Gå til innhold

LG Optimus 2X har problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er glad for at dette ikke har skjedd med min :DDD Jeg har kanskje vært ekstra heldig? Jeg er vertfall utrolig fornøyd med kjøpet, men om min får dette problemet kommer jeg til å vurdere å skaffe meg en annen om det ikke blir fikset.. Men det har heldigvis ikke skjedd enda ;)

Lenke til kommentar

Først skjønte eg ingenting, og tenkte det var eit engangstilfelle. Men når det skjedde ytterligare 5 gangar til samme dagen, så forstod eg fort at det ikkje var en tilfeldighet.

 

No som det er komt i media får LG forhåpentlegvis fart i sakene og får fiksa dette fort. For om problemet blir vedvarande kan det resultere i ein stor knekk i tilliten til LG og forsåvidt også Android generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk heldigvis pengene mine igjen, etter en relativt turbulent uke og to uker på verksted.-Batteriet kunne tappe seg på bare noen timer-Telefonen rebootet rett som det var (hvorav dekslet måtte av, og ut med batteriet)-Ting lugget som om det skulle vært en 1,5 år gammel mobil-Programmer krasjet rett som det varOg nådestøtet for min del:Fikk beskjed fra verksted om å kjøre en restore på telefonen - resultat: telefonen havnet i reboot-loop.Håper for de som har telefonen, at LG skjerper seg villt.Evt, få lagt inn custome ROM!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Optimus 2X og det er den største skuffelsen jeg har opplevd på lenge. Hele greia er rett og slett bare elendig utført. Den kan umulig ha blitt testet og de har satt helt feil folk på programvareutviklingsteamet.

Mye tyder på at det er en masse bugs i driverne for lagring og/eller lyd og video.

 

Spotify og DI premium hakker inni mellom. Installasjon av apps får hele mobilen til å henge i opptil et halvt minutt og den oppfører seg tregt og sløvt i flere minutter etterpå. Dette er etter installasjon av Paul O'Brien (fra MoDaCo.com) sin kritikerroste modifiserte ROM. Den er blitt uendelig mye bedre, og det sier litt om hvor dårlig jobb LG har gjort.

 

Forøvrig fjernes mange problemer som sporadisk omstart ved å fjerne Car Home og F-Secure, men for det må man roote (i det minste midlertidig).

 

Styr unna er alt jeg kan si så langt. Det er nummeret før jeg går 100 % tilbake til Nexus One. Jeg håper virkelig at LG klarer å sette sammen en Android 2.3 som fungerer som forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

It has happened, and then again, and again, and then again... Both for reboots and black screens requiring pulling out the battery. I'm getting really sick of it, and I'm very glad more "mainstream" news sites write about the problems, not just us users on the XDA forums

Lenke til kommentar

har sett noen som har pratet om at telefonen blir verre når du lader den i veggen, men når du lader den gjennom USB fra en datamaskin eller USB hub e.l. så funker det bedre.

 

Maddammen min har en o hun slet den første daegn, ut og inn med batteriet og telefonen har funket som bare det etter dette.. veldig merkelig og ufattelig dårlig av LG å lansere noe som dette.

Lenke til kommentar

Min fungerer greit.Har over 1000 sanger fra spotify + 1000 egne mp3 filer på sdmicro kort og har ingen problemer.Det meste starter opp ganske kjapt.

 

Det jeg er misfornøyd med er kameraet.Spesielt video delen.Filmene blir komprimert alt for hardt.

Problemer i panoreringer,der bildet kan hakke litt.

I full hd ligger det som regel på 20fps,og burde derfor ikke kalles full hd.

720p er maks oppløsning etter min mining ellers blir det for mye hakking.

 

Kompresjonsartefakter forekommer hele tiden.Uansett oppløsning.Så opptakene blir dessverre ubrukelige. :(

 

Håper de fikser dette snart.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Ja, har den nyaste baseband versjon 20110405, men telefonen reboota i dag tidlig likevel. Men det var tross alt einaste gangen i dag, imotsetning til i går når eg brukte han mykje. Det får meg også til å tenke på at det muligens er noken apps som kan får mobilen til å reboote.

 

Men det er uansett under lading, når batteriet blir varmt at telefonen for det meste går svart. Sannsynligvis som en slags forsvarsmekanisme mot overoppheting.

 

Men oppdateringen virker uansett til å ha forbedra det, men det er folk på XDA som rapporterer om problem like vel....

Lenke til kommentar

Sist min låste seg var mens jeg holdt på kameraet.Hadde lagt den i fra meg og da jeg tok den opp igjen måtte jeg ta av tastelåsen.Da låste den seg helt.Skjermen ble svart (eller mer grå..) Men de fire berøringstastene under lyste opp.Av/på knappen virket heller ikke.Jeg kunne tatt ut batteriet men jeg la den i fra meg og etter en stund re-startet den av seg selv..

 

Hvis det er et program som gjør at denne feilen oppstår,hvordan oppdager man det?

Tar man en factory reset vil man jo uansett legge inn igjen de programmene man bruker etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner absolutt ikke hvorfor dere er så skuffet over 2x.. Eller dere som klager over at den rebooter, skjønner jeg meg på, men de som er irriterte over selve softwaren.. Jeg er kjempefornøyd med utførelsen av det meste, og den er går jo så raskt gjennom alt :D Jeg er storfornøyd, men igjen, jeg har jo ikke den rebootfeilen noen andre har, så.. Jeg er HELDIG :D

Lenke til kommentar

Hadde litt "Lugging" samt kort batteri tid på stock rom, men kjører nå TK-ROM 0.5.1 med siste Baseband, og det fungerer som en drøm. (Så langt)

Som førsteman ut på Tegra 2 så vil jeg tro LG er forberedt på litt pepper rundt SW. (Skal vel ikke påstå at Microsoft har vært helt "bugfree" ved hver Windows lansering heller:-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...