Gå til innhold

Test: Ultimate Ears TripleFi 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anyone who has owned a pair of Ultimate Ears earphones, and actually used them for more than a three-hour review period, will know that less than twelve months of obsessively careful use is still not enough to prevent the wholly inadequate cables from breaking.

 

The reason for the cable breakages is nothing to do with careless owners. A closer review of the reported facts, and my own personal testimony, is that the cable breaks at the key point behind the ear, where the curvature of the cable is at its tightest. This cannot be avoided. This is precisely how the UE instruction manual prescribes that users wear the device.

 

 

For this fundamental reason, Ultimate Ears earphones should be avoided at all costs. Which is a big shame, because they otherwise sound very good

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forventet faktisk høyere pris på disse ettersom hjemmesiden selger de til 400$. Finnes sikkert billigere andre steder også.

 

Dumt med en så skjør ledning, men spørs også litt på hvor mye det koster å skifte den ut når den blir ødelagt. Om det er rundt 200kr og ledningen holder i ett år så er det ikke alt for ille etter min mening.

 

Holder Logitech den prisen videre så får jeg kanskje kjøpt meg et par til sommeren.

Lenke til kommentar

Savner anmeldelser av noe rimeligere ørepropper. Der er det mye å velge i på markedet. Synes til og med Clas Ohlson har noen gode ørepropper til under 100 lappen, og kvaliteten overstiger langt øretelefoner til mange hundre kroner, synes nå jeg. Hvor bra er øreproppene i billigklassen og mellomklassen? Men det er vel kanskje ikke like moro å teste :(

Lenke til kommentar

Jeg har gått med et Sony-sett fra Clas som ligger på rundt 100-lappen i et par år og den synes jeg var helt kurant til prisen. Det var ikke in-ear og ikke så mye bass, men sammenlignet med de standard Apple-proppene jeg hadde var det flere hakk bedre. Det er mulig at Apple har gjort noe framgang de siste fem årene når det gjelder proppene som følger med iPod, men de til Sony er absolutt verdt å vurdere.

Lenke til kommentar

Savner anmeldelser av noe rimeligere ørepropper. Der er det mye å velge i på markedet. Synes til og med Clas Ohlson har noen gode ørepropper til under 100 lappen, og kvaliteten overstiger langt øretelefoner til mange hundre kroner, synes nå jeg. Hvor bra er øreproppene i billigklassen og mellomklassen? Men det er vel kanskje ikke like moro å teste :(

 

Enig!

 

Det hadde vært uber om de hadde hatt slike tester som "5 billige ørepropper - hvilke er best?" osv :)

Lenke til kommentar

Savner anmeldelser av noe rimeligere ørepropper. Der er det mye å velge i på markedet. Synes til og med Clas Ohlson har noen gode ørepropper til under 100 lappen, og kvaliteten overstiger langt øretelefoner til mange hundre kroner, synes nå jeg. Hvor bra er øreproppene i billigklassen og mellomklassen? Men det er vel kanskje ikke like moro å teste :(

 

Enig!

 

Det hadde vært uber om de hadde hatt slike tester som "5 billige ørepropper - hvilke er best?" osv :)

 

Ja, håper noen i redaksjonen leser dette tipset. Ellers tusen takk for noen fantastiske nettsider med mange gode tester og Norges beste forum :)

 

Det at dyre produkter skal testes framfor billigere ser ut til å være en gjenganger i mange blader og nyhets-siter. Ta for eksempel hi-fi-blader. Finn en test der av et lydanlegg for mannen i gata. Har sluttet å kjøpe sånne blader. Men selvfølgelig, hadde jeg vært journalist der og fikk valget mellom å leve livet med et suverent anlegg et par dager eller prøve å få et dårlig anlegg til å virke godt nok, så hadde jeg vel valgt det første, men for den gode lesesaken, og for å gjøre en god jobb den siste. Det største scoopet er etter mitt syn når man finner gode produkter til en rimelig penge. De eneste som egentlig har forstått dette er vinanmelderne.

Lenke til kommentar

Sikkert greie nok til rene mp3-spillere, men til mobiltelefonen er disse proppen relativt ubrukelige, siden de mangler fjernkontroll og mikrofon på ledningen - eller handsfree, som det heter på godt norsk. Da ville jeg heller valgt disse: http://www.audiovisuelt.no/artikler/ultimate_ears_400vi/93076

Disse fåes med mic på ledningen, og legg på/ta telefon-knapp på ledningen.

 

Triple Fi Pro 10 vi. Har dem selv :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Noen som vet om det kommer moms i tilleg til prisen på 1990,- når man bestiller fra logitech.no? Tenke jeg skulle legge inn en bestilling men jeg fkk opp blant annet dette : Merk: Ved levering er du ansvarlig for å betale moms etter norske satser samt importavgifter til den som foretar leveransen.

 

og:

 

I vareleveransen finner du en bedriftsfaktura som viser at dette er en handel mellom to bedrifter: vår e-handelleverandør og deres importpartner. Denne fakturaen inkluderer ikke moms, og summen tilsvarer derfor ikke det du betalte.

 

Bestillinger er underlagt ordrebehandlingstid. Artikler kan sendes med ulike fraktselskaper, som UPS.

 

Det står riktignok 1999 inlk. mva i handlevognen men jeg ble plutselig litt usikker. Tenke jeg skulle bestille de hos logitech med tanke på garantier etc men med moms blir d jo ca 2600 kr, og man får de jo på ebay til ca 1600 inkl. mva.

 

Avsnitt om moms på q&a siden:

 

EU-land

Prisene i Logitechs nettbutikk er inkludert moms, med mindre annet er oppgitt. Hvis forhandleren du har valgt, sender varene fra et annet område enn det området varene skal leveres i, er det mulig at det beregnes moms for landet varene sendes fra.

 

 

Land utenfor EU:

VIKTIG: Bestillinger som skal leveres i land utenfor EU, kan faktureres uten moms. Det er ditt ansvar å betale alle nødvendige skatter og avgifter i det landet du er bosatt i. Vi ønsker å gjøre oppmerksom på dette, slik at det ikke oppstår misforståelser når varen leveres.

 

Flere spørsmål? Tilbake til hovedsiden for Hjelp

 

Hvordan får jeg tilsendt en momsfaktura? Du får tilsendt en faktura i posten rundt 15 dager etter slutten av måneden da du kjøpte produktet. I vareleveransen finner du en handelsfaktura som viser at dette er en handel mellom to bedrifter: vår e-handelleverandør og deres importpartner. Denne fakturaen inkluderer ikke moms, og summen er derfor ikke den samme som den du betalte.

HANDLEVOGN

I vareleveransen finner du en bedriftsfaktura som viser at dette er en handel mellom to bedrifter: vår e-handelleverandør og deres importpartner. Denne fakturaen inkluderer ikke moms, og summen tilsvarer derfor ikke det du betalte.

 

 

 

FAKTURAER

Merknad til kunden: Dette dokumentet er en handelsfaktura som brukes i forbindelse med import. Du kommer til å motta en faktura som inkluderer moms per post rundt 15 dager etter siste dag i inneværende måned.

 

 

Noen som har peiling?

Endret av wikne
Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer moms i tilleg til prisen på 1990,- når man bestiller fra logitech.no? Tenke jeg skulle legge inn en bestilling men jeg fkk opp blant annet dette : Merk: Ved levering er du ansvarlig for å betale moms etter norske satser samt importavgifter til den som foretar leveransen.

 

og:

 

I vareleveransen finner du en bedriftsfaktura som viser at dette er en handel mellom to bedrifter: vår e-handelleverandør og deres importpartner. Denne fakturaen inkluderer ikke moms, og summen tilsvarer derfor ikke det du betalte.

 

Bestillinger er underlagt ordrebehandlingstid. Artikler kan sendes med ulike fraktselskaper, som UPS.

 

Det står riktignok 1999 inlk. mva i handlevognen men jeg ble plutselig litt usikker. Tenke jeg skulle bestille de hos logitech med tanke på garantier etc men med moms blir d jo ca 2600 kr, og man får de jo på ebay til ca 1600 inkl. mva.

 

Avsnitt om moms på q&a siden:

 

EU-land

Prisene i Logitechs nettbutikk er inkludert moms, med mindre annet er oppgitt. Hvis forhandleren du har valgt, sender varene fra et annet område enn det området varene skal leveres i, er det mulig at det beregnes moms for landet varene sendes fra.

 

 

Land utenfor EU:

VIKTIG: Bestillinger som skal leveres i land utenfor EU, kan faktureres uten moms. Det er ditt ansvar å betale alle nødvendige skatter og avgifter i det landet du er bosatt i. Vi ønsker å gjøre oppmerksom på dette, slik at det ikke oppstår misforståelser når varen leveres.

 

Flere spørsmål? Tilbake til hovedsiden for Hjelp

 

Hvordan får jeg tilsendt en momsfaktura? Du får tilsendt en faktura i posten rundt 15 dager etter slutten av måneden da du kjøpte produktet. I vareleveransen finner du en handelsfaktura som viser at dette er en handel mellom to bedrifter: vår e-handelleverandør og deres importpartner. Denne fakturaen inkluderer ikke moms, og summen er derfor ikke den samme som den du betalte.

HANDLEVOGN

I vareleveransen finner du en bedriftsfaktura som viser at dette er en handel mellom to bedrifter: vår e-handelleverandør og deres importpartner. Denne fakturaen inkluderer ikke moms, og summen tilsvarer derfor ikke det du betalte.

 

 

 

FAKTURAER

Merknad til kunden: Dette dokumentet er en handelsfaktura som brukes i forbindelse med import. Du kommer til å motta en faktura som inkluderer moms per post rundt 15 dager etter siste dag i inneværende måned.

 

 

Noen som har peiling?

La inn en bestilling for å sjekke, og det var visst inkludert i prisen likevel:)

 

Ultimate Ears TripleFi 10 Earphones 1 NOK 1.599,20

 

Pris: NOK 1.599,20

Moms: NOK 399,80

Frakt: NOK 0,00

 

Pris totalt: NOK 1.999,00

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...