Gå til innhold

Slipper hissige spillbærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

utrolig at alienware selger pcer. greit, de kan se tøffe ut. men er jo så overpriset som det går ann.

 

Nesten like utrolig som at Rolls Royce selger biler.

 

blir jo ikke akkuratt det samme. delene rolls royce bruker er ikke akkuratt billig matriale. mens alienware bruker samme "deler" som alle andre.

Lenke til kommentar

utrolig at alienware selger pcer. greit, de kan se tøffe ut. men er jo så overpriset som det går ann.

 

Tja, fortsatt billig i forhold til Apple sine produkter. Med Alienware får du iallefall hardware som står i stil til prisen.

 

tja. jeg tror nok at hvis man bestiller deler selv fra billigeste webshop her i norge f.eks. så kan man lett få de samme delene til en rimligere penge. eneste er at man kansje ikke får tak i like harry kabinett som alienware bruker :p

Lenke til kommentar

utrolig at alienware selger pcer. greit, de kan se tøffe ut. men er jo så overpriset som det går ann.

 

Overpriset?! Det trodde jeg også, og at jeg nå måtte forsvare med at designen er fancy og at du får så bra support, og alt dette her...

Men jeg tenkte jeg skulle sjekke hvor mye forskjellene var. Så jeg tok utgangspunkt i denne: Lenovo ThinkPad W510

 

Og bygget en prikklik Alienware (Det vil si så langt jeg var i stand til, men jeg tror jeg har alle like produkter som står i Lenovoen). Den endte på 11 300 kroner....... Det er halvparten av Lenovoen... Kanskje Lenovoen er overpriset, men det er i hvert fall ikke Alienwaren.

11.300 er forøvrig uten rabatten på 200 dollar....

 

Sjekk gjerne over de innstillingene jeg har valgt, men jeg er rimelig sikker på at jeg har valgt alt helt likt. Og jeg kan virkelig ikke forstå hvor 10.000 kroner skal komme ifra.

 

Eneste jeg vet, er at Alienware bruker 1GB ATI Mobility Radeon 5730 Graphics imens Lenovo bruker NVIDIA Quadro FX 880M. Jeg finner ikke ut hvor i alle dager jeg forandrer på dette.

 

Deretter makset jeg PCen helt ut (Uten alt ekstra dilldall, KUN PCen, og fikk 21.049 kroner uten rabatten. Da får man 8 GB RAM, Overklokket i7 940XM, Windows 7 ultimate, 256 GB SSD, 9-cellers batteri og en duallayer blu-raybrenner.

 

Jeg hadde aldri kjøpt denne selv, men jeg synes ikke akkurat den er latterlig overpriset. Den koster like mye som Lenovoen, og den er LANGT bedre.

Lenke til kommentar

bra denne 18 tommeren kom. synes ikke det var mye te progresjon i deres nye 17" fra den eldre med crossfire mulighet.

 

men den 14" synes jeg virkelig de har bomma på. med DE digre kantene kommer nok maskinen til å være som en 15" i praksis, og et bob bob skjermkort er ikke godt nok.

 

problemet er hele den optiske stasjonen. få den vekk for guds skyld! en 13,3" uten cd rom, og med top of the line gpu + god batteritid så er jeg solgt, til tross for den stive prisen.

Lenke til kommentar

utrolig at alienware selger pcer. greit, de kan se tøffe ut. men er jo så overpriset som det går ann.

 

Overpriset?! Det trodde jeg også, og at jeg nå måtte forsvare med at designen er fancy og at du får så bra support, og alt dette her... *snip for space*

 

Ville bare poengtere en liten ting. Gjelder spesifikt for desktoper vel og merke.

 

Og der er jo Lenovo og alle andre ferdigbygde pakkeløninger også overpriset. Poenget er at du kan kjøpe komponentene og sette sammen nøyaktig samme maskin selv for en langt billigere penge enn noen ferdigbygd boks noensinne kan konkurrere med. Betaler du for merkemaskiner betaler du ALT for mye for et cheesy fjortiskabinett, en tekniker til å sette sammen skiten for deg, en overarbeidet support som er ansatt utelukkende for å skylde på andre og en programvarepakke som kun reduserer kvaliteten på maskinen. I de fleste tilfeller får du til og med bedre garantier med enkeltkomponenter enn på hele pakka som ett, siden de fleste komponentleverandører ofte heller gjør replacements enn fullsjekk av garantiforespørsler når enkeltdeler bryter sammen. Skriv en RMA og vips får du nytt, uten lange unødvendige samtaler med en 18-årig hasjrøyker på support. Det koster mer å ta inn enkeltkomponenter for sjekk enn å helt enkelt gi deg en ny for montering selv.

 

Bygg selv, spar penger. Selvgjort er velgjort.

 

Det krever vel og merke noe mer kunnskap om datamaskinen din enn hvilken elkjøp butikk du kastet vekk penger i :)

Lenke til kommentar

Både apple og alienware selger produktene sine for mer enn kanskje andre produsenter fordi folk er villige til å betale det de koster. Kan nevne at Alienware også har ting som andre pc produsenter ikke har i like god grad, kjølingen f. eks. Komponentene i de nyeste maskinene kjører utrolig kjølig når maskinen er idle, og de har fått ned viftestøyen betraktelig. Ser man på Maskiner som Clevo X7200, som kanskje er den beste gaming laptoppen spec-wise ute akkuratt nå, så bråker den latterlig mye med nesten opptil 60DB når viftene herjer under spilling.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...