Gå til innhold

Sniktitt: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var likevel noe underlig å se alle de andre spillerne som løp rundt med en identisk Mako og gjorde de samme «unike» oppdragene som meg, men alle massive onlinespill sliter med dette problemet.

 

hmm.. det er dette punktet som ødelegger slike spill for meg! :( Jeg elsker rollespill, men føler mer at denne type spill er mer MMO-PG .. -dette er jo også litt feil, men for min egen del blir min rollespillfølelse ødelagt når det unike jeg gjør i spillet blir gjort av alle andre..

 

Kommer nok til å prøve spillet, men får se hvor lenge jeg holder ut.. i MMORPG så pleier jeg å bli lei rundt level 30, noe før..

 

Håper at rollespillfaktoren er så høy så det blir gøy, så håper jeg at de utfordringene som det er snakk til slutt her, er elementer som går til min fordel! :)

 

 

Interessant lesning uansett! :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med slike type spill når det ikke er i sanntid. Hvor kult er det å være en mektig bounty hunter eller en jedi når alt av ferdigheter baseres på utstyr og nivå som du må grinde i 100 vis av timer ? Du kan umulig ende opp med å bli noe god heller for alle sammen kan bli dønn lik deg bare ved å spille lenge ....... Slike MMO er en onde for spill syns jeg, tvinger folk til å sitte mange timer om dagen :( Dette blir ikke å kjøpes, heller ingen andre MMO før dem bringer kamper i sanntid.

Lenke til kommentar

Var litt overrasket over at flere spillmedier (bla, pressfire) hadde fått prøvespille og ikke Gamer.no. Tok litt tid å få artikkelen ut, men den holdt som vanlig god kvalitet. Godt skrevet.

 

Liker også at Gamer spesifiserer at det er utgiver som har betalt for oppholdet. Ikke at jeg mistenker Gamer for å være kjøpt og betalt, men greit at man får den informasjonen.

 

Gleder meg til dette spillet, håper det blir et spillerdrevet krafting og økonomisystem som i EvE, eller noe i nærheten.

Lenke til kommentar

Var litt overrasket over at flere spillmedier (bla, pressfire) hadde fått prøvespille og ikke Gamer.no. Tok litt tid å få artikkelen ut, men den holdt som vanlig god kvalitet. Godt skrevet.

Ja, det tok lenger tid for oss siden vi hadde mer vi ønsket å formidle og Tor Egil jobber ikke på heltid med Gamer.no. Det kommer masse nytt stoff om The Old Republic i tiden fremover. Gled deg! :-)

Endret av TST
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med slike type spill når det ikke er i sanntid. Hvor kult er det å være en mektig bounty hunter eller en jedi når alt av ferdigheter baseres på utstyr og nivå som du må grinde i 100 vis av timer ? Du kan umulig ende opp med å bli noe god heller for alle sammen kan bli dønn lik deg bare ved å spille lenge ....... Slike MMO er en onde for spill syns jeg, tvinger folk til å sitte mange timer om dagen :( Dette blir ikke å kjøpes, heller ingen andre MMO før dem bringer kamper i sanntid.

Avean da :p Jepp du må nok grinde rævva av deg som i alle andre MMO-spill. Uansett må man jo som regel spille mye for å bli dyktig. Det er heller ikke spørsmål om du skal spille SWTOR eller ikke. Du er med uansett! Du kan ikke gi deg før du har prøvd spillet.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

hmm.. det er dette punktet som ødelegger slike spill for meg! :( Jeg elsker rollespill, men føler mer at denne type spill er mer MMO-PG .. -dette er jo også litt feil, men for min egen del blir min rollespillfølelse ødelagt når det unike jeg gjør i spillet blir gjort av alle andre..

 

Det er nesten umulig å lage et mmorpg hvor alle er "unike". Det blir alltid en specc, klasse eller gear som er overlegent andre så mange har en tendens til å bli kloner av hverandre. That said, så er det customizations i spillet både på våpen og utstyr, så du kan i det minste se litt anderledes ut:)

 

 

Ser ikke helt poenget med slike type spill når det ikke er i sanntid. Hvor kult er det å være en mektig bounty hunter eller en jedi når alt av ferdigheter baseres på utstyr og nivå som du må grinde i 100 vis av timer ? Du kan umulig ende opp med å bli noe god heller for alle sammen kan bli dønn lik deg bare ved å spille lenge ....... Slike MMO er en onde for spill syns jeg, tvinger folk til å sitte mange timer om dagen :( Dette blir ikke å kjøpes, heller ingen andre MMO før dem bringer kamper i sanntid.

 

Litt av poenget med å levle opp er å rett og slett bli mektigere. Når det i tillegg er en ordentlig historie du følger, føles det mindre som en grind. Tenk deg at du følger en veldig lang questline ala Mass Effect, lite grind følelse der. At du lvl opp er bare stat. Om alle startet på end lvl out the gate, ville det føre til mange spillere som ikke har snøring på hvordan de skal spille klassen sin. Pluss at dette er et M M O....om du overhodet ikke har lyst til å oppleve mange spilltimer for å lvl opp, er ikke mmo eller et singleplayer spill for deg virker det som...

 

 

Definitivt kjøp. Uansett. Detta blir bare insane. :D

 

Hehe...samme her. Har fulgt utviklingen av SWTOR hver fredag siden 2009 og ble ekstatisk når spekulasjonene om et nytt star wars mmo dukket opp sent 2008. Glede seg^_^

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Aner jeg det første ordentlige sci-fi mmoet siden Anarchy Online :)

Vel i hvertfall det første gjennomførte sci-fi mmoet siden AO. Personlig synes jeg SWG var utrolig bra, men det var en del bugs, ubalanser i PVE som for drøy doktor buff osv. Det var også dårlig med quest/instance. SWG hadde mange gode sider også. Det beste crafting systemet pr. dags dato?

 

Man hadde 36 profession, hvor man hadde 250 skill points som du kunne ha i fordele på de professionene som passet deg best. Det faktumet at man kunne lage guild cities og setter ut fabrikker og harvesters var helt konge. PvP i SWG var utrolig enestående eneste som ødla litt her var alt fokuse på mind damage og dots. Som et sandbox spill var det utrolig bra spill på grunn av alle mulighetene det hadde å tilby. Som sagt var det lite PVE innhold og det faktumet at man kunne gjøre det meste alene...

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

"De viktigste avgjørelsene for hovedhistorien kan du heldigvis bestemme på egenhånd, selv om du har andre spillere i gruppa. Alle områdene hvor slike beslutninger måtte gjøres var nemlig avstengt med et felt. Den første som gikk inn i området tok alle beslutningene, og de andre kunne bare bli med for å få litt ekstra erfaringspoeng og hjelpe til med å denge noen fiender."

 

Mulig jeg misforstår, men om bare den første som går inn i feltet får ta en avgjørelse, hva med de andre? Og hva om samme person er med i to grupper og går først inn i feltet begge gangene?

 

Og btw, bra lesing, men hva gjør man egentlig mellom oppdragene? For meg er dette det viktigste med MMOer. Å bare gå fra oppdrag til oppdrag blir fort kjedelig. Jeg foretrekker å utforske, slappe av og gjøre stort sett alt annet enn det man "skal" gjøre.

Lenke til kommentar

"De viktigste avgjørelsene for hovedhistorien kan du heldigvis bestemme på egenhånd, selv om du har andre spillere i gruppa. Alle områdene hvor slike beslutninger måtte gjøres var nemlig avstengt med et felt. Den første som gikk inn i området tok alle beslutningene, og de andre kunne bare bli med for å få litt ekstra erfaringspoeng og hjelpe til med å denge noen fiender."

 

Mulig jeg misforstår, men om bare den første som går inn i feltet får ta en avgjørelse, hva med de andre? Og hva om samme person er med i to grupper og går først inn i feltet begge gangene?

 

Og btw, bra lesing, men hva gjør man egentlig mellom oppdragene? For meg er dette det viktigste med MMOer. Å bare gå fra oppdrag til oppdrag blir fort kjedelig. Jeg foretrekker å utforske, slappe av og gjøre stort sett alt annet enn det man "skal" gjøre.

 

Utforskere vil bli belønnet, man kan f.eks lete etter Datacrons, små gjenstander som er skjult rundt i verdenene, (de er ekstremt vanskelige å komme seg til, man må kanskje skippe opp en fjellside for å finne dem osv) som gir deg en permanent minor stat increase, samt exp og et stykke lore.

Det vil heller ikke føles "som du løper fra oppdrag til oppdrag", da alt av historie/quest flyter fint inn i hverandre.

Lenke til kommentar

Datacrons? Noe i samme stil som Collections osv i DCUO? Det lovet bra der, men i realiteten gikk jeg fort lei. Gidder jo ikke lete i en time etter en liten datacron om det ikke gir meg noe igjen for det. XP bonus høres jo bra ut, men hvor mange fiender har man drept mens man lette etter den, og hvor mye XP fikk man for dem? XP bonusen fra datacron'en blir neppe så mye i forhold.

 

Er mer spent på historien og quester. Jeg gidder ikke sitte med en "sammenhengende" quest i flere uker eller måneder, og langt mindre i over ett år eller to. Når jeg gjør en quest må jeg føle at den er ferdig og at jeg kan starte på neste når og om jeg vil. Det verste de kan gjøre er å tvinge meg til å gjøre noe som helst. Da blir det fort avinstallering.

 

Men for all del, jeg har gledet meg til dette i lang tid, og selv om det "bare" blir et nytt KotOR med andre spillere snakker vi åtte historier som er like langt som historien i KotOR (sånn ca). Åtte KotOR's til prisen for en? Ja takk! :D

 

Btw selv i KotOr og KotOR2 kunne vi gjøre andre ting enn å bare følge historien, som de pod-race greiene (eller hva det nå var) og utforske planeter for sideoppdrag. Å kunne gjøre alt det der i Old Republic bør være et absolutt minimum.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Btw selv i KotOr og KotOR2 kunne vi gjøre andre ting enn å bare følge historien, som de pod-race greiene (eller hva det nå var) og utforske planeter for sideoppdrag. Å kunne gjøre alt det der i Old Republic bør være et absolutt minimum.

 

Og det kan du SELVFØLGELIG her også! :) Tro meg, det er et MMO, noe annet ville vært skammelig.

 

Dette skal jeg ha fra dag 1, gleder meg vanvittig! Tror nesten aldri jeg har gledet meg så mye til et spill før :)

Lenke til kommentar

Vet jo at det er et MMO, men jeg vet også at BioWare har sagt det ikke er et sandkasse-MMO som f.eks WoW og LotRO. Artikkelen sa ganske mye jeg visste fra før, men nevnte ingenting om hva man gjør utenfor oppdragene.

 

En annen ting jeg lurer på er kampene i rommet. Mener jeg leste at BioWare sa de vil være on-rails, dvs man flyr langs en bestemt linje. Man kan fly hvor man vil rundt omkring i selve skjermen, men man kan ikke bestemme hvilken retning man vil fly. Stemmer dette? Det høres ganske kjipt ut, for å være ærlig.

 

Hvilke karakterer skal folket spille? Jeg kommer til å være Bounty Hunter, Smuggler og Sith ett-eller-annet i den rekkefølgen. Bounty Hunteren skal selvfølgelig hete Bobby Feit. :p

Lenke til kommentar

WoW og LOTRO er themepark MMOs, Star Wars Galaxies er et sandkasse MMO. SWTOR er i samme båt som WoW og LoTRO.

 

Når det gjelder space combat: ja, det er on rails, men har du sjekket ut videoene? Det ser fantastisk ut spør du meg! Og betyr det noe at det er on rails? Det er jo bare et minispill, ikke et selvstendig spill :) Min første char blir Republic Trooper Vanguard, tror jeg skal ha en Sith Warrior som alt, får se det litt an.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Håper du har rett. Jeg liker spill som LotRO. Hvordan er for øvrig verdenene i Old Republic? Er det små soner som i Age of Conan eller er hver planet en stor, åpen verden som i WoW og LotRO?

 

Greit nok at space combat bare er et minispill og ser bra ut, men jeg vil heller ha gameplay enn grafikk. Tenk deg et spill som Old Republic med PvP-kamper som i Battlefront? Da hadde selv jeg likt PvP. :) Jeg likte on-rails i Rebel Assault da jeg fikk cd-rom for første gang, men gikk fort lei. Og det begynner å bli en stund siden. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...