Gå til innhold

Seagate kjøper Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ofte problemer med Seagate-disker før. Så begynte jeg å kjøpe å kjøpe bare Samsung-disker, og har aldri hatt problemer med harddisker siden. Derfor synes jeg det er synd at Samsung nå selger harddisk-virksomheten sin.

 

90% av mine harddisker de siste 10 årene har vært Seagate og jeg har aldri hatt problemer, så derfor syns jeg det er fint at Samsung selger harddisk-virksomheten sin.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ofte problemer med Seagate-disker før. Så begynte jeg å kjøpe å kjøpe bare Samsung-disker, og har aldri hatt problemer med harddisker siden. Derfor synes jeg det er synd at Samsung nå selger harddisk-virksomheten sin.

 

90% av mine harddisker de siste 10 årene har vært Seagate og jeg har aldri hatt problemer, så derfor syns jeg det er fint at Samsung selger harddisk-virksomheten sin.

Ikke at det er noe bevis for noe som helst, men jeg må slenge meg på Seagate-kritikken. Jeg har hatt problemer med 2 harddisker i løpet av 20 år, og det har vært Seagate-diskar. Begge røk fysisk. Har ellers hatt flere WD og Hitachi-disker som ikke har vært problematiske. Som sagt, er nok kanskje litt tilfeldigheter ute og går, men man kan jo begynne å lure...

 

Edit: Når jeg tenker meg om har jeg vel også hatt problemer med en WD disk en gang, men så har også omkring 75% av diskene opp igjennom tida vært WD.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Jeg har motsatt erfaring. Jeg har hatt 5 WD disker opp igjennom. 2 kjøpt av meg 3 fått via diverse.

 

Mine 2 røk etter 2 år. De 3 andre vet jeg ikke nøyaktig hvor gamle var men omtrentlig rundt det samme. Og samtlige har røket.

 

Hadde samtidig 3 seagate disker og de var det aldri noe problem med. Den ene av dem har jeg enda. Den må være 7-8 år gammel nå og fungerer fremdeles fint.

 

De diskene jeg har hatt mest problemer med er WD og IBM (når de produserte disker). Styrer ganske enkelt unna når jeg handler til meg selv eller andre. Har dog gått en del i Samsung den senere tid da jeg har fått med meg at Seagate har slitt noe nylig med kvaliteten. Ikke at jeg har hørt noe konkret annet enn hva jeg leser her på forumet. Som jeg ofte ikke tar like høytidlig.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Har selv hatt tre Samsung F1'er på 750 GB, der alle har blitt behandlet fint, og har noe over 1500 timer brukstid. To av diskene er allerede døde, og den tredje er jeg litt redd for.

 

Har derimot en seagate 500 GB 7200.10, som har gått over 26 000 timer (over 5år), og har aldri opplevd et sekund nedetid på den. Sammen med en WD på 320 GB, så er det de beste diskene jeg har hatt. Sistnevnte har også gått over 20 000 timer uten noe som helst problem.

 

Totalt har jeg 13 disker, der det kun har vært samsungdiskene og en elendig maxtor-disk jeg har hatt problemer med. Sistnevnte var vel forventet, og døde for mange år siden.

 

Edit: Har en kompis med lignende problem. En samsung disk som har gått til helvette, mens den gamle seagaten kjører fint. :)

 

 

Lenke til kommentar

Folkens, kan dere værsåsnill slutte med å rangere et merkes kvalitet basert på personlig erfaring? Det kan være fullstendig tilfeldig, noe kommentarene så langt bekrefter. :ohmy:

 

I stedet foreslår jeg at dere bruker Newegg som er verdens største nettbutikk for salg av PC-deler. De har et tilbakemeldingsystem med karakterene 1 til 5. Se prosentandel for 1 og dere finner noe tilnærmet DOA-rate (Dead on Arrival) og kombinert 1 og 2 gir en noe unøyaktig, men grei tilnærming til holdbarheten på produktet.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hehe, jepp. Det var vel den konklusjonen jeg også trakk. At seagate og samsung slår seg sammen kan være positivt at du får det beste fra begge sider. Og jeg lukter at vi kanskje får se noen skikkelige hybriddisker. (pga seagate sin erfaring med det, samt samsung sin SSD-erfaring)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har en del gamle harddisker som har surret i noen år nå gitt? Så denne og sjekket ut hvor lenge de har vært online. Er mine første maskiner jeg satte opp til folding.

WDC 40GiB online time =60811 timer.

Hitachi 40GiB online time =51669 timer.

WDC 40GiB online time =55030 timer.

Maxtor 80GiB online time =39014 timer.

Samsung 80GiB online time =55635 timer.

 

Har kun hatt problemer med to disker(3.5") siden 1997, en seagate og wd raptor.

Så vil vel si at det er tilfeldig om du har problemer med ett merke.

 

Så burde vel snart kjøpe meg noen små ssd 40GiB eller større. Alle kjører winxp.

Lenke til kommentar

Når jeg leser om folk som har hatt problemer med harddisker så føler jeg meg ekstremt heldig.

 

Har kun hatt litt småtrøbbel med en 500 Megabyte stor Conner disk i 1994. Forhandler byttet den da til en Quantum. Scandisk i MS-DOS fortalte at det var "bad sectors" på den. Altså ingen diskkrasj. Bortsett fra en liten test med Spinrite, noe som tok mange timer å kjøre på harddisken.

 

Siden den gang har jeg aldri sjekket for "bad sectors" på noen harddisker jeg har hatt. Det har gått fint, ihvertfall er det ikke noen problemer jeg vet om.

 

Det gikk i Quantum på de neste diskene.

Så byttet jeg over til en stykk IBM Deskstar, og det er en skikkelig stødig traver som det aldri har vært tull med (IBM Deathstar har ikke jeg opplevd :!: )

 

Ellers har det helst gått i Seagate disker siden. Litt Hitachi på 2,5" disker.

 

På eksterne harddisker har jeg vært borti Western Digital, Seagate og ZAP (Teknikmagasinet.no).

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er lov å bruke presise overskrifter, som "Seagate kjøper Samsung's harddisk-virksomhet" og ikke "Seagate kjøper Samsung".

 

Vi snakker jo om verdens største elektronikkselskap! De lager alt fra laptops, printere, TVer, skjermer, DVD-spillere, MP3, kameraer, kjøleskap, airconditioning, luftrensere og kjølere, støvsugere, mikrobølgeovner, RAM/SDRAM,Flash minnebrikker, prosessorer, mottakere og sendere, bildesensorer, integrerte kretser, prosessorer, sattelittmotakere, optiske disker, osv. osv.

 

Harddisker er *tross alt* bare en liten del av Samsung, som er vurdert til å være 37de mest verdifulle selskapet i verden med 120 milliarder USD i 2010. Det er jo litt mer enn 1 milliard USD som Seagate betaler.

 

Hvorfor henger jeg meg opp i dette?

Fordi jeg er livredd dere skal bli som dinside.no, som bare har sensasjonelle eller idiotiske overskrifter med null informasjonsverdi. Jeg setter altfor stor pris på hardware.no til å la det passere uimotsagt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...