Gå til innhold

Misfornøyde kunder blir sensurert på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Mittanbud.no nok like bra som MittOppdrag.no.

 

Men akkurat det som "MittOppdrag.no" gjør er noe alle kommersielle tjenester av denne type har tendens til å gjøre. Særlig når det er bedriftene som i realiteten finansierer tjenesten.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Er ikke mye av poenget med disse sidene at man kan luke ut de dårlige bedriftene?

 

Poenget er at eierne av tjenesten skal tjene penger. Det gjør de ved at bedriftene tegner abonnement. Bedriftene vil klart være interessert i å få mest mulig igjen for sine kostnader, og negative kommentarer vil ikke nødvendigvis bidra til dette. Da ender man fort slik som "MittOppdrag.no" nå gjør, nemlig å lage systemer som er pluss for bare den ene parten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MittOppdrag.no fremstår som en innleid salgsavdeling for bedriftene. Et PR-organ som helt og holdent står på de registrerte bedriftenes side og ikke på forbrukerenes eller de uregistrerte bedriftenes side.

 

MittOppdrag.no er den glisende og pågående selgeren som forteller om gull og grønne skoger hos tjenesteyterne de skal selge for. Litt som UV-filter-selgerne i visse elektrokjeder. De som forteller at det annonserte produktet gikk unna som varmt hvetebrød mandag morgen og viser deg et dyrere alternativ som skal være fantastisk mye bedre. De som skal selge deg overprisede minnekort og produktforsikring i samme slengen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har mistet all tiltro til mittoppdrag.no, denne saken har fått fram annen informasjon også, som at de "100 000 medlemmene" bare er bedrifter de har tatt ut fra brønøysundregistrene. Mens det kun er betalende bedrifter som får strøket dårlige anmeldelser. Det minner om utpressing. Håper slike useriøse aktører går under, og at seriøse bedrifter ser at de har alt å tjene på ærlige tilbakemledinger (det vil skille de ut fra sine mindre kvalitetsfokuserte kolleger)

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slike sider som mittoppdrag og mittanbud er dårlige greier. Hadde behov for graving pga bygging av garasje og drenering. La derfor inn et oppdrag på begge sidene. Tok også kontakt med et par gravere selv.

Den billigste av de jeg tok kontakt med selv tok 22.500 for jobben, mens den billigste fra mittoppdrag & mittanbud skulle 45.000, dyreste skulle ha 90.000 :ohmy: . Skrev selv en meget dårlig omtale, men den har naturlig nok ikke blitt lagt ut.

Endret av trra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mistet all tiltro til mittoppdrag.no, denne saken har fått fram annen informasjon også, som at de "100 000 medlemmene" bare er bedrifter de har tatt ut fra brønøysundregistrene. Mens det kun er betalende bedrifter som får strøket dårlige anmeldelser. Det minner om utpressing. Håper slike useriøse aktører går under, og at seriøse bedrifter ser at de har alt å tjene på ærlige tilbakemledinger (det vil skille de ut fra sine mindre kvalitetsfokuserte kolleger)

 

AtW

 

Problemet er at så lenge eierne av slike tjenester primært oppretter tjenestene som del av en inntekstsstrategi (profitt) så vil dette skje. Har egentlig ikke så mye med seriøsitet/useriøsitet å gjøre - men mye om forretningsmodell. Så lenge et profittmotiv ligger i bunn vil tjenesteier søke å optimalisere tjenestens verdi for den betalende part - for å få flere betalende og kunne øke prisen. Om sensur av tilbakemeldinger

 

Slike tjenester må lages av non-profitt organisasjoner (aktører) og inntektene må hentes fra begge sider av bordet for at seriøsitet skal være der langsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker litt søkt å tillate negative kritikk til ikkje betalande bedrifter medan betalande bedrifter berre får positive tilbakemeldinger.

Reagerer spesielt på at terskelen for kva som er negativt blitt satt til karakter under 4. Hadde nettisda sensurert terningkast 1 i eit forsøk på å luke ut useriøse tilbakemeldingar så kunne eg til ein viss grad forstå det, men dette blir heilt feil.

 

Er vel berre eit signal om at du aldri skal benytte deg av nye ukjente nettjenester.

Lenke til kommentar

Ser på mittoppdrag.no nå at de har et "svar" på kritikken. Der skriver de bl.a: "Dessverre ble det slik at ved en feil kom en intern kommunikasjon ut til alle kunder."

 

Så det er INGEN grunn til panikk dere. Det var EGENTLIG ikke meningen at vi skulle vite om denne planen, så det er nok best om vi alle bare glemmer det.

 

Resten av svaret lukter bortforklaringer langt vei. Jeg håper at de mister all troverdighet, så de kan se hvor mange av deres kjære registrerte kunder som gidder å betale når ingen bruker tjenesten. Dessverre blir vel dette kun en ripe i lakken, og folk flest vil ikke ha en anelse om hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...