Gå til innhold

Guide: Gratisprogrammer for Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg forvirret, klikket meg inn på en artikkel med overskriften "Det beste er gratis" for å derreter se teksten "Gratis er ikke alltid best"..

 

Jeg har ikke tatt bryderiet å lese artikkelen her engang da det er så motsigende titler i en å samme artikkel at jeg må bare stille spørsmål om hvem som aksepterer det?

Lenke til kommentar

VLC er mer brukervennlig enn MPC-HC for 'folk flest' tror jeg. Er det intrykket jeg har fått etter å ha brukt begge to hvertfall. Og mange vil kanskje rynke på øyenbrynene når de ser at MPC-HC ligner på noe som ble laget i Win95-tiden.

 

E: Liker forøvrig Foobar2000 bedre enn noe annet til avspilling av musikk, men igjen tror jeg ikke dette er noe for mannen i gata. For å få den beste opplevelsen må du bruke lang tid på konfigurering og plugins og slikt, og foobar har det samme 'problemet' som MPC-HD mtp design. (før du konfigurerer det til å se pent ut, selvfølgelig)

 

E2: Mozbackup var ny for meg. Takk for den, Hardware!

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Nå er jeg forvirret, klikket meg inn på en artikkel med overskriften "Det beste er gratis" for å derreter se teksten "Gratis er ikke alltid best"..

 

Jeg har ikke tatt bryderiet å lese artikkelen her engang da det er så motsigende titler i en å samme artikkel at jeg må bare stille spørsmål om hvem som aksepterer det?

 

Skulle til å nevne det, er så j***** enig. Oppgitt.:hrm:

Lenke til kommentar

foobar2000

 

helt klart den beste musikkavspillern, og jeg vil påstå at den er bedre på de fleste punkter enn de nevente i denne artikellen.

 

hvorfor ble "Real" nevnt? Det er et program jeg aldri igjen vil installere på noen maskin. :\

 

Jeg savner også sterkt media player classic.

 

samme gjelder imgburn og filezilla.

 

(sorry, men jeg må si at dette var en ganske trist artikkel du... bare det mest "obviouse" programmene de fleste alleredet vet om og ikke alltid de helt beste)

Endret av MMDE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eudora

En gammel traver som fortatt går an å laste ned, men når dette er skrevet er det fire år siden siste versjon (7.1) ble oppdatert, og derfor er programmet ikke lenger like aktuelt, dessverre.

 

Nei vel, så kvifor ta det med?

 

Andre nyttige program som ikkje står her:

 

- SMPlayer: Windows-frontend for mplayer, spelar alt eg kan oppdrive, og er like brukarvennleg som VLC. Opplever av og til dårleg kvalitet på avspeling i VLC (særleg HD-filer), som regel ser det bra ut i SMPlayer.

 

- Iron: Kort sagt Chrome utan Google. Bygd på Chromium-koden, men har som mål å fjerne all form for sporing og informasjonsinnsamling. Det einaste nyttige den manglar (som eg veit om) er automatisk oppdatering. Sidan ein ny Chrome-versjon er ein billig artikkel for diverse nettstader får ein som regel med seg nye versjonar uansett.

Lenke til kommentar

Tror ikke poenget var å ramse opp alle gratis programmer der ute. Problemet for folk flest er jo at det er for mye å velge i.

 

Fin oversikt, savner mer en detaljert beskrivelse på hvem som bør velge de forskjellige programmene. Syntes forsåvidt XBMC kunne nevnes da. Er jo et skikkelig mediasenter, mange som er på jakt etter slikt også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...