Gå til innhold

Bli kvitt skadeprogrammene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går aldri greitt å ha noe kjørende i bakgrunnen. Det er jo akkurat det mange virus gjør - og derfor maskinen din blir treg. Så er det jo forskjell på resursbruk her, og man kan velge å gjøre programmene i korte sekvenser eller lav aktivitet over lengere tid. Altså stor resursbruk i korte tider eller lav aktivitet over lang tid. Uansett så tar det resurser, også selv om maskinen har flere prosessorkjerner. Det merkes når du bruker kjernene.

Så skal det godkjennes og klikkes ekstra også.

Nix - ikke for meg dette.

 

Eneste gang jeg har hatt virus på mine maskiner, var da jeg hadde Norton Internett Security 2003 installert. Har ikke hatt installerte antivirussystemer siden - og ikke hatt virus.

Jeg kjører en nettscanner hver måned, og den finner aldri noe.

Lenke til kommentar

Tidligere brukte jeg SpyBot og Ad-Aware, men følte programmene ikke fulgte med i tiden og ikke ble oppdatert ofte nok. Har nå gått over til SuperAntiSpyware og Malwarebytes Ani-Malware, som jeg føler gjør en MYE bedre jobb.

 

Har med disse to programmene klart å rense flere datamaskiner for uønsket programvare, som har sluppet gjennom antivirus-programmet som har vært installert.

Lenke til kommentar

Det går aldri greitt å ha noe kjørende i bakgrunnen. Det er jo akkurat det mange virus gjør - og derfor maskinen din blir treg. Så er det jo forskjell på resursbruk her, og man kan velge å gjøre programmene i korte sekvenser eller lav aktivitet over lengere tid. Altså stor resursbruk i korte tider eller lav aktivitet over lang tid. Uansett så tar det resurser, også selv om maskinen har flere prosessorkjerner. Det merkes når du bruker kjernene.

Så skal det godkjennes og klikkes ekstra også.

Nix - ikke for meg dette.

 

Eneste gang jeg har hatt virus på mine maskiner, var da jeg hadde Norton Internett Security 2003 installert. Har ikke hatt installerte antivirussystemer siden - og ikke hatt virus.

Jeg kjører en nettscanner hver måned, og den finner aldri noe.

 

Ikke vanskelig å lage virus som ikke finnes av anti-virus program da nå om dagen, 15 min i C++ og jeg gir deg et program som kan gjør det meste på din maskin. Desto flere måter du er beskytta på, desto sikrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...