Gå til innhold

Test: Monster Beats by Dr.Dre Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Realistisk utsalgspris: 2000kr

 

Dr.Dre i navnet + 1000kr

Monster som lager de + 700kr

Beats har blitt et lite motemerke + mere penger...

 

 

De er rett og slett ekstremt overpriset. Ja de er fine og har gode løsninger men startpris på 3800kr på nett? Latterlig.

Endret av vesleengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lite er vel mer irriterende enn å høre sidemannens musikk på vei til jobb. Med Beats Pro kommer du ikke til å sjenere noen, selv på høyt volum. Klokkene lekker minimalt med lyd til omverden. Imponerende lite.

 

Er dette en oppgradering fra Beats? Med den forrige modellen hørte de rundt deg musikken minst like bra som du gjorde.

Lenke til kommentar
Det følger med overgang til 6,5 millimeter jack.

 

For å være veldig pirkete så heter det vel 6,3 mm.

Ellers veldig fin artikkel med gode bilder.

Hvordan er egentlig serien fra Dr. Dre på lyd i forhold til f.eks. Sennheiser og B&W? Er de dyre mye på grunn av merket og design?

Lenke til kommentar
Det følger med overgang til 6,5 millimeter jack.

 

For å være veldig pirkete så heter det vel 6,3 mm.

Ellers veldig fin artikkel med gode bilder.

Hvordan er egentlig serien fra Dr. Dre på lyd i forhold til f.eks. Sennheiser og B&W? Er de dyre mye på grunn av merket og design?

 

Velkommen til forumet!

 

Disse er gode, men man betaler grov overpris pga dr.dre tullet og at de er laget av monster.

 

Vil absolutt si at feks Sennheiser HD600 (2000kr) eller Sennheiser HD650 (2600kr) er liek gode på lyd. Om ikke bedre.. De er dog ikke like ergonomiske med tanke på feks kabel

Lenke til kommentar

Overprisede designklokker som komplimenterer Apple sine produkter på en perfekt måte. Dersom man har lyst til å fremstå som en douche, så er disse veien å gå.

 

Dersom man derimot har lyst på et par særs gode bærbare hodetelefoner til en fornuftig penge, så bør man heller rette øynene mot Beyerdynamic (DT770: 1500,-), Shure (SRH840: 1400,-) og Audio Technica (ATH-M50: 1400,-). Selv Denons glimrende AHD-2000 tikker inn til 1500,- kroner mindre enn Doktorens hodetelefoner.

 

Herre, disse koster faktisk kun tusenlappen mindre enn mine Audeze LCD-2. :-\

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det var ett par måneder siden at VG viste en hodetelefon test fra Lyd & Bilde. I kommentarene så var det en som lurte på hvorfor disse ikke var med i testen, siden de var så populære.

 

En annen kommenterte da at det er Lyd & Bilde som hadde testet, og at de normalt ikke gjennomfører tester på produkter som er for dårlige lydmessig. Det er en grunn til at man i det bladet, og Hjemmekino bladet aldri ser dårlige karakterer. De merker det fort, og gidder ikke kaste bort tiden.

 

 

Disse klokkene er garantert for de som vil ha mye bass, og ikke riktig bass. Og vil vise at de har råd til noe dyrere enn SkullCandy

 

 

Det står i testen: "Beats Pro har nemlig en smart løsning der ledningen har en egen hurtigkobling"

 

Denne løsningen har Philips hatt i mange mange år. Har hatt den på 2 av mine Philips hodetelefoner. Og det er IKKE en smart løsning. Etter en tids bruk, så blir den løs, og vrir seg med hode. Da er den ofte ulåst stilling, og skaper dårlig kontakt. Det er i akuratt denne delen som begge Philipsene har sviktet. Lurt å kunne bytte kabel, men når det blir dårlig kontakt i selve kontakt punktet pga dette, så er det ikke så lurt.

 

 

 

Har laget en test av mine hodetelefoner her: http://avforum.no/forum/tester-audio/113748-hodetelefon-test.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AndersT2: fiffig "hodetelefonstativ", hvor fikk du tak i det? (Vet at bl.a. Woo Audio har noen stativ).

 

Beklager off topic, men jeg orker ikke bruke krefter på slike hodetelefoner. :ph34r:

 

Det stativet fulgte med ett sett Philips hodetelefoner jeg kjøpte for mange år siden.

Men noe slikt burte vært enkelt å få tak i, men produsenter har vel ikke oppdaget at folk kanskje kunne trengt det av og til?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvor dere tar prisen fra? 3700?! På Teknikmagasinet selges disse til 2700kr.(Men så er også Teknikmagasinet kjent for å presse prisene kraftig ned sammenlignet med andre kjeder her til lands) Løp og kjøp! :D:D:D

 

Fra Teknikmagasinet:

Monster Beats by Dr. Dre Studio

 

Fenomenale kvalitetshodetelefoner som er resultatet av samarbeid mellom Dr. Dre og Monster.

 

2699.00

 

Etter hva jeg kan finne er dette eneste Dr. Dre-hodetelefon som Teknikmagasinet fører. Testen omhandler Monster Beats by Dr.Dre Pro.

Lenke til kommentar

Det var ett par måneder siden at VG viste en hodetelefon test fra Lyd & Bilde. I kommentarene så var det en som lurte på hvorfor disse ikke var med i testen, siden de var så populære.

 

En annen kommenterte da at det er Lyd & Bilde som hadde testet, og at de normalt ikke gjennomfører tester på produkter som er for dårlige lydmessig. Det er en grunn til at man i det bladet, og Hjemmekino bladet aldri ser dårlige karakterer. De merker det fort, og gidder ikke kaste bort tiden.

 

Hvorfor er disse magasinene en autoritet på lyd? Det er dessverre lite jeg har sett som tyder på at de er spesielt troverdige i så måte.

 

AtW

 

Det følger med overgang til 6,5 millimeter jack.

 

For å være veldig pirkete så heter det vel 6,3 mm.

Ellers veldig fin artikkel med gode bilder.

Hvordan er egentlig serien fra Dr. Dre på lyd i forhold til f.eks. Sennheiser og B&W? Er de dyre mye på grunn av merket og design?

 

Velkommen til forumet!

 

Disse er gode, men man betaler grov overpris pga dr.dre tullet og at de er laget av monster.

 

Vil absolutt si at feks Sennheiser HD600 (2000kr) eller Sennheiser HD650 (2600kr) er liek gode på lyd. Om ikke bedre.. De er dog ikke like ergonomiske med tanke på feks kabel

 

Sennheiser HD600 er åpne klokker med liten bass-extension. Veldig forskjellige klokker fra lukkede som går relativt dypt.

 

AtW

Lenke til kommentar

er det bare meg eller har ikke testen klart å få med at grunnen til at det er to innganger på hodetelefonene, er fordi at den inngangen som er ledig automatisk blir satt som utgang, sånn at man kan koble til et headsett til. Det er dette monster har søkt patent på..

 

Den blir ikke automatisk satt til utgang. De er nok kun parallell koplet. Blir som å bruke en splitter. Men folk liker nok kanskje å velge hvilken side de har kabelen fra, kan også være grunnen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Det var ett par måneder siden at VG viste en hodetelefon test fra Lyd & Bilde. I kommentarene så var det en som lurte på hvorfor disse ikke var med i testen, siden de var så populære.

 

En annen kommenterte da at det er Lyd & Bilde som hadde testet, og at de normalt ikke gjennomfører tester på produkter som er for dårlige lydmessig. Det er en grunn til at man i det bladet, og Hjemmekino bladet aldri ser dårlige karakterer. De merker det fort, og gidder ikke kaste bort tiden.

 

 

Hvorfor er disse magasinene en autoritet på lyd? Det er dessverre lite jeg har sett som tyder på at de er spesielt troverdige i så måte.

 

AtW

 

Fordi det er jobben dems. For å si det pent. Jeg har hørt hodetelefoner som det skrytes av i tester på spill sider, og de er det ikke akuratt god lyd i hele tiden.

 

De har muligheten til å teste ett stort spekter av utstyr, fra billig til ekstrem high end, og mye av det. Andre steder, slik som f.eks. audiovisuelt.no (ikke får å si noe stygt om dem), kun tester få og billigere ting.

 

Hvorfor syntes du de ikke er troverdige? På måten de snakker om lyden?

 

Lyd & Bildet er litt mer "fint følende" i uttrykket enn hva Hjemmkino er, som er litt mer folkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ett par måneder siden at VG viste en hodetelefon test fra Lyd & Bilde. I kommentarene så var det en som lurte på hvorfor disse ikke var med i testen, siden de var så populære.

 

En annen kommenterte da at det er Lyd & Bilde som hadde testet, og at de normalt ikke gjennomfører tester på produkter som er for dårlige lydmessig. Det er en grunn til at man i det bladet, og Hjemmekino bladet aldri ser dårlige karakterer. De merker det fort, og gidder ikke kaste bort tiden.

 

 

Hvorfor er disse magasinene en autoritet på lyd? Det er dessverre lite jeg har sett som tyder på at de er spesielt troverdige i så måte.

 

AtW

 

Fordi det er jobben dems. For å si det pent. Jeg har hørt hodetelefoner som det skrytes av i tester på spill sider, og de er det ikke akuratt god lyd i hele tiden.

 

De har muligheten til å teste ett stort spekter av utstyr, fra billig til ekstrem high end, og mye av det. Andre steder, slik som f.eks. audiovisuelt.no (ikke får å si noe stygt om dem), kun tester få og billigere ting.

 

Hvorfor syntes du de ikke er troverdige? På måten de snakker om lyden?

 

Lyd & Bildet er litt mer "fint følende" i uttrykket enn hva Hjemmkino er, som er litt mer folkelig.

 

Disse magasinene har ikke utstyr og oppsett til å gjøre ordentlige tester, blant annet tester de ikke blindt, har tilsynelatende ikke et eget testområde, og de har ingen måleresultater. Alt vi vet tyder på at det gir grovt misvisende tester. I tillegg er det mange rare uttalelser i bladene som nesten garantert er feil basert på det man vet om lyd. Nå er ikke nødvendigvis audiovisuelt noe bedre, men det betyr ikke at disse magasinene er troverdige.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har du nok ikke lest bladene godt.

 

Instrument testing er en ting. Det kan bare gjøre en ting. Mens alles ører er forskjellige. Og de forteller oss deres oppfatning.

 

Begge blader har egne lytte rom. Hjemmekino har ett som gjør at romkorrektsjoner ikke fungerer, fordi den ikke har noe å rette på. Derfor tar de også med seg utstyr hjem for å sjekke ut ting flere steder, under forskjellige settings.

 

Man må også lese med ett kritisk øye, og gjøre egne konklusjoner. Mange klager over blind tester. Og det er blitt gjennomført mange blindtester hvor man har gir super billige kabler overtaket over super dyre. Men man hører aldri om blindtestene som går andre veien.

 

Ofte må man teste selv også, og ta dette med seg når man leser. Og ha egne meninger. Har selv hørt forskjell på høytaller kabler, man aldri på digital kabler osv. Når de tester og hører forskjell på strømkabler til kompnentene, så himler jeg også med øynene, for med all min erfaring fra elektro yrket, så får ikke jeg det til å stemme at siste 1-5 meter har noe å si.

 

Bladet hjemmekino har de siste månedene hatt ett samarbeid med svenske Ljud & Bilete (Eller hva de heter), og de gjengir en test i hvert blad fra en som bruker mye målinger osv i sine tester. Det finnes ikke noe mer kjedelig å lese for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du nok ikke lest bladene godt.

 

Instrument testing er en ting. Det kan bare gjøre en ting. Mens alles ører er forskjellige. Og de forteller oss deres oppfatning.

 

Begge blader har egne lytte rom. Hjemmekino har ett som gjør at romkorrektsjoner ikke fungerer, fordi den ikke har noe å rette på. Derfor tar de også med seg utstyr hjem for å sjekke ut ting flere steder, under forskjellige settings.

 

Man må også lese med ett kritisk øye, og gjøre egne konklusjoner. Mange klager over blind tester. Og det er blitt gjennomført mange blindtester hvor man har gir super billige kabler overtaket over super dyre. Men man hører aldri om blindtestene som går andre veien.

 

Ofte må man teste selv også, og ta dette med seg når man leser. Og ha egne meninger. Har selv hørt forskjell på høytaller kabler, man aldri på digital kabler osv. Når de tester og hører forskjell på strømkabler til kompnentene, så himler jeg også med øynene, for med all min erfaring fra elektro yrket, så får ikke jeg det til å stemme at siste 1-5 meter har noe å si.

 

Bladet hjemmekino har de siste månedene hatt ett samarbeid med svenske Ljud & Bilete (Eller hva de heter), og de gjengir en test i hvert blad fra en som bruker mye målinger osv i sine tester. Det finnes ikke noe mer kjedelig å lese for min del.

 

Alles ører er faktisk overraskende lite forskjellige, i blindtester er folk overraskende konsistente angående hva slags lyd de liker, det samme går igjen gang på gang. Og hva slags rom skal liksom hjemmekino ha der romkorreksjon ikke fungerer? Jeg vedder en hundrelapp på at de ikke har det, tvert imot vil et godt rom ofte har mer nytte av romkorreksjon, ikke mindre. Og hva er den faglige objektive innvendingen mot blindtester? Folk klager gjerne på de fordi de får et resultatet de ikke liker, og lite annet. Subjektivt dilldall om hva de synes om hva har liten verdi om man faktisk ønsker å finne ut av lydkvaliteten.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok du er på jorde her ATW, når det er et magasin som har personer som kun jobber med lyd burde de kunne yrket sitt, og det virker det som Lyd&Bilde kan, ta en titt på denne testen f.eks.

 

Det burde de kanskje, men dessverre er hele bransjen gjennomsyret med dårlig testmetodikk. Det er ganske elementært at subjektive tester som ikke er blinde er veldig upålitelig feks, dette er tydelig vist mange ganger, hvordan ivaretar de denne problematikken?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...