Gå til innhold

Storlansering fra Intel om et par uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg være så dum å spørre hvorfor ingen 6 kjerner av sandy brigde?

Jada, det er sikkert unødvendig osv osv og at det sikkert er mest forbehold ivy bridge, men still, hvorfor ikke?

En 6 kjerner på minimum 3GHz kunne ha vært noe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Kan jeg være så dum å spørre hvorfor ingen 6 kjerner av sandy brigde?

Jada, det er sikkert unødvendig osv osv og at det sikkert er mest forbehold ivy bridge, men still, hvorfor ikke?

En 6 kjerner på minimum 3GHz kunne ha vært noe.

 

Kommer på Socket 2011, Sandy Bridge-E. Q4 2011 :)

Lenke til kommentar

Kan jeg være så dum å spørre hvorfor ingen 6 kjerner av sandy brigde?

Jada, det er sikkert unødvendig osv osv og at det sikkert er mest forbehold ivy bridge, men still, hvorfor ikke?

En 6 kjerner på minimum 3GHz kunne ha vært noe.

 

Kommer på Socket 2011, Sandy Bridge-E. Q4 2011 :)

 

Men hva om jeg har lyst på en 1155 CPU før Q4 med 6 kjerner, de burde nå lagd minst en av den typen?

Q4 er på julekvelden(feel the irony) eller noe, så lenge kan ikke jeg vente, MÅ ikke ha 6 kjerner, men det kunne jo vært gøy før verden går under.

Lenke til kommentar

Kan jeg være så dum å spørre hvorfor ingen 6 kjerner av sandy brigde?

Jada, det er sikkert unødvendig osv osv og at det sikkert er mest forbehold ivy bridge, men still, hvorfor ikke?

En 6 kjerner på minimum 3GHz kunne ha vært noe.

 

Kommer på Socket 2011, Sandy Bridge-E. Q4 2011 :)

 

Men hva om jeg har lyst på en 1155 CPU før Q4 med 6 kjerner, de burde nå lagd minst en av den typen?

Q4 er på julekvelden(feel the irony) eller noe, så lenge kan ikke jeg vente, MÅ ikke ha 6 kjerner, men det kunne jo vært gøy før verden går under.

 

Tviler på at det kommer noen 6-kjerner på 1155 gitt :)

Lenke til kommentar

Kan jeg være så dum å spørre hvorfor ingen 6 kjerner av sandy brigde?

Jada, det er sikkert unødvendig osv osv og at det sikkert er mest forbehold ivy bridge, men still, hvorfor ikke?

En 6 kjerner på minimum 3GHz kunne ha vært noe.

 

Kommer på Socket 2011, Sandy Bridge-E. Q4 2011 :)

 

Men hva om jeg har lyst på en 1155 CPU før Q4 med 6 kjerner, de burde nå lagd minst en av den typen?

Q4 er på julekvelden(feel the irony) eller noe, så lenge kan ikke jeg vente, MÅ ikke ha 6 kjerner, men det kunne jo vært gøy før verden går under.

 

Fordi Intel har en strategi for å tjene mest mulig penger. De trenger ikke seks kjerner på 1155 for å konkurrere med AMD, samt at de ville fjernet mye av grunnen for kundene til å kjøpe LGA2011, som er en overpriset plattform de skal tjene masse pr solgte cpu og brikkesett på. I tillegg er strategien påvirket av produksjonsprosessen (feilrate ol), restlager av gamle cpu`er, de forskjellige fabrikkenes kapasitet (kapasitet og teknologisk nivå på produksjonsutstyr), og sist men ikke minst; hvilke forventninger de har til AMD i tiden framover.

 

Jeg tviler på at det er noen punkter i strategien som ikke er veloverveid ...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Ja ok.

 

Men hvor mye bedre blir 2011 mot 1155?

Og hva blir forskjellene?

 

Men om man har tenkt å kjøpe SB oppsett nærmere høsten, kjøper man katta i sekken?

Bør man vente til 2011 om man bare skal game?

For en 2500K CPU drar man jo lett til over 4GHz, 4,5++ og da begynner man å måte sluttet for hva spill krever, spørs litt på hva f.eks BF3 krever, men det blir nok ikke så heavy.

Lenke til kommentar

Når jeg sitter på en dualcore c2d ifra sånn 08 og når skjermkort heller ikke klarer holde følge = upgrade, relativt logisk.

Men 2011 socket blir nok rimelig overkill bare for spill så derfor går man vel for 1155.

Man har ikke den ytelsen man "trenger" når de diverse komponentene ikke er gode/kjappe/bra nok til det som skal bli gjort.

Hvis jeg skulle spilt metro 2033 så kunne jeg sikkert gjort det om jeg hadde hatt spillet, men med en FPS på tja, kansje 5-10, er det noe gøy?

Eeeeeh, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...