhold til utforming o.l.

 

Mount & Blade har imidlertid følelsen av å være et fantastisk "rent" PC-spill, på tross av det som i beste fall er middelmådig grafikk. Det bærer heller ikke preg av å legge føringer for, eller å hjelpe spilleren for mye langs en tenkt strekning. Det er på eget intiativ fort gjort å vinne alt eller tape alt i spillet. Dette er nok noe som appelerer sterkt til spillere som har spilt noen år og har en oppfatning av "hvordan spill engang var" :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...