Gå til innhold

Nye konsoller i 2014?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke for meg at det kommer noen nye konsoller fra Sony eller Microsoft (som er verdt å kjøpe) før Ultra HD er standard. Både Sony og Microsoft har "allerede" sluppet nyere/oppgraderte versjoner av konsollene sine, så tviler på at de gjør det igjen før neste "store" oppdatering.

Lenke til kommentar

Trur ikke at noen av konsollene kommer til å bli veldig presset av Nintendos nye konsoll. Med mindre de lanserer ett bra online system og får de samme stortrekkerene som de andre konsollene har.

 

Xbox har jo "akkuratt" fått kinect, og jeg tviler på at de vil lansere en ny konsoll før de har fått melket dette nok.

Lenke til kommentar

Kinect kan med enkelhet videreføres på neste konsoll. Kinect har også endel å gå på ytelsesmessig.

Jeg er veldig klar for nye konsoller neste år. Det er mye å gå på grafikkmessig i HD, uten å måtte opp i Ultra-HD. (4-5-6 år gamle PC- spill ser bedre ut enn hva konsoller har å tilby idag)

Lenke til kommentar

2014? Come on! Det er jo vi som spiller på PC som lider for dette, da konsollene allerede i lengre tid har bremsa utviklinga. Vi snakker jo om teknoligi her, og mener man virkelig at 9 år mellom hvert nye produkt er fornuftig? Blander man inn Moores lov sier det seg selv at dette er for treigt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kinect kan med enkelhet videreføres på neste konsoll. Kinect har også endel å gå på ytelsesmessig.

Jeg er veldig klar for nye konsoller neste år. Det er mye å gå på grafikkmessig i HD, uten å måtte opp i Ultra-HD. (4-5-6 år gamle PC- spill ser bedre ut enn hva konsoller har å tilby idag)

Særdeles få titler til PS3 og Xbox 360 er FullHD, og de som er det er ikke avanserte.

Det er fordi hverken PS3 eller Xbox 360 er kraftige nok til å kjøre komplekse spill med denne oppløsningen. I stedet får vi spill som har en lavere native oppløsning som er oppskalerte til 1080p.

SVINDEL!

Jeg håper inderlig at Nintendo Feel/ Wii2/ Project Café blir den første sanne HD-konsollen.

Det er på tide!

 

Linker:

http://www.joystiq.com/2007/11/18/actual-resolutions-of-ps3-games-revealed/

http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=4806

http://community.us.playstation.com/thread/718657?start=0&tstart=0

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43330&page=19

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-gran-turismo-5-tech-analysis?page=2

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

2014? Come on! Det er jo vi som spiller på PC som lider for dette, da konsollene allerede i lengre tid har bremsa utviklinga. Vi snakker jo om teknoligi her, og mener man virkelig at 9 år mellom hvert nye produkt er fornuftig? Blander man inn Moores lov sier det seg selv at dette er for treigt.

Helt enig. Konsoller i nåværende form bremser utviklingen. Ikke bare for PC-spill, men spill generelt. Xbox 360 ble lansert i 2005/2006. Ingen lager PC-spill beregnet for 5-6 år gamle datamaskiner.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg har vært på gjerdet ganske lenge nå. Så for meg har det betydning å ikke skulle investere i en gammel konsoll. Ønsker heller en nyere og mer sprelsk konsoll og heller ta barnesykdommene som kommer, som firmwareoppdateringer sikkert kan fikse på.

 

Ikke spiller jeg for mye som det er. Men, det kunne vært greit å kunne koble av litt med spilling en gang i blant. Sony, Microsoft eller Nintendo skal ikke få meg som kunde, annet enn om de slår av en tusenlapp på sine gamle konsoller. Så inntil da venter jeg heller på det nye som kommer. :tease:

Lenke til kommentar

Både 360 å sony har kommet med sine oppgraderte versjoner så det neste må vell bli ny konsoll, men ser helst at de tar seg den tiden de trenger frammfor å gi ut en uferdig konsoll fordi at nintendo gjør det. uansett føler jeg at 360 å sony er de største konkurentene, mens nintendo er i en egen liten klasse. de som digger nintendo wii kommer ikke til å se to ganger på 360 eller sony og samme andre veien. så synes ikke sony og microsoft bør føle noe press grunnet ny nintendokonsoll.

 

 

Lenke til kommentar

Både 360 å sony har kommet med sine oppgraderte versjoner så det neste må vell bli ny konsoll, men ser helst at de tar seg den tiden de trenger frammfor å gi ut en uferdig konsoll fordi at nintendo gjør det. uansett føler jeg at 360 å sony er de største konkurentene, mens nintendo er i en egen liten klasse. de som digger nintendo wii kommer ikke til å se to ganger på 360 eller sony og samme andre veien. så synes ikke sony og microsoft bør føle noe press grunnet ny nintendokonsoll.

Feil, feil feil!

Det finnes mer nyanserte mennesker der ute enn fanboys!

Jeg har PS3 og Wii. 360 er ikke nødvendig for meg fordi det er så få(ingen?) titler til konsollen som ikke kommer til PC som frister.

Det er nesten garantert at jeg kjøper en Nintendo-konsoll i tillegg til en ny Sony-konsoll.

Hvis den nye Xboxen får gratis nettjeneste og flere eksklusive titler, skal den derimot vurderes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

2014? Come on! Det er jo vi som spiller på PC som lider for dette, da konsollene allerede i lengre tid har bremsa utviklinga. Vi snakker jo om teknoligi her, og mener man virkelig at 9 år mellom hvert nye produkt er fornuftig? Blander man inn Moores lov sier det seg selv at dette er for treigt.

 

Veldig uenig i dette, det er PC markedet som tjener på denne utviklingen der "alle" har en god nok PC. Dermed blir PC markedet større og det vil ikke henge etter på samme måte som det gjorde for 2-4 år siden, da jeg følte PC hadde en skummelt liten andel crossplatformspill som ble utviklet til den. Spillene har også en mulighet til å bli bedre på andre felter enn grafikk, som story og gameplay. Dette kommer på grunn av at spillmotorene er "ferdig" utviklet og kan makse grafikken på denne konsollgenerasjonen.

 

Gleder meg til neste konsollgenerasjon for å se om det kommer noe nytt og spennende innenfor grafikk og fysikk, men har ikke noe behov for en ny Xbox på E3 til neste år.

Lenke til kommentar

2014? Come on! Det er jo vi som spiller på PC som lider for dette, da konsollene allerede i lengre tid har bremsa utviklinga. Vi snakker jo om teknoligi her, og mener man virkelig at 9 år mellom hvert nye produkt er fornuftig? Blander man inn Moores lov sier det seg selv at dette er for treigt.

 

Veldig uenig i dette, det er PC markedet som tjener på denne utviklingen der "alle" har en god nok PC. Dermed blir PC markedet større og det vil ikke henge etter på samme måte som det gjorde for 2-4 år siden, da jeg følte PC hadde en skummelt liten andel crossplatformspill som ble utviklet til den. Spillene har også en mulighet til å bli bedre på andre felter enn grafikk, som story og gameplay. Dette kommer på grunn av at spillmotorene er "ferdig" utviklet og kan makse grafikken på denne konsollgenerasjonen.

 

Gleder meg til neste konsollgenerasjon for å se om det kommer noe nytt og spennende innenfor grafikk og fysikk, men har ikke noe behov for en ny Xbox på E3 til neste år.

Problemet er spillutviklerne som prioriterer tilpassning til konsoll fremfor å tilpasse spillet til konsoll etter at de har laget PC-versjonen.

Lenke til kommentar

Med ny bærbar fra sony og ny konsoll fra nintendo, i tillegg til 3ds som nettopp er sluppet, kan jeg fint vente med ps4 og xbox720.

Jeg mener; de trenger da ikke slippe alt samtidig. Men når det er sagt så håper jeg sony lærer til neste gang og ikke havner så langt bak. Dessuten er de garantert ikke like hovmodige lenger som de var etter ps2-suksessen. Nå er det nintendo sin tur til å være det, hehe.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kommer garantert til å kjøpe konsollen til alle 3, så uansett hvor mye de kriger om ditt og datt, får de alle penger fra meg :) Men! Jeg revurderer kjøp av konsollen, hvis de ikke er bakoverkompatible. Si hva dere vil om dette, men dette er det eneste kravet mitt :)

Endret av Kenichi-san
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2014? Come on! Det er jo vi som spiller på PC som lider for dette, da konsollene allerede i lengre tid har bremsa utviklinga. Vi snakker jo om teknoligi her, og mener man virkelig at 9 år mellom hvert nye produkt er fornuftig? Blander man inn Moores lov sier det seg selv at dette er for treigt.

Moore's lov kan ikke vare evig. Regn med at i løpet 10 år vil grensa være nådd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...