Gå til innhold

Her er Z68-bidragene fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

GENE-kortet kunne vært intressant når jeg skal bytte til B3-revisjon.

Men det blir vel prisa så ut av verden i forhold til vanlig P8P67 Pro m-atx at det blir uaktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Blir nok P8Z68-V PRO om jeg klarer å overtale meg selv om at jeg faktisk TRENGER en oppgradering, og at det ikke bare er fordi jeg VIL oppgradere...

 

Sitter med ASU P5Q Deluxe, Intel E8600 og 4GB Kingston HyperX idag...

Hadde likt selv, men når Sandy kom, var det ikke mye å lure på for min del, selv om E8500 på 4ghz (som jeg hadde) faktisk gjør jobben i en god del spill.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom P8Z68-V vs. P8Z68-V Pro?

 

gå til asus.com og bruk deres side-ved-side sammenligning. Forskjellene består normalt av små endringer i antall av diverse kontakter osv. og evt. mangel på SLI støtte i de billigste modellene. Asus sin sammenligner er den letteste måten å få oversikt tror jeg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Dersom Z68 skulle vise seg å klokke like bra som P67, og ligge på tilsvarende prisnivå, burde ikke da markedet for P67 falle bort?

 

Dersom Z68 har alle egenskapene til P67, pluss QuickSync og SSD Caching, hvorfor velge P67 da?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Dersom Z68 skulle vise seg å klokke like bra som P67, og ligge på tilsvarende prisnivå, burde ikke da markedet for P67 falle bort?

 

Dersom Z68 har alle egenskapene til P67, pluss QuickSync og SSD Caching, hvorfor velge P67 da?

 

Det er ingen - og ja - jeg tror markedet for P67 vil falle helt bort. Evt. vil de falle litt i pris under Z68.

 

Prisene for Z68 virker ihvertfall nemmelig å være de samme som P67 i det store og hele. Det virker faktisk som Z68 kan være et par kroner billigere i noen tilfeller. De har såvidt begynnt å komme inn i butikkene nå har jeg sett.

 

Den eneste ufordelen jeg kan komme på med Z68 over P67 basert kort er at det er litt færre kontakter på IO platen av naturlige grunner (Z68 må ha HDMI og andre videoutganger der). Da ryker det ofte noen litt eldre typer kontakter - som PS2 mm. Det betyr vel ingenting for de fleste - men det vil vel alltids være noen som faktisk trenger slikt enda av diverse grunner.

 

Forøvrig når det gjelder overklokking så viser Z68 seg å være ganske lik P67 - men faktisk et bittelite hakk bedre på noen områder - sansynligvis grunnet bedre powerregulering pga. det er en nødvendighet for mulighet for OCing av IGP også. Det er ihvertfall ingenting som indikerer at det er noe værre på noen måte.

 

Sjekk forøvrig reviewene som har kommet ut for mer info. Anandtech for eksempel:

http://www.anandtech.com/show/4330/asus-p8z68v-review/1

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

GENE-kortet kunne vært intressant når jeg skal bytte til B3-revisjon.

Men det blir vel prisa så ut av verden i forhold til vanlig P8P67 Pro m-atx at det blir uaktuelt.

http://www.dustinhome.no/pd_5010594566.aspx

1300,-

Spørs om jeg gidder å investere i det kontra P8P67-M (PRO), har slettes ikke behov for intern grafikken.

 

Mye med poenget med Z68 er vel nettop at du får denne muligeten, så om det er en gaming maskin som skal ha diskret grafikkort er det lite poeng ved midnre du har veldig behov for quicksync eller SSD caching featurene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har ventet altfor lenge på at Asus skal komme med sine vanlige 3 utvalg på en ny sokkel; Gene, Formula og Extreme, nå har man vært smått aktiv på RoG forumet under idemyldringen til Gene og Formula, og Asus hørte de, bare ikke på meg :p Venter på den litt billigere Formula utgaven :) heh Anyways, så skal Maximus IV Gene ikke være så altfor dyr, brukere av forumet foreslo priser rangerende fra 180 - 200 dollar, og det blir mest trolig noe i de banene, ettersom Rampage III Gene også var 1400 her i Norge, men 199 USD i statene :)

 

Det er jo et ganske bra, overklokkvennlig hovedkort, med utrolig bra layout og ikke minst ser stilig ut. Mange liker fremdeles mATX som man også kan se på forumet til ROG, fremfor ATX, og noen går så langt som å påstå at mATX bidrar til mer luftflyt i kabinettet. Den siste der trur jeg lite på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...