Gå til innhold

– Det blir ikke mer Wet (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var verken valget av protagonist, b-filmstilen eller pulp-estetikken som var problemet med Wet. De tingene tar jeg gjerne mer av i spillsammenheng. Wet led først og fremst av upolert gameplay, mye gjentakelse, og at de lente seg for tungt på QTEs i f.eks. skjefskamper (Er det noen som liker QTEs? Bortsett fra David Cage). I tillegg kom noen lite gjennomtenkte sekvenser - "falle fra fly"-biten er for eksempel hårreisende dårlig designet. Morsomt i små doser var det likevel, godt hjulpet av soundtracket og de herlige berserk-sekvensene.

 

Alt dette kunne jo en oppfølger fikset på, men akk.

Lenke til kommentar

QTE, eller Quick Time Events for de som ikke er glad i forkortelser. Ødelegger gameplay, samme faen om hvor mange som sier at det passer godt inn noen plasser i noen spill. Har spilt en del Resident Evil 5 med en kamerat i det siste, kjørte gjennom på Veteran og Professional. QTE ødela sååå mye fordi det ble bytta hele tiden. Skal man bruke QTE, så bruk de samme hele tida. Ellers blir de bare til massiv irritasjon og frustrasjon.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva det var med spillet, men jeg mislikte det selv om jeg rundet det, eneste grunnen til at jeg rundet det var for å gni det i trynet på fyren som anbefalte meg det, siden han mente den ene banen var umulig :p Måten spillet var lagd var på flere måter interessante konsepter, f.eks healing ved å gjøre bra ved å variere slåssingen, løping og utnytte seg av tinga rundt seg til akrobatiske angrep og lignende, og slow-mo når du gjorde akrobatikk, kunne gjort det veldig bra.

 

Det som derimot ofte skjedde var at Ruby bestemte seg for å gjøre ting jeg ikke ville, gjerne når jeg ville løpe opp vegger eller og ta backflip, ble fort til å holde seg til kanten, eller omvendt.

 

QTE'en var overlevbar, men ikke bra, RE4 og RE5 har bra QTE på de lettere nivåene(,men på de vanskeligere er det bare for dumt, knapper i QTE burde være ca de samme hver gang), mange av dødstilfellene mine var gjennom QTE og gjerne på tidspunkt som ikke kunne vært verre!

Lenke til kommentar

QTE, eller Quick Time Events for de som ikke er glad i forkortelser. Ødelegger gameplay, samme faen om hvor mange som sier at det passer godt inn noen plasser i noen spill. Har spilt en del Resident Evil 5 med en kamerat i det siste, kjørte gjennom på Veteran og Professional. QTE ødela sååå mye fordi det ble bytta hele tiden. Skal man bruke QTE, så bruk de samme hele tida. Ellers blir de bare til massiv irritasjon og frustrasjon.

Har runda RE5 på Professional og kan ikke huske å bli utsatt for det som du never her. Bortsett fra i noen spesielle bossfighter, og selv her følger de et bestemt mønster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...