Gå til innhold

Kingston med ekstra sikker minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke den første minnepinnen (Første for Kinsgton kanskje) som er FIPS sertifisert og bruker <<on the fly>> 256bit AES kryptering.

 

Meet, the Ironkey!

https://www.ironkey.com/basic

 

Og når det er sagt ville jeg heller kjøpt en Ironkey enn noe fra kingston, siden Ironkey er et firma som kun utvikler produkter i forhold til sikkerhert!

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på dette med kryptering på slike.

 

Hvis det blir ødelagte data, vil en da kunne klare å åpne en større fil på en slik enhet, eller vil de ødelagte data som er betraktelig mindre enn filen hindre at den kan åpnes? Hvor sikker er en mot tap av data med slik kryptering?

Lenke til kommentar

:hmm: Altså at det skal mye ødelagte lagringsteder til før ulykka skjer?

 

Men om det blir nok skade, hvordan er da kryptert fil sikret? Er det noen form for ekstra data som er spredd flere steder i selve filformatet som krypterer, eller forblir filen/partisjonen like sårbar som en hvilken som helst annen fil/partisjon?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke den første minnepinnen (Første for Kinsgton kanskje) som er FIPS sertifisert og bruker <<on the fly>> 256bit AES kryptering.

 

Meet, the Ironkey!

https://www.ironkey.com/basic

 

Og når det er sagt ville jeg heller kjøpt en Ironkey enn noe fra kingston, siden Ironkey er et firma som kun utvikler produkter i forhold til sikkerhert!

 

Den en der er ikke laga av JERN ! Det er villedende markedsføring og bøff !

Lenke til kommentar

:hmm: Altså at det skal mye ødelagte lagringsteder til før ulykka skjer?

 

Men om det blir nok skade, hvordan er da kryptert fil sikret? Er det noen form for ekstra data som er spredd flere steder i selve filformatet som krypterer, eller forblir filen/partisjonen like sårbar som en hvilken som helst annen fil/partisjon?

Ikke greit å si uten å finlese spec på denne pinnen men det jeg har sett hittil er at kryptering ikke legger til ekstra redundans på minnepinnen. Hvis jeg ikke husker helt feil så får du litt redundans for blokkfeil via minnekontrolleren på pinnen.

Lenke til kommentar

Uten redundans så ser jeg på kryptert lagring som en risikosport.

 

Det er fordi det krypterte laget som blokkerer deg fra å lese dine data i filen vil gjøre det umulig å gjenopprette fragmenter av dine data om ulykka skulle skje. Mulig jeg ikke har nok greie på dette. Men jeg vil tro at min forståelse ikke er så langt i fra sannheten. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien for å bruke disse til backup, eller en hvilken som helst annen minnepinne for den sakens skyld. Derimot så er det viktig å huske på hva backup egentlig betyr: Mer enn 1. Enhver viktig fil må ligge mer enn et sted.

 

I tilegg kommer andre sikkerhetshensyn som konfidensialitet og integritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal gjerne gjøre data-recovery på ett dypt nivå jeg, dersom det finnes hjelpeverktøy som gjør gjenopprettelsen brukervennlig nok.

 

Nå er jeg litt usikker på hva som ligger i begrepet blokknivå.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...