Gå til innhold

Limewire må punge ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
An official updated version of the program has been distributed that stops people using Limewire to swap files in this way.

 

However, a pirate edition has been produced that leaves those services intact.

 

Ser ut som det fortsatt fungerer som før?

 

Men uansett, synes jeg det er litt merkverdig dersom Limewire sånn uten videre kan betale ut en halv milliard! Da må de jo ha tjent helt vanvittig mye penger.

Og hvis de ikke har tjent så mye penger er det vel bare å slå seg konkurs slik at gjelden forsvinner...

Lenke til kommentar

Ja, stusser litt på dette, hva er erstatningen for, og har limewire noe særlig penger? (og har limewire blitt brukt noe det siste halve tiåret?)

 

AtW

 

Erstattningen er vel pga limewire har gjort det enkelt for brukere å dele filer? :p Limewire har jo lenge hatt en Pro-versjon som koster, så penger er det nok. Mener at denne tilbydde filmer og TV-serier også (føler jeg husker noen reklamer for slikt når jeg selv brukte det i 1998)

 

Og ja, limewire har nok flere million bruker fremdeles. Mange som ikke klarer å følge med og synes torrents er vanskelig ;)

Lenke til kommentar

Ironien er vel at de går med på forlik UTENFOR rettsalen.

Det er helt galt.

De burde ha dratt den til rettsalen, og vunnet på tekniske ting, som f.eks at de ikke er ansvarlig for folk bruker programet deres til noe.

Retspraksis i USA tilsier så vidt jeg vet (fra blandt annet torrentsider) at de (desverre) ikke ville vunnet frem med slik argumentasjon.

 

At Limewire har så mye penger tviler jeg sterkt på, men Limeire har jo alltids mulighet til å slå seg selv konkurs (det er jo relativt naturlig å legge ned en slik bedrift, da de ikke har noe produkt lengre).

Lenke til kommentar

Ironien er vel at de går med på forlik UTENFOR rettsalen.

Det er helt galt.

De burde ha dratt den til rettsalen, og vunnet på tekniske ting, som f.eks at de ikke er ansvarlig for folk bruker programet deres til noe.

Retspraksis i USA tilsier så vidt jeg vet (fra blandt annet torrentsider) at de (desverre) ikke ville vunnet frem med slik argumentasjon.

 

Tar jeg ikke mye feil så ville det ha kostet mer å drive rettsaken en å gi opp på trinn 1.

Er ikke det et problem?

Lenke til kommentar

Ironien er vel at de går med på forlik UTENFOR rettsalen.

Det er helt galt.

De burde ha dratt den til rettsalen, og vunnet på tekniske ting, som f.eks at de ikke er ansvarlig for folk bruker programet deres til noe.

Retspraksis i USA tilsier så vidt jeg vet (fra blandt annet torrentsider) at de (desverre) ikke ville vunnet frem med slik argumentasjon.

 

Tar jeg ikke mye feil så ville det ha kostet mer å drive rettsaken en å gi opp på trinn 1.

Er ikke det et problem?

Vel, det må jo være bra for Limewire at de har fått et forlik som er bedre enn det de kan forvente i en rettssak.

Lenke til kommentar

Ironien er vel at de går med på forlik UTENFOR rettsalen.

Det er helt galt.

De burde ha dratt den til rettsalen, og vunnet på tekniske ting, som f.eks at de ikke er ansvarlig for folk bruker programet deres til noe.

Retspraksis i USA tilsier så vidt jeg vet (fra blandt annet torrentsider) at de (desverre) ikke ville vunnet frem med slik argumentasjon.

 

Tar jeg ikke mye feil så ville det ha kostet mer å drive rettsaken en å gi opp på trinn 1.

Er ikke det et problem?

Vel, det må jo være bra for Limewire at de har fått et forlik som er bedre enn det de kan forvente i en rettssak.

 

Det er jo ikke spesielt relevant.

OG du overså hva jeg sa: Det vil være dyrere å drive rettsaken ENN å gå til forlik. Uansett om de vinner eller ikke.

De kan per definisjon ikke gå til rettsak, fordi det er for dyrt.

Litt som patentroll sakene her...........

Eller privatselskaper som driver med utpressing fordi å gå til retten er for dyrt......

*ugh*

Lenke til kommentar

Ironien er vel at de går med på forlik UTENFOR rettsalen.

Det er helt galt.

De burde ha dratt den til rettsalen, og vunnet på tekniske ting, som f.eks at de ikke er ansvarlig for folk bruker programet deres til noe.

Retspraksis i USA tilsier så vidt jeg vet (fra blandt annet torrentsider) at de (desverre) ikke ville vunnet frem med slik argumentasjon.

 

Tar jeg ikke mye feil så ville det ha kostet mer å drive rettsaken en å gi opp på trinn 1.

Er ikke det et problem?

Vel, det må jo være bra for Limewire at de har fått et forlik som er bedre enn det de kan forvente i en rettssak.

 

Det er jo ikke spesielt relevant.

OG du overså hva jeg sa: Det vil være dyrere å drive rettsaken ENN å gå til forlik. Uansett om de vinner eller ikke.

De kan per definisjon ikke gå til rettsak, fordi det er for dyrt.

Litt som patentroll sakene her...........

Eller privatselskaper som driver med utpressing fordi å gå til retten er for dyrt......

*ugh*

Så vidt jeg forstår utifra artikkelen og andre kilder har deres produkt allerede blitt kjent ulovlig av retten. Det å ta en eventuell ny runde dreier seg altså kun om erstatningssummen, og ikke skyldspørsmålet.

 

Har du forresten kilde til at det koster mer å drive selve rettsaken enn beløpet i dette forliket? Det høres for meg helt på jordet ut.

 

De store patenttroll-sakene går som regel mot store selskaper (det er jo de som har noe særlig penger), som har god mulighet til å slå tilbake dersom deres advokater tror de har en sjangse til å vinne. Hvis advokatene ikke har noe tro på saken, så er det jo klart at et forlik er å foretrekke.

 

Jeg vil forresten påpeke at jeg ikke nødvendigvis mener at Limewire, pirate bay eller google er dirkete ansvarlig for alt som foregår gjennom deres produkter.

Lenke til kommentar

Angående kostnad av å drive rettsak: Hvor store selskap saksøker mindre selskap over f.eks falske patenter(ved andre ord patent trolling) at de mindre selskapene ofte ikke engang gidder å gå til retten, selv om de faktisk har rett(f.eks har tilogmed gamlere patent, eller patenten er prior art), og det kommenteres på blogger at det er fordi det vil koste mer å drive rettsaken enn å knele i støvet.

For meg høres dette absurd ut, men det kan stemme. Å ha en advokat i rettsalen burde da ikke koste så mye?

 

Men har Limewire tapt en rettsak som gjør dem ansvarlig? Vil da ikke dette si at de ikke skal kunne saksøkes videre vis de allerede har betalt erstatning? (med mindre det var en enkeltrettsak fra et annet selskap).

Jeg har ikke hørt om noe sånt, så jeg tviler på det.

Men hva vet jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...