Gå til innhold

Galaxy S II får oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fremdeles ingen fiks til Locale-buggen :-(

 

(Hvis man velger norsk, settes Locale til no_NO, noe kun Samsung bruker... Alle andre produsenter (HTC osv) og apper (Gmail, Maps, Facebook osv) bruker nb_NO. Setter man manuelt til nb_NO via f.eks. MoreLocale 2, vises apper på norsk, men da blir Samsung-menyene selvfølgelig engelske fordi de forventer no_NO)

 

Samsung bør enten endre "Norsk" til å bruke nb_NO siden dette er best-practice i Android-verden, eller hvis de absolutt skal stå på sitt; Legge til "Norsk bokmål" med nb_NO som støttet språk...

 

Nå er det ikke sikkert de selv er klar over feilen, for er umulig å komme i kontakt med dem, og få en kommentar til dette. Noen som har kommet lengre enn meg, og eventuelt har et sted man kan mase til?

Lenke til kommentar

Kies er det største grunnen til at jeg ikke kjøper Samsung, samme hvor lyst jeg har på Galaxy S II. Ctrl+C Ctrl+V av alt fra Apple er den andre grunnen. Kies er noe jævla møkk som har bricka Wave'n til madammen, er stygt, treigt og ikke multiplattform. Hvorfor ikke Samsung kan tilby FotA når HTC gjør det er helt uforståelig for meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kies er det største grunnen til at jeg ikke kjøper Samsung, samme hvor lyst jeg har på Galaxy S II. Ctrl+C Ctrl+V av alt fra Apple er den andre grunnen. Kies er noe jævla møkk som har bricka Wave'n til madammen, er stygt, treigt og ikke multiplattform. Hvorfor ikke Samsung kan tilby FotA når HTC gjør det er helt uforståelig for meg..

Har aldrig hatt problemer med Kies. Kan brukerfeil være en del av problemet???????????????

Lenke til kommentar

Å fy faen for noe dritt Kies er... møkk interface, samt "tilkobling til telefonen er brutt" "tilkobling til telefonen er brutt" "tilkobling til telefonen er brutt" "tilkobling til telefonen er brutt" .... Gratulerer Samsung, da får jeg vel faen ikke oppdatert telefonen... hva med å tillate OTA oppdatering??????

Lenke til kommentar

Fremdeles ingen fiks til Locale-buggen :-(

 

(Hvis man velger norsk, settes Locale til no_NO, noe kun Samsung bruker... Alle andre produsenter (HTC osv) og apper (Gmail, Maps, Facebook osv) bruker nb_NO. Setter man manuelt til nb_NO via f.eks. MoreLocale 2, vises apper på norsk, men da blir Samsung-menyene selvfølgelig engelske fordi de forventer no_NO)

 

Samsung bør enten endre "Norsk" til å bruke nb_NO siden dette er best-practice i Android-verden, eller hvis de absolutt skal stå på sitt; Legge til "Norsk bokmål" med nb_NO som støttet språk...

 

Nå er det ikke sikkert de selv er klar over feilen, for er umulig å komme i kontakt med dem, og få en kommentar til dette. Noen som har kommet lengre enn meg, og eventuelt har et sted man kan mase til?

Det er jo ganske imponerende. Det er to locale-oppføringer for språklokasjon: nb_NO og nn_NO. Noen bruker bare NO/no der kun lokasjon har noe å s, og det må jo være greit nok. Lurer på hvor Samsung har diktet opp dette.

 

 

L03VIk: Jeg har gjort de oppmerksom på feilen både på Facebook og mail. Og fått svar begge steder. De takket, og skulle ta problemet videre til de rette personene.

Som sikkert sendte det på mail til hele kundeservice der det stod "Noen som vet noe om det her??" Det virker dessverre som om førstelinjesupport er veldig dårlig på å sende slikt riktig sted i Norge. Evt. er det det at Norge ikke er så veldig prioritert. Amerikanere klarer stort set å mase seg til å få en bekreftelse fra en utvikler/utviklingskontaktperson på at de har mottatt problemet. Kanskej er vi ikke vanskelige nok.
Lenke til kommentar

Ingen problemer med Kies jeg heller :) har både Xp,vista og Win 7. Første gang jeg prøvde på Win 7 virket det ikke ,men ved å lese seg til at jeg manglet en fil for systemet,ja da har det virket uten noe som helst problem hos meg.

Har ikke problemer selv med kies, men skjønner ikke noe. Jeg lot pcn være på før jeg dro for å oppdatere denne, så gikk pcn på skjerm sparer. Så tror det ikke gjorde mobilen min noe galt. Jeg opprettet den på nytt og prøvde på nytt, men den satt helt fast på update, har du noe anelse hvorfor?

Lenke til kommentar

Jeg har nå oppdatert til nyeste firmware og kan skrive under på at Kies er noe dritt. Selv ver. 2.0. Lyset driver fremdeles å går opp og ned etter oppdateringen. Men det kan være den automatiske lysjusteringen som faktisk funker som den skal denne gangen.

 

Du, problemene dine eksisterer ikke. Mobilen er perfekt, dette har amobil ettertrykkelig poengtert i "anmeldelsen"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...