Gå til innhold

Nå kan du klokke Galaxy S II til 1,5 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste hadde vært dynamisk og automatisk justering av klokkehastigheten ut i fra behov.

 

 

Såvidt meg bekjent gjør Android dette. Her er det vel snakk om å øke maksfrekvensen, ikke la telefonen surre rundt på 1.5GHz hele tiden.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

hvor får man lastet ned/ kjøpt programmet SetCPU?

Du kan laste det ned gratis på XDA developers hvis du har en bruker der, eller du kan kjøpe det i Android Market. Du trenger rootet telefon for å bruke det.

 

Jeg skulle likt å se en graf med sammenhengen mellom batteritid og klokkehastighet. Det beste hadde vært dynamisk og automatisk justering av klokkehastigheten ut i fra behov.

Android justerer automatisk hastigheten på CPU-en til telefonen. I tillegg så kan du i SetCPU lage profiler f.eks 100 - 200 MHz når skjermen er av 800 - 1200 MHz når skjermen er på og batteriet er over 40% og 100 - 600 MHz når du har mindre enn 40 % batteri igjen.

 

Edit: Quadrant Scoren til Galaxy S II blir faktisk begrenset pga at telefonen har V-sync (dvs at den ikke genererer mer enn 60 FPS).

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Dere skulle ikke påpeke at dette er ikke noe alle kan gjøre??

Man må først ha root, og så være sikker på at kernelen er støttet av set CPU. f.eks må man bruke et annet program (pimp my cpu)og en annen kernel på Optimus 2x for å klokke. Til gjengjeld slår den Galaxy SII med score over 4200 på "bare" 1.4GHz :)

 

Men det kan vel være pga. v-sync begrensningene som nevnes over i tråden.

Endret av Riccardo
Lenke til kommentar

Dere skulle ikke påpeke at dette er ikke noe alle kan gjøre??

Man må først ha root, og så være sikker på at kernelen er støttet av set CPU. f.eks må man bruke et annet program (pimp my cpu)og en annen kernel på Optimus 2x for å klokke. Til gjengjeld slår den Galaxy SII med score over 4200 på "bare" 1.4GHz :)

 

Men det kan vel være pga. v-sync begrensningene som nevnes over i tråden.

Alle kan gjøre det,bare de vet hvordan :thumbup:

Lenke til kommentar

Det skal veldig mye til for å ødelegge telefonen bare ved å øke frekvensen på prosessoren, men den kan bli ustabil. Øker du dermot spenning på prosessoren mye så kan den ta skade av det.

 

Edit: Jeg har brukt min HTC Legend (originalt 600 MHz) på 787 MHz i over et halvt år nå, og jeg har ikke hatt noen problemer med mobilen.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Det skal veldig mye til for å ødelegge telefonen bare ved å øke frekvensen på prosessoren, men den kan bli ustabil. Øker du dermot spenning på prosessoren mye så kan den ta skade av det.

 

Edit: Jeg har brukt min HTC Legend (originalt 600 MHz) på 787 MHz i over et halvt år nå, og jeg har ikke hatt noen problemer med mobilen.

 

festlig... Men er dette egentlig nødvendig på en telefon som er den raskeste på markedet??

 

Og vil ikke dette gi utslag i økt strømforbruk?

Lenke til kommentar

Min Desire HD ligger på 1,5 GHz og har rundt 3000 i Quadrant og den fungerer fortsatt fint (kjører MIUI. Clean DHD scorer høyere hos meg). Dette kommer dog an på hardwaren. Har kommet over en del med DHD som ikke klarer å komme opp i 1,5GHz før telefonen henger seg opp og takker for seg (den dør ikke nei, men krever en reboot).

 

Men det skal en del til før man klarer å grille hovedkortet and what not. De som kompilerer en kernel er (som oftest) klar over hvor mye en viss modell tåler. Du skal dog lese mye før du setter deg ut i slike ting slik at du faktisk vet hva du driver med.

 

Igjen så nevner jeg at Quadrant kan lett manipuleres uten problemer, men det er ikke alle som gjør dette. Ser man f.eks en SE X10 med 134000 poeng i Quadrant så vet dere i allefall hva det går i :p

 

Jeg har dog ingen tvil om at SGS II klarer fint 4000 i Quadrant.

Lenke til kommentar

Det skal veldig mye til for å ødelegge telefonen bare ved å øke frekvensen på prosessoren, men den kan bli ustabil. Øker du dermot spenning på prosessoren mye så kan den ta skade av det.

 

Edit: Jeg har brukt min HTC Legend (originalt 600 MHz) på 787 MHz i over et halvt år nå, og jeg har ikke hatt noen problemer med mobilen.

 

festlig... Men er dette egentlig nødvendig på en telefon som er den raskeste på markedet??

 

Og vil ikke dette gi utslag i økt strømforbruk?

Per i dag så er nok en uklokket Galaxy S II rask nok til alt som finnes til Android, men i fremtiden vil det komme mer krevende applikasjoner og spill og da kan det være greit å ha en telefon som takler det. Min Legend slet med å kjøre Raging Thunder 2 med standard ROM og 600 MHz, men etter jeg byttet til CyanogenMod og overklokket prosessoren så klarer den å kjøre spillet helt glatt (med noen få unntak). Dette kan være med å gjøre at telefonen varer lengre. Når det gjelder strømforbruk så kan faktisk dette og bli bedre med en overklokket telefon. Originalt veksler f.eks HTC Legend mellom 480 og 600 MHz, mens min nå er satt til å være mellom 120 og 360 MHz når skjermen er av og mellom 400 og 787 MHz når skjermen er på. Men uansett så tror jeg at skjermen som stjeler mest strøm på dagens telefoner, og den blir jo ikke påvirket av hastigheten på CPU-en.

Lenke til kommentar

Hmm hørtes spennende ut. :)

 

Begynner å bli lei av å klokke laptoper og stasjonære. Det er jo strengt talt mobiler som trenger det mest. :)

 

Tipper vel på en del raskere browsing, og litt bedre multitasking. Samt kanskje også noe raskere ved bruk av "film og bilde" app'en? Altså, at den kanskje klarer å ta bilder kjappere osv.. ?

 

Den vil vel også være bedre når man har fylt telefonen med litt forskjellig drit, eller brukt den litt lenge fra forrige reboot. Av "en eller annen grunn" så klarer jeg fint å trege ned selv den raskeste mobil. :p

 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du må ha en kernel som støtter høyere frekvenser.

 

Jau.. fant ut av det der nå da..

 

Men når jeg forsøkte å installere den via ODIN så gikk det ikke..

 

EDIT: Fikk det til ja... vet ikke hvorfor det ikke fungerte sist, men når jeg kjørte på nytt via ODIN så funket det :D

 

BEVIS:

SC20110517-231710.jpeg

:love: :love: :love:

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...