Gå til innhold

BlackBerry-verstingen er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en Blackberry artikkel. De fleste (alle?) Blackberry telefoner benytter kryptert forbindelse for datatjenester og dette er noe av grunnen til at du kun vil få full utnyttelse av en BB med ett Trigcom abonnement. Hvis du vil vite mer og dette så er det bare å google det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Er ikke bare Trigcom som leverer Blackberry-tjenester i Norge. Man kan også bestille dette hos Telenor, men det er en "smule" dyrere (sist jeg sjekket iallefall)...

Lenke til kommentar

Dette er en Blackberry artikkel. De fleste (alle?) Blackberry telefoner benytter kryptert forbindelse for datatjenester og dette er noe av grunnen til at du kun vil få full utnyttelse av en BB med ett Trigcom abonnement. Hvis du vil vite mer og dette så er det bare å google det.

Hvor sier jeg at jeg ikke vet at BB telefoner har ymse kryptering? BB telefoner er kjent for dette derfor kan det være greit å ha et lite avsnitt om det når man omtaler BB. Det er helt normalt å fokusere litt på produktets særegenheter mer enn bare ordet "kryptering".

 

Twitter aktige artikler med mer brødtekst er ikke nødvendigvis det man ønsker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal nevnes at RIM har sitt eget utviklermarked med høyeste kostnad for å bli med, laveste markedsandel OG vanskeligste prosedyre for å registrere seg som utvikler.

 

Men den heter blackberry. Kommer vel til å selge et par til folk som utelukkende kjøper telefon for å skille seg ut.

Lenke til kommentar

Men den heter blackberry. Kommer vel til å selge et par til folk som utelukkende kjøper telefon for å skille seg ut.

Eller fordi det generelt sett er knalltelefoner? Har selv en android telefon nå, men denne står høyt på ventelisten. For meg er det egentlig bare to ting som suger med blackberry i norge: trigcom og telenor har "monopol" på blackberry tjenester (og jeg liker hverken telenor eller trigcom som tjenesteleverandør) og at det ikke finnes en spotify klient til bb.

Lenke til kommentar

Det er tre tilbydere av BlackBerry i Norge; TDC, Telenor og Trigcom. De to førstnevnte tilbyr dog kun til bedriftskunder, da det er i det segmentet disse enhetene i hovedsak tilhører.

 

Når det gjelder kryptering, så gjelder dette flere elementer. Både i form av kryptering av trafikk (256 bits kryptering), men også dataene på enheten. I tillegg vil man med en BlackBerry ha vesentlig lavere datatrafikk enn med andre smartphones, da de innehar en god komprimering av trafikken. Vel og merke best ved tilknytning mot en Enterprise Server som er beregnet for bedrifter.

 

Ingen smartphones på markedet er i nærheten av å tilby samme sikkerhet som BlackBerry.

Lenke til kommentar

Ok, om du jobber i CIA og hater applikasjoner er vel en blackberry noe for deg.

Latterlig påstand. Isåfall jobber det mange, mange millioner mennesker i CIA. Hva har du personlig imot BB? Skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tid på å kommentere hvor dritt du synes BB er. Er bare å ikke kjøpe det. Har android selv, men til business ser jeg helt klart fordelene med BB.

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

*snip* ... og at det ikke finnes en spotify klient til bb.

 

Kan bekrefte at det er planlagt en Spotify klient til BB nå i juli/august

 

Self kan det bekreftes, dem har gått ut med det i snart 1 1/2 år at det er planlagt. Men etter 1 1/2 år har det enda ikke blitt lansert. Men om DU faktisk kan bekrefte at det faktisk kommer juli/august har jeg vanskelig for og tro da Spotify selv har sakt de ikke kan kommentere dette og sier at dem ikke har lov til og uttale seg om pågående prosjekter annet enn de jobber med det, tiltross at det har vært pågående en stund...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...