Gå til innhold

Finn tyvegodset på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konseptet er vel smart, men problemet er vel størrelsen på databasen. Denne siden er avhengig av at både du og den som rapper utstyret ditt laster opp bilder på et liote utvalg av sider.

 

Jeg stiller meg også skeptisk til om dette vil bli gjennomført, når man ser på den (muligens smarte) skepsis DLD har blitt møtt med...

 

Den Google-Chrome utvidelsen vil jo være en type ting der man gjør enda mer informasjon tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Det ville jo være smartere hvis der var en officiel håndtering af dette.

Fx noget i stil med følgende

1) Central database man kunne melde sit kamera stjålet på, OG angive et eller flere egne IP-numre.

Flickr og alle andre store gjorde to ting hvis et billede fra et kendt stjålet kamera forsøgtes uploaded fra et fremmed IP (for at man kan uploade gamle billeder)

2) Registrerede IP-nummer, i basen og sendte en mail til ejeren/forsikringsselskabet

3) Nægtede at uploade billedet.

:)

Lenke til kommentar

Smart tjeneste. Håper det fører til masse ubehageligheter for folk med stjålet utstyr.

neppe stress for uærlige mennesker i dette landet. Leste for en stund siden om en som ble frastjålet en mac, og kunne fortelle politiet hvilken leilighet den befant seg i. Saken henlagt.

 

står litt mer om det her: http://mobil.aftenposten.no/article.htm?articleId=3760851

 

Syns dette virker som en strålende ide, men så lenge politiet driter i det så hjelper det lite.

 

Hun mener det er positivt at nye sporingssystemer kan gjøre det mulig å finne igjen stjålne ting. Samtidig påpeker hun:

 

- Politiet kan ikke bare hente ut tyvegodset selv om man vet hvor det er. Det kreves en etterforskning og bevisførsel, og det er vi ikke i stand til å prioritere i alle disse sakene, sier hun.

 

Med en utbredelse av sporingssystemer i alt fra biler til iPhones, mener Killengreen at forventningene til politiet kan bli for store.

 

- Vi har ikke kapasitet til å finne alt som kan spores, sier Killengreen.

 

Bilder

Flere ganger etter innbruddet var Martin Grøttland i kontakt med politiet. Beskjeden han fikk, var at saken ble lagt bort i påvente av nye bevis. Sporingsprogrammet i Macen er satt opp slik at det innebygde kameraet automatisk tar bilder av den som bruker maskinen.

 

- Jeg mottok et bilde på e-post fra programmet. Bildet viser en kvinne foran skjermen, sier han.

Lenke til kommentar

Smart tjeneste. Håper det fører til masse ubehageligheter for folk med stjålet utstyr.

neppe stress for uærlige mennesker i dette landet. Leste for en stund siden om en som ble frastjålet en mac, og kunne fortelle politiet hvilken leilighet den befant seg i. Saken henlagt.

...

Nå tenkte ikke jeg på Politiet. Mer at en flickr-bruker med masse venner plutselig får skrevet på siden sin at utstyret han/hun bruker er tjuvgods.

 

Mitt inntrykk er at ingen liker tjuvgods, men mange kjøper det allikevel for å spare småpenger.

 

Forresten, hadde jeg blitt frastjålet utstyr og så visst hvem som bruker det hadde jeg ikke ringt Politiet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...