Gå til innhold

Konkurs åpnet hos Amentio Datakjeden AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott!

Da er vi endelig kvitt de! Gjeng med dritfrekke trøndere som virkelig fortjente å gå på rygg.

Når man driver som cowboyer, ikke betaler lønn, bruker skattetrekk som kredittlinje, bruker moms som kredittlinje, og generelt forretningsmessig sett oppfører seg som idioter, ja da fortjener man konkursen, da har man jobba hardt for å få konkursen i mål!

 

GOOD RIDDANCE!!!!!

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, og det er at hvis det i fremtiden kommer et selskap som drives av samme folket som står bak Amentio! Så kommer jeg ikke inn på kundelistene dems!

 

Anbefaler også folk å hente ut kvitteringer/garantisedler fra brukeren sin hos amentio/datakjeden. Og sørg for å slette den etterpå. Sånne brukerregistre er ganske lette å selge og det står ingenting i om at amentio ikke kan "videreføre" konkursboet sitt (ergo brukernavn og eposten din) til andre selskaper.

Lenke til kommentar

Dette var jo synd, Amentio var jo faktisk en av de beste butikkene i billigsegmentet før de overtok datakjeden og satset på hent-i-butikk salg. Dette fikk de desverre aldri til å fungere skikkelig.

 

Men det å kunne kjøpe noe billig på nettet og så hente det i butikk 1 time sendere er noe jeg kommer til å savne. Dersom de åpner en ny butikk med samme konseptet, men med bedre likviditet og bedre systemer vil jeg lett handle hos de igjen.

Lenke til kommentar

aldri kjøpt noe gjennom amentio da de har alltid virket sketchy, synd med datakjeden da de er en god butikk og enkelte produkter er det ikke nok å lese specs på før man kjøper og datakjeden i trondheim sentrum har alltid hatt mye varer på lager og mye på utstilling

Lenke til kommentar

Har ikke sjefen i Amentio kjørt opptil flere andre selskaper rett i konkurs også?

 

DinSide.no skriver at Rønning ble daglig leder rundt uke 11.

Rønning selv sier han har vært involvert siden november.

 

"Han har vært daglig leder i fem forskjellige selskaper som har blitt lagt ned de siste årene. Alt i alt har han hatt roller i elleve selskaper som har blitt nedlagt. To av disse gikk konkurs.

 

 

 

amentio-datakjeden-slipper-konkurs

 

 

Kanskje han er flink med det han gjør

Lenke til kommentar

Men det å kunne kjøpe noe billig på nettet og så hente det i butikk 1 time sendere er noe jeg kommer til å savne. Dersom de åpner en ny butikk med samme konseptet, men med bedre likviditet og bedre systemer vil jeg lett handle hos de igjen.

Det er vel det som er hele problemet; man kan ikke ha god likviditet samtidig som kunder kan hente varer i butikk til nettpris uten at nettpris er like høy som konkurrerende butikkpriser.

 

Komplett og Netshop har helt rene hentebuer der man må betale et lite hentegebyr, og det er akkurat så det går rundt. Da sier det seg at man ikke kan ha store og forholdvis dyre lokaler, mange ansatte og lange åpningstider. Amentio var dødsdømte i det øyeblikket de tok over butikkene til Datakjeden og la opp til fraktfri henting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...