Gå til innhold

Kommentar: Jeg elsker Nintendo 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3ds'en er en kjempeflott maskin, veldig slick, operativsystemet har også fått et løft, veldig smooth.

Virker kanskje som de rushet den litt ut på markedet dog. I og med at en ikke har e-shop eller webbrowseren selv om de faktisk ligger på menyene. De sliter jo litt med salget da, lurer på om den kan bli stillt i skyggen av den langt kraftigere ngp når den kommer.

 

Skulle jo også kanskje vært noen flere gode spill ved launch, hva skjedde med et kick-ass mario spill ved lansering av konsollene deres Nintendo? Tror det hadde kunnet gjøre underverker for salget om f.eks et New Super Mario Bros 3DS hadde vært ved lansering.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

3ds'en er en kjempeflott maskin, veldig slick, operativsystemet har også fått et løft, veldig smooth.

Virker kanskje som de rushet den litt ut på markedet dog. I og med at en ikke har e-shop eller webbrowseren selv om de faktisk ligger på menyene. De sliter jo litt med salget da, lurer på om den kan bli stillt i skyggen av den langt kraftigere ngp når den kommer.

 

Skulle jo også kanskje vært noen flere gode spill ved launch, hva skjedde med et kick-ass mario spill ved lansering av konsollene deres Nintendo? Tror det hadde kunnet gjøre underverker for salget om f.eks et New Super Mario Bros 3DS hadde vært ved lansering.

 

Veldig enig i dette. Virker definitivt rushet, men det går seg vel til etter hvert.

Derimot tvilsomt at den vil utkonkurreres av ngp da den blir, ja mye kraftigere, men også mye dyrere.

Lenke til kommentar

Har hatt 3DS siden den ble utgitt i Norge og må si jeg ikke er så voldsomt imponert. Joda, 3D er kult nok det, men det fungerer rett og slett ikke bra i praksis. Man MÅ holde 3DS-en i en bestemt vinkel og avstand fra øynene dine, ellers blir bildet "ødelagt".

 

Flott ide, men det fungerer dårlig i praksis. Så jeg kunne like greit kjøpt meg en Nintendo DS, siden jeg har 3D effekten på null når jeg spiller på min 3DS.

Lenke til kommentar

Har hatt 3DS siden den ble utgitt i Norge og må si jeg ikke er så voldsomt imponert. Joda, 3D er kult nok det, men det fungerer rett og slett ikke bra i praksis. Man MÅ holde 3DS-en i en bestemt vinkel og avstand fra øynene dine, ellers blir bildet "ødelagt".

 

Flott ide, men det fungerer dårlig i praksis. Så jeg kunne like greit kjøpt meg en Nintendo DS, siden jeg har 3D effekten på null når jeg spiller på min 3DS.

Så du mener at det eneste som er bedre med 3DS kontra DS er 3D effekten? Kommer mange bra spill etterhvert, 3DS'en er uten tvil verdt det etter min mening. :)

Lenke til kommentar

3DS er ikke verdt det før den blir hacket for min del, da jeg ikke gidder betale mer enn 100kr for spilla på den. DS spill på den ser og mye verre ut syns jeg. Den ser ut til å mangle mye shading og gjenngir mindre farger. Liker egentlig kun DSi'en min fordi jeg har tonnevis med spill på flashcart.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

3DS er ikke verdt det før den blir hacket for min del, da jeg ikke gidder betale mer enn 100kr for spilla på den. DS spill på den ser og mye verre ut syns jeg. Den ser ut til å mangle mye shading og gjenngir mindre farger. Liker egentlig kun DSi'en min fordi jeg har tonnevis med spill på flashcart.

-1

facebook-thumb-down_displayv2.jpg

Sånne grådige idioter som deg ødelegger for spillbransjen og de som betaler for

spillene sine. Skam deg!

 

3DS er en fin konsoll, men den har forbedringspotensiale.

Jeg skulle gjerne sett at den var mer ergonomisk, hadde litt bedre oppløsning, LED-skjerm og mulighet for å laste ned spillene man har kjøpt via Virtual Console på Wii.

Endret av Stigtrix
  • Liker 2
Lenke til kommentar

3DS er ikke verdt det før den blir hacket for min del, da jeg ikke gidder betale mer enn 100kr for spilla på den. DS spill på den ser og mye verre ut syns jeg. Den ser ut til å mangle mye shading og gjenngir mindre farger. Liker egentlig kun DSi'en min fordi jeg har tonnevis med spill på flashcart.

-1

facebook-thumb-down_displayv2.jpg

Sånne grådige idioter som deg ødelegger for spillbransjen og de som betaler for

spillene sine. Skam deg!

 

Helt enig! :D

Alt for mange grådige folk ute i verden- gjør at selskapene tjener mindre, og spillene får da mindre støtte= dårligere spill (muligens)

Lenke til kommentar

Kommer heller ikke til å kjøpe 3DS.. Føler den er:

1. Overpriset

2. Alt for dårlige spill, dette gjaldt også for DS

3. Eier du iPhone, eier du sannsynligvis 3DS også. Trollolol

 

For dårlige spill til DS? Hvilken planet lever du på?

 

De fleste DS spillene er en vits da. Kan ikke legge under en stol at av de 5000+ DS spillene som er gitt ut så langt, så er det ytterst få som kan regnes som veldig gode. Jeg føler i hvert fall ikke kvaliteten på DS spillene justifiserer prisen på 3-400kr. Fikk samme følelsen da jeg spillte igjennom Pilot Wings Resort på 3DS, er dette alt? Ellers er det vel bare ports og remakes av spill Nintendo jobber med nå til 3DS. Smaken er som baken I guess. For å ikke la det bli for mye negativt her, så må jeg si Nintendo 64 er favorittkonsollen enda, men synes Nintendo har tapt seg etter det da jeg føler jeg får MER for pengene av andre konsoller.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så uvanlig at det er langt mellom perlene, men jeg er enig i at DS kanskje er den konsollen jeg har funnet til å være dårligst på dette området. Selv PS2 som vel nesten nærmet seg et femsifret antall titler mot slutten av sin levetid hadde vel et vesentlig bedre snitt.

 

Det værste føler jeg likevel er at prisen på brukbare spill selv fem år etter slipp kun marginalt skiller seg fra nye spill, dette gjelder forøvrig alt fra Nintendo. For PS og Xbox prises de alltid ned med tid, om enn noe tregere for topptitler.

Lenke til kommentar

'justifiserer' -> rettferdiggjør

 

Synes det er lasseviss med knallspill på DS. Det pleier å være tilfelle at populære konsoller får mye dårlige titler etter hvert som markedet blir stort nok, men med tanke på at nettbutikker nå om dagen har det meste, helt tilbake til lanseringstitler fra 2004 og fram til i dag, er det lett å finne tusenvis av timer med glimrende underholdning på maskinen om man prøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...