Gå til innhold

Nettmøte: Nå kan du spørre Viasat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Send inn spørsmål"-knappen ser ikke ut til å virke.... Trykker på den og null skjer. Spør derfor her også.

 

"Hva slags bitrate sendes fotballkamper og annen sport i på Viaplay, og hva slags kodek o.l. benyttes for å få best mulig bildekvalitet?

 

Vil det bli muligheter for HD-sendinger over Viaplay fra neste sesong for de med båndbredde nok?"

Lenke til kommentar

Vi har problemer med "send inn spørsmål"-knappen i øyeblikket (med Opera-browseren ser det ut til å fungere). Klikker du på knappen (som mangler litt grafikk) blir du sendt videre til en annen side der du kan legge inn spørsmålet ditt på nytt. Denne fungerer midlertidig mens vi fikser den første knappen :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Skjemaet fungerer og svarene blir sendt inn, men den mangler tilbakemelding om at svaret er sendt inn.

 

Det ble litt hastverk med å få systemet opp og kjøre igår så ble ikke helt ferdig med de visuelle tilbakemeldingene om at spørsmålene er mottatt.

Lenke til kommentar

EDIT: My mistake. Det ser ut til at svarene gikk fra descending til ascending. :!:

 

Tror det har noe med veksling etter at du har lagt inn nytt spørsmål og når en reloader siden.

Endret av G
Lenke til kommentar
Svar:

 

Hei, Herman Per dags dato har vi ingen distribusjonsavtale med SVT eller TV4, og jeg kan dessverre ikke love at det vil skje endringer her i nærmeste fremtid. Med vennlig hilsen Øystein

 

Svenske og britiske TV-program er så uendelig mye mer proff og forseggjort sammenliknet med NrK i mine øyne. Er helt enig med spørmsmålstiller.

Lenke til kommentar

"Promoene til Viasat 4 produseres av våre egne særs dyktige folk."

Det var iallefall nøytralt svar. :p

 

Veit i alle fall at en Miami Vice promo på Viasat4 vant en "promopris" i utlandet. Den var no sånn med typiske trekk fra 80-tallet. Eks: Tøft å røyke, hvite mokasiner etc. Mens New Order med Blue Monday var bakgrunnsbeat. :cool:

 

De hadde og en stilig vinterpromo for en stund siden med Mobysangen fra Bourne Ulitmatum.

 

Må ærlig innrømme at de kan knø sammen mye bra promoer, og la det være klart JEG jobber ikke i Viasat, ei heller har noen produkter fra dem foruten om de kanalene de i har CDs Kabel-nett.

Lenke til kommentar

Pft, ikke fornøyd med svarene angående viaplay. Grunnen til at kvaliteten er dårlig er pga linjekapasitet og Silverlight smoothstreaming. Den må de lengre ut på landet med, jeg ser TV2 PL i HD på nett og den bruker akkurat samme teknologi og med 40mbit linje tror jeg ikke det er linjen som er problemet.

Lenke til kommentar

han viasat fyren driter seg ut. han svarer en at maks bitrate er 2000 kbps og 720x460 oppløsning på viapley sendinger. så klarer han å svare en lenger ned at har man "bra" nok bredbåndsline så får man hd kvalitet. skyte seg selv i leggen heter det. å betale 100 kr for en fotballkamp med udugelig kvalitet er kjipt.

Lenke til kommentar

Fader for noe svada-svar. "Vi jobber med det", "Det kommer", "Det er på vei"...

 

Jeg har ringt Canal Digital ang. Formel 1 i HD, og hun som satt på kundeservice gikk til sine overordnede når jeg stilte et så pass vanskelig spørsmål. Da fikk jeg til svar at de ikke kunne si noe om når det kom. De hadde heller ikke noe konkrete planer om forhandlinger med Viasat.

 

Leser på Viasat sine sider at de vil gjøre Motor HD tilgjengelig for alle sine distributører, men vi kjenner jo alle til historien med Viasat Fotball.....

 

Ville mao ikke holdt pusten om jeg var Canal Digital-kunde.

 

Edit: 720x460 er ikke HD. Selv om de hadde HD oppløsning vil ikke bit-raten de streamer ut med være nok til at man akseptabelt kan kalle det high definition. 3-4000 kbit/s er absolutt minmum om man skal få noe akseptabelt HD-bilde på en 42" full-HD TV.

 

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/High-definition_video#HD_on_the_World_Wide_Web.2FHD_Streaming

 

http://www.zdnet.com/blog/ou/why-hd-movie-downloads-are-a-big-lie/511

 

Oh sure they might call it HD because it happens to be 1280×720 resolution which sounds awfully high, but you’re talking about an audio/video stream that’s 1.3 mbps (megabits per second) at best. You can call it whatever you like and you can even claim it meets the minimum definition of HD because it’s 720p (1280×720) resolution but it ISN’T HD for the simple reason that the bit rate isn’t enough. A regular 480i DVD is either 2, 5, or 8 mbps and most modern dual-layer 8 GB DVD releases are at least 5 mbps but more likely 8 mbps. A typical DVD movie is approximately 6 GBs of data while a typical “HD” movie you download is only about 1.5 GBs of data. Do you honestly believe you’re getting more image information in that 1.5 GB so-called HD movie you downloaded versus that 6 GB DVD movie?
Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar

Fader for noe svada-svar. "Vi jobber med det", "Det kommer", "Det er på vei"...

Ikke helt uenig med deg i denne konklusjonen.

 

Men gi nå selskapet og karen en liten sjanse på noen måneder, og om en da ikke har sett snurten av det han snakket om så, "no more"..

 

En ting jeg syntes var bra, det var at vi muligens, og jeg påpeker muligens kan ha gitt Viasat noen nye idéer. Kan hende? Vi kan ihvertfall håpe.

Endret av G
Lenke til kommentar

Dere som klager over at Viasat-spesialkanalene ikke er tilgjengelig på CanalDigital-plattformen, at de ikke er der i HD-kvalitet osv - dere er klar over at Viasat og CD er store store konkurrenter i Norden?

 

Samarbeider er nok ikke spesielt fantastisk som følge av dette, og jeg tipper CD nok kan finne på å motarbeide, sabotere eller kreve lave priser osv for å vise disse kanalene - like mye som at viasat kan ta å sperre kanalene og nekte å selge de til CD (dette er rene spekulasjoner fra min side..).

 

Poenget er altså at ting ikke bare er rett fram og to pluss to i sånne saker :). Derfor tar det jævlig med tid.

Lenke til kommentar

"På Viaplay har vi lagt oss på en pris på enkeltkamper vi mener er riktig og fornuftig. I tillegg har vi flere attraktive pakker. Betaler du 199 kroner per måned får du tilgang til all sport, filmer ,serier og dokumentarer på www.viaplay.no. Det er mener jeg er mye innhold for en lite penger. Med vennlig hilsen Øystein"

 

 

 

Dette synest jeg var et elendig svar.

Først å fremst så er det ikke alle som er interresert i å betale 200kr måneden for en tjeneste du bruker kun når det er CL. Spiller da ingen rolle at du får sport, filmer, serier og dokumenterar på viaplay.no. Dette betaler jeg mye for allerede med Canal Digital(550 i måneden?) Total pakken + PL.

 

"mange attraktive pakker" - vel, eneste "pakken" jeg har funnet er den "alt for 199" pakken. 99 kr per CLkamp i dårligkvalitet er direkte RAN spør du meg.

"riktig og fornuftig" - En riktig og furnuftig pris per CL kamp hadde hvert 29 - 49(49 det absolutt MAKSIMALE), spesielt med tanke på kvaliteten du får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"På Viaplay har vi lagt oss på en pris på enkeltkamper vi mener er riktig og fornuftig. I tillegg har vi flere attraktive pakker. Betaler du 199 kroner per måned får du tilgang til all sport, filmer ,serier og dokumentarer på www.viaplay.no. Det er mener jeg er mye innhold for en lite penger. Med vennlig hilsen Øystein"

 

 

Det skal nevnes at dette heller ikke stemmer på noen måte. Jeg kjøpte tilgang en måned for å se en kamp og tenkte jeg skulle se en film når jeg først hadde tilgang. En alt for stor mengde av filmene måtte man betale for og var ikke inkludert i pakken. Uten at jeg ha regnet på det vil jeg tippe at det gjaldt halvparten av filmene.

 

Edit: Når jeg går inn nå ser jeg at knappen "Kjøp pakke" står under alle filmene, så mulig de har forandret dette og inkluderer alle filmene i pakkene.

Endret av Obi-Wan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...