Gå til innhold

- Katastrofalt for nye Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WP7 er ganske bra, men har alt for mange begrensninger. Det er en bedre utgave av det første IOS'et. Det føles smoothere enn noe annet mobil os, men er som sagt alt for begrenset. Det er nok også noe av grunnen til at det går så greit (både apples IOS og WP7 er særdeles begrensede os) å kjøre det på telefonen. Har kun testa Samsung sin Omnia WP7 telefon. Veldig god bruker opplevelse, hakket bedre enn IOS, men med fler begrensninger enn IOS (godt gjort, selv om patcher fikser små ting). IOS er utdatert og antikvarisk, uten gadgets/widgets er IOS ubrukelig for meg (selvsagt en smakssak). Heldigvis ser det ut til at MS sin markedsplass blir satset stort på da utvalget har blitt mye bedre enn det var. Vent et par versjoner før en kjøper en WP7 telefon er nå mitt råd.. men men.. tviler på det blir noen fiasko...

Lenke til kommentar

"Gjennom flere år har han opparbeidet seg et rykte som gjør at teknopressen som regel tar ham på alvor når han har noe å si." :ermm:

 

..var vel ofte at synspunktene hans hadde en tendens til å styre mot positive prognoser for Nokia, basert på fremtidige planer Nokia hadde.. samme hva de skulle være til enhver tid.

 

Så det går for eksempel helt greit an å lese det de skriver som et varsel om hva Nokia kommer til å gjøre om ikke så lenge (eksempel: Nokia kommer til å kjøre hardt på Windows 7, fokusere på telefon-brukere/mellom-segmentet ganske snart). Uten å ha noe stor tillitt til hvor solide prognosene hans er, eller om idéen bak utsagnet er veldig solid.

 

Du vet.. kritisk sans og slikt.

 

Hvis man hadde lyst, så kunne en jo trekke opp tilsvarende salgstall for de første WM modellene. Eller Android det første året, etc. S90, eller S60 på samme måten. Blackberry..

 

Samtidig er vel også spørsmålet om WM bør skifte marked fra bedrifts-kunder til "prompende nisser"-markedet et langt og dypt diskutert tema. Som også Microsoft har hatt i forkant av WM7 lanseringen.

 

Tynn-klienter, mini-bærbare, Pad'er, og sexy små-telefoner med normalt 8 dagers batteri - er selvfølgelig ikke en del av den diskusjonen. Men allikevel. Bare et lite innlegg for å forklare den mulig noe snodige mobile-review kommentaren angående hvorvidt WM7 burde forsøke seg på iPhone markedet eller "mellom-segmentet".

 

Det er tross alt en god stund siden at Smart-telefoner sluttet å være selvstendige enheter med mer helhetlige programpakker. Men WM7 har tross alt ikke forsvunnet inn i den rollen helt enda.

Lenke til kommentar

Etter 6mnd med WP7 så må jeg si at det fungerer svært bra. iPhone4 hadde jeg i et par uker før jeg ga den bort og kjøpte meg Samsung Focus. Angrer ikke et sekund på det kjøpet!

 

Når det er sagt så blir nok min neste telefon en Android telefon siden det er litt mer åpent for modifisering enn WP7, men for all del. Out-of-the-box så fungerer WP7 svært bra, så det er synd de ikke selger bedre.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som står klar til å kjøpe en WM7. Men de bør komme med "norsk tilretteleggelse" så snart som mulig.

Når nye telefoner med flotte specs a la Galaxy S II kommer på løpende bånd, så kan ikke WM7 komme med noe mindre.

Jeg har ikke testet WM7, men har hørt mye skryt om de.

Jeg har hatt iPhone tidligere, og likte den veldig godt p.g.a. enkelt brukergrensesnitt.

MEN, så skal/må den tilkobles iTunes...No, no, no !

Kjære Nokia, eller noen annen : Kom med en topp spekket WM7 asap !

Lenke til kommentar

Har brukt WP7 noen måneder nå og er helt enig med espen88 - brukeropplevelsen er svært god, bedre enn noe annet mobil-OS pr dags dato. Android- og IOS-telefoner føles antikvarisk i forhold.

 

Mangelen på norsk markedsplass er derimot kritisk og gjør at jeg ikke anbefaler den til andre i dag. Personlig føler jeg det er trist at ikke flere innholdsleverandører satser på HTML5, har en følelse at "app"-navnet klinger bedre enn "html5" på de forskjellige styrerommene. At f.eks. en enkel side som trafikanten ikke har en tilfredstillende mobilutgave av nettsiden deres er merkelig.

Lenke til kommentar

De valgte rett og slett feil øyeblikk. De måtte ha hivd seg på før Android ble så inni helsikkes populært. WP7 ser fortsatt ut som et veldig bra system, men har ikke fått prøvd det enda "/

 

Å si at det var feil tidspunkt blir feil synes jeg, de var bare for sent ute. WP7 utviklingen startet omtrent i 2008, mens android var under utvikling flere år før iPhone ble lansert.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Windows Phone 7 ble sluppet alt for tidlig og på feil tidspunkt..

Når Microsoft enda ikke har klart å rulle ut eller optimalisere Windows Phone 7 for andre lokalisasjoner enn USA flere måneder etter release, samtidig som antallet og utvalget telefoner fremdeles er nokså uinteressant så er det jo sånn det går.

 

Også har det jo vært diverse problemer med utrulling av oppdateringer til nå som sikkert skremmer endel brukere litt. Lar meg ikke akkurat imponere av Microsoft her og jeg husker jo meg skrekk og gru tilbake på Windows Mobile og når Microsoft allerede nå ser ut til å slite med å videreutvikle Windows Phone 7, optimalisere den for flere lokalisasjoner utenfor USA og de virker direkte trege med å rulle ut og komme med viktige oppdateringer til operativsystemet så lover jo ikke dette godt og det blir rett og slett for dårlig i et hardt marked med blant annet Android OS og iOS.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Windows Phone 7 og jeg ble veldig imponert over hvor enkelt og raskt operativsystemet var, men problemet er jo at om du går inn på f.eks Elkjøp eller Lefdal (de typiske stedene hvermansen kjøper nye mobiltelefoner fra) så finnes det jo ikke en eneste WP7 telefon. Ingen LG Optimus 7, ingen Samsung Omnia 7, ingen HTC 7 Trophy (som jeg forøverig har kunnet taste litt på og som virket som en ganske bra telefon) og ingen HTC Mozart.

 

Rart det selger dårlig? Det finnes jo ingen telefoner med det lett tilgjenglig!

Lenke til kommentar

Windows phone oset ble jo så hypet opp.. det skulle jo feie android og iphone av banen.

Jommen sa jeg smør.

 

Det ble jo bare som vanlig enda mere FAIL fra den kanten.

Mulig de kunne få til en deal, sånn som de har med pc produsentene, som tvinger dem til å ha os'et på alle telefoner..

Lenke til kommentar

Mangelen på norsk markedsplass er derimot kritisk og gjør at jeg ikke anbefaler den til andre i dag. Personlig føler jeg det er trist at ikke flere innholdsleverandører satser på HTML5, har en følelse at "app"-navnet klinger bedre enn "html5" på de forskjellige styrerommene. At f.eks. en enkel side som trafikanten ikke har en tilfredstillende mobilutgave av nettsiden deres er merkelig.

Nå ville vel ikke mer fokus på webapps hjulpet WP7 så godt foreløpig, nettleseren er jo basert på IE7 og støtter f.eks. ikke video-tagen. Men det blir heldigvis bedre til høsten når de kommer med en nettleser basert på IE9, om de bare klarer å få ut oppdateringen...

Lenke til kommentar

Jeg ga opp 6.5 og HTC HD2. Har prøvd en LG900E og W7. Både telefon og operativsystem er langt mer pålitelig. Mens det var systemminnet på HTC HD2 som knelte, er det nå synk-mulighetene som ikke matcher et utstrakt forretningsbehov. Jeg kan rett og slett ikke bruke W7 når det ikke er mulig å synke telefonen mot Outlooks kontakter, kalender, notater m.m. direkte mot min stasjonære pc. Windows Live som må brukes, kneler. Jeg mener jeg har sett et sted at Windows Livs kun håndterer 1700 kontakter. I min forretningshverdag blir det magert. Outlook connector skal stå for synkingen, men det går altså ikke likevel. Så da fortsetter jeg med W6.1 inntil jeg kapitulerer og går over til Symbian eller kanskje Iphone's MobileMe? Kanskje spennende hva HP kommer med i sommer? Eller er Blackberry løsningen? Windows anser jeg for å (unnskyld litt ufint språk) for å skite i eget reir når de undergraver Outlook.

Lenke til kommentar
Jeg kan rett og slett ikke bruke W7 når det ikke er mulig å synke telefonen mot Outlooks kontakter, kalender, notater m.m. direkte mot min stasjonære pc.

Jeg bruker W7-telefonen min til å synke epost, kalender og kontakter mot Outlook Exchange server. Synes også det er utrolig enkelt å sette opp, så det er rart du ikke har fått det til.

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar
At f.eks. en enkel side som trafikanten ikke har en tilfredstillende mobilutgave av nettsiden deres er merkelig.

..har hatt trafikanten på mobilen min siden.. 2006? Nå gikk riktignok UIQ konk. Men Opera Mobile blir laget for WM fremdeles.

 

Husk på det at å lage egne applikasjoner for generering av data er forferdelig sløsing. Mens å smugle inn lett-vekt og kjappe database-forespørsler som kan brukes i forskjellige program/skall er veldig verdifullt. Så å fokusere på standarder for visning av elementer, heller enn å tvinge alt gjennom et eget platform-unikt grensesnitt kunne jo være en ide..

 

Men nå drømmer jeg vel igjen. Hvis det ikke heter "App-store", så er det ubrukelig tenker jeg...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...