Gå til innhold

Israels atomvåpen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi skal ha et FN-rollespill på skolen vår, der vi skal være land i sikkerhetsrådet og komme fram til en løsning rundt Irans atomprogram. Jeg var så "uheldig" å få tildelt Israel som land, og vil garantert få spørsmål om våre egne atomvåpen.

 

Så mitt spørsmål er derfor: Er det noen gode argumenter for at Israel skal ha atomvåpen?

 

Leter etter noen gode "punchlines" for dette :)

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hvorfor har Israel atomvåpen? Kan tenke meg de gnir seg i hendene til å bruke dem, men takket vere ett samlet internasjonalt samfunn kan de ikke. De har dem nok fordi visse ortodokse jøder vil ha ett stor Israel.

 

Jeg lurer på en ting; Hvorfor er du veldig pro-palestinsk? hva er det Israel har gjort mot deg, ikke det at du ikke skal få lov til å engasjere deg i politiske spørsmål, men begrunnelsene dine er usanne og diskriminerende mot jødene. Bare sånn at alle vet så var faktisk jødene først til å bosette seg i Israel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel å ha atomvåpen er aldri bra.

 

- Men du kan jo komme med at Israel må beskytte seg fra Arabiske land som til sammen er mye større enn Israel og som er en reell fare for fred.

 

hadde isreal vært så jævla frekke hele tiden så hadde det kanskje vært fred. de lager like mye, eller enda mer bråk enn hva nabo statene rundt gjør, med unntaket av iran. hadde de faktisk villet ha fred hadde de fått det, det er så enkelt

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting; Hvorfor er du veldig pro-palestinsk? hva er det Israel har gjort mot deg, ikke det at du ikke skal få lov til å engasjere deg i politiske spørsmål, men begrunnelsene dine er usanne og diskriminerende mot jødene. Bare sånn at alle vet så var faktisk jødene først til å bosette seg i Israel.

 

Er faktisk mer pro-israel.

Lenke til kommentar

Fordi USA hadde noen "til overs" :)

 

Frankrike hjalp mest sannsynligvis Israel i å framstille atomvåpen.

 

Hvorfor har Israel atomvåpen? Kan tenke meg de gnir seg i hendene til å bruke dem, men takket vere ett samlet internasjonalt samfunn kan de ikke. De har dem nok fordi visse ortodokse jøder vil ha ett stor Israel.

 

Svært få Israelere ønsker seg et stor Israel. Har du kilder på annet, så kan du referere til de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Vi skal ha et FN-rollespill på skolen vår, der vi skal være land i sikkerhetsrådet og komme fram til en løsning rundt Irans atomprogram. Jeg var så "uheldig" å få tildelt Israel som land, og vil garantert få spørsmål om våre egne atomvåpen.

 

Så mitt spørsmål er derfor: Er det noen gode argumenter for at Israel skal ha atomvåpen?

 

Leter etter noen gode "punchlines" for dette smile.gif

 

Takker for alle svar!

 

Ikke noen bedre grunn enn noen stater som har atomvåpen regner jeg med. Det er for å vise muskler og avskrekke atomangrep fra andre stater. Det skal mye til for et land igjen velger å angripe en annen stat med atomvåpen. Blir som den kalde krigen, opprustning for å avskrekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...