Gå til innhold

Full dekningsstans på bygda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia? Før ville de av en eller annen grunn foreta ulønnsomme utbygginger? Hvorfor det?

 

AtW

 

Fordi det er i senere tid de har vært nødt til å subsidiere en konkurrents mobilnett. Dersom Telenor faktisk setter makt bak påstanden, og Netcom bygger ut som varslet, kan det være en ny opperatør som har "best dekning, alltid".

Lenke til kommentar

Hva er greia? Før ville de av en eller annen grunn foreta ulønnsomme utbygginger? Hvorfor det?

 

AtW

 

Fordi det er i senere tid de har vært nødt til å subsidiere en konkurrents mobilnett. Dersom Telenor faktisk setter makt bak påstanden, og Netcom bygger ut som varslet, kan det være en ny opperatør som har "best dekning, alltid".

 

Jeg skjønner det fortsatt ikke, telenor mener vel at de på sikt tjener penger på å ha best dekning, hvorfor skal de plutselig ikke tjene penger på det fordi de får større utgifter en periode?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner det fortsatt ikke, telenor mener vel at de på sikt tjener penger på å ha best dekning, hvorfor skal de plutselig ikke tjene penger på det fordi de får større utgifter en periode?

 

AtW

 

Godt poeng! Disse representantene for Telenor fremstår som noen sutrekopper som skal "hevne" vedtaket for enhver pris. De burde fått føyken av eierne/styret/aksjonærene for å sette igagang slike stunt som ødelegger for bedriftens fremtidige inntektsgrunnlag.

 

Ellers så er jo alle bedrifter så flinke med å fremheve at ting aldri kan sammenlignes, da det alltid er forskjellige budsjetter det er snakk om. I alle fall når det går i favør av firmaet. Lurer på om disse 2 tilfellene går på samme budsjett og derfor kan "samkjøres" :hmm:

Lenke til kommentar

Telenor glemte fort at de startet som et statlig organ som fikk kobbernettet i fanget da de ble privatisert. Et kobbernett som olje og skatt hadde finansiert. Det er skikkelig koselig at de er på krigsstien med den staten som har lagt til rette for deres tilnærmede monopol.

 

Hvis du kan forklare hvilke nytte mobildivisjonen til Telenor har av kobberet i bakken skal du kanskje få ett julekort fra meg.

Lenke til kommentar

Telenor glemte fort at de startet som et statlig organ som fikk kobbernettet i fanget da de ble privatisert. Et kobbernett som olje og skatt hadde finansiert. Det er skikkelig koselig at de er på krigsstien med den staten som har lagt til rette for deres tilnærmede monopol.

 

Hvis du kan forklare hvilke nytte mobildivisjonen til Telenor har av kobberet i bakken skal du kanskje få ett julekort fra meg.

 

Det er kobbernettet som la grunnlaget for Telenors økonomiske dominans på telefoni i Norge sammen med favorisering fra statens side. Mobildivisjonen til Telenor har ikke oppstått på tross av kobbernettet, men på grunn av det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...