Gå til innhold

Foto

Spm ang. lakkering av sykkel ramme , og fjerne rust på sykklen.

1 reply to this topic

#1 protoneedhelp

protoneedhelp

Bruker

• Medlemmer
  • 610 innlegg
  •   6. oktober 2009

Skrevet 26. april 2011 - 19:53

Jeg har en sykkel, som har fått litt rust på seg, og har en stygg grå farge på rammen. Jeg vil gjerne lakkere rammen til svart. HVor får jeg tak i lakken? . Det er også en del rust på sykkel rammen, og metall buen rundt hjulet. Hvordan får jeg fjerna det og sette på ny lakk?

takk på forhånd
  • 0

#2 vidarkri

vidarkri

Bruker

• Medlemmer
  • 10 877 innlegg
  •   7. mars 2003

Skrevet 26. april 2011 - 20:31

Det beste for deg er å kjøpe noe som på folkemunne kalles melk, det er en substans du pensler på rustflekkene etter at du har rengjort skikkelig med stålbørste/stålull slik at all løs rust er borte. Denne "melken" vil deretter herde og blir svart og glasshard så den må mattes/rubbes før du kan påføre grunning.

Mekonomen har alt mulig du trenger til lakkarbeider.

Hvis du skal lakkere over gammel lakk så må denne også pusses/rubbes så den nye lakken fester skikkelig, hvis du har nivåforskjeller mellom rustgroper og gammel lakk så¨bør du jevne ut dette med sparkel masse som pusses så alt har samme høyde/nivå. Hvis du ikke gjør dette så blir sluttresultatet ultrastyggt.

Husk at bart metall aldri skal stå ubehandlet men rustbeskyttes/grunnes så fort som overhodet mulig, hvis ikke så vil rusten komme tilbake etter kun kort tid.
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere