Gå til innhold

Hjelp oss å teste kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Edda fortsatt den samme håpløse frilansavtlaen som ble innført for et år eller to siden?

 

Nå er vi eid 50% av Edda og 50% av A-Pressen, og heter Mediehuset Tek AS, slik at vi ikke har noen direkte føringer fra verken Edda eller A-Pressen, men så vidt jeg vet er dessverre frilansavtalen den samme som før, ja.

Lenke til kommentar

Nå er vi eid 50% av Edda og 50% av A-Pressen, og heter Mediehuset Tek AS, slik at vi ikke har noen direkte føringer fra verken Edda eller A-Pressen, men så vidt jeg vet er dessverre frilansavtalen den samme som før, ja.

Burde være en ide å få til en mer fornuftig avtale kanskje. Nå er jeg forsåvidt for opptatt om dagen til kunne bidra, men jeg kjenner at en slik frilansavtale legger en stor demper på lysten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller i det minste få utdypet hva som er problemene med den - tomsi, har du sagt A får du si B :)

Det primære problemet er at Edda forlanger å kunne bruke materialet vederlagsfritt i alle avisene som de eier uten noen som helst form for kompensasjon. Så du kan ende opp med at noe du tror du kun har skrevet for Akam, dukker opp i Fredriksstad blad eller Budstikka. Men du får ikke noe mer penger for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har godt kunne tenkt meg å bidra, både med testing og skriving på flere områder, men av sympati med de som virkelig sliter med de dårlig avtalene velger jeg å ikke melde meg. Hvis derimot avtalene ble levelige for alle så melder jeg meg straks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke, og vi har gjort vårt beste for å få slutt på det, men det er dessverre ordre fra oven.

Da får dere jo rapportere tilbake til de høye herrer, at dere ikke er i stand til å skaffe nok materiale fordi vi ikke er villig til å skrive under slavekontrakten deres. Ikke noe stoff = ingen lesere = synkende annonseinntekter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

" bruke materialet vederlagsfritt i alle avisene som de eier uten noen som helst form for kompensasjon "

-Da er spørsmålet: Hvor mye tjener man første (og eneste) gang man betales?

Ser andre enn meg paralleller til musikkbransjen her? Tenker blant annet på tidligere avtaler med spotify, som virket nokså uheldige og lite innbringende for de som skaper noe. Ikke rart at folk sitter hjemme og hever trygd..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...