Gå til innhold

– Dette er Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle nesten ønsket at Microsoft ikke slapp ut disse Milestone utgavene sine. Jeg får helt hjertet i halsen pga. hvor uoversiktlig og klumsete det ser ut. :cry: Ærlig talt synes jeg at det er grensesnittet og design de trenger å jobbe med mest.

 

Ja disse ser uferdige ut.

Tror ikke microsoft er den som lekker informasjonen ut.

Er vel heller produsentene eller andre som lekker ut dette.

 

Uansett er det gøy å se hvilken utvikling som skjer.

Slik at man har noe å snakke om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet noen om windows 8 beta og RC vil bli offentlig tilgjengelig?

 

Selv syns jeg det er dig at microsoft ga ut windows 7 beta/Windows 7 RC. Som alle kunne teste ut, slik var det vel ikke med vista.

 

Sparte mye penger å velge en uferdig versjon, isteden for å betale microsoft.

Riktignok var problemene få, bare driverproblemer og spilling ikke ga god bildekvalitet, resten syns jeg maskinvaren ble veldig stabil ellers. Vista var jo så dårlig den gangen, at nesten windows 7 RC var bedre.

 

Men det microsoft skal ha kritikk for var at det var vanskelig å rapporere feil, er jo ikke enkelt å informere at skjermkortdriverne var dårlig på min maskin.

 

Håper på windows 8 blir det slik "feedback" system altså personene kan si hva de syns om windows 8, hva de ønsker etc. Kansje brukerundersøkelser etc.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå er det vel GUI det siste MS endrer på mtp disse utgavene da. Husker når Win7 begynte å bli klart, det så jo helt likt ut som Vista inntil første beta om jeg ikke husker helt feil...

Men det jeg kritiserer er at de faktisk har foretatt endringer i designet, men at disse virker fullstendig tullete. Jeg kan f. eks. se for meg at Apple ville brukt Microsoft i lanseringen av et av sine produkter: "This is what Microsoft did - added animated profile icons... when you open the profile icon menu"

Lenke til kommentar

Og husk at Microsoft ikke har lagt ut disse, det er noen innen Microsoft som jobber med Windows 8 som har lekket builden.

Så å klage på Microsoft blir jo helt feil. Ingen andre enn folk internt i Microsoft skulle ha sett dette produktet.

 

Windows 8 vil nok komme ut i offentlige beta versjoner og rc versjoner, når den tid kommer. Microsoft fikk mye viktig info fra både Windows 7 og Office 2010 beta/rc testingen.

Men tror nok ikke vi får se en beta før neste år....

Lenke til kommentar

Hmm her var det mye rot... Starte nye prosesser fra oppgavebehandlig har man kunnet lenge.

 

"En av de kanskje største nyhetene basert på den siste ukens lekkasjer, kommer i form av en portabelt system. Funksjonen vil trolig bare bli tilgjengelig i de kraftigste versjonene av Windows 8, slik som Enteprise."

 

Kraftigste versjoner..? Det var i beste fall en dårlig beskrivelse.

 

Her surres det også med versjonene. Milestone 1, 7850 - er det som er ute nå. Så nederest er det plutselig en video om versjon 7955. Den ligger ikke ute for nedlastning. Portable Workspace Creator og den nye oppgavebehandlinga ligger så vidt jeg vet ikke på 7850.

Lenke til kommentar

Jeg skulle nesten ønsket at Microsoft ikke slapp ut disse Milestone utgavene sine. Jeg får helt hjertet i halsen pga. hvor uoversiktlig og klumsete det ser ut. :cry: Ærlig talt synes jeg at det er grensesnittet og design de trenger å jobbe med mest.

Jeg synes de bør jobbe mest med hvor effektivt ting kjører og reponstid på oppgaver en starter. Ser ikke ut til at vi blir kvitt snurrende "halvsirkler" (timeglasset). At ett moderne operativssystem som Vista/Windows 7 ikke klarer å utnytte moderne hardware bedre, hvor eyecandy er hovedfokus, nei ikke bra!!

 

Hvorfor skal vi være nødt til å kjøpe ny maskin hver gang Microsoft slipper sine "tungt belastede (programmerte) programmer/OS"?

Lenke til kommentar

Så windows 7 var mye mer krevende for deg enn vista?

Ser at de har gjort endel endringer under skallet som folk ikke ser men kun kan observere under bruk. Vet foreløpig ikke hva jeg skal si om designet da det er sannsynlig kun snakk om en veldig uferdig løsning. Og det er også slik de bildene vi har nå sett egentlig kun var ment for interne testere.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ho7b4Wnw8jA

For de som ikke gidder å lese teksten medfølgende til videoen så er det snakk om en vanlig disk og ikke SSD.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke testet Vista og Windows 7 på samme hardware. Men de deler den tregheten som ved Windows update -sekvenser. Også hater jeg å få sånne perioder hvor hele systemet blir utilgjengelig. Har opplevd dette mest i Windows Vista. Har opplevd det på 2 forskjellige PC'er

Endret av G
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke testet Vista og Windows 7 på samme hardware. Men de deler den tregheten som ved Windows update -sekvenser. Også hater jeg å få sånne perioder hvor hele systemet blir utilgjengelig. Har opplevd dette mest i Windows Vista. Har opplevd det på 2 forskjellige PC'er

 

[quote name='Agentspoon' timestamp='1303113240' post='17643059'Hvorfor skal vi være nødt til å kjøpe ny maskin hver gang Microsoft slipper sine "tungt belastede (programmerte) programmer/OS"?

 

Jeg ser fortsatt ikke hvordan du kunne komme til den konklusjonen med tanke på hva du har skrevet. Jeg er mer fornøyd med windows 7 enn vista med samme hardware og veldig mange andre. Så er du her bare for å spre tull?

 

Ja, windows er tregt og jeg skulle veldig mange ganger ønsket at windows update slapp å måtte restarte hele tiden. Men fordet så føler jeg ikke at W7 er dårligere/tyngre å kjøre enn vista, slik som du insinuerer.

Lenke til kommentar

Jeg setter Vista og Windows 7 sånn någenlunde i samme bås, for å klare opp i akkurat det.

 

Men at systemet skal fryse fra tid til annen, før en eller annen systemprosess sier seg fornøyd, det er utilgivelig. Her har Microsoft stort forbedringspotensiale. Jeg sa vel ganske tydelig i fra at jeg ikke har hatt anledning til å teste på samme hardware.

 

Jeg beskriver generelle brukeropplevelser med systemene. Det er ingen nøyaktig test. En kan heller ikke kalle mine opplevelser for særlig subjektive heller, annet enn at det kan være mindre betydelige hardware-forskjeller mellom de maskinene jeg har prøvd det på.

 

@Blåbær:

Jeg sier ikke det du hevder, at jeg "disser" Windows 7 mer enn hva jeg "disser" Windows Vista.

 

Tilleggsinformasjon:

 

Har OGSÅ forsøkt Windows 7 med Aero slått av fra VMware Workstation. Det går betraktelig tregere enn for Windows XP (begge er 32-bit). Var det ikke slik at Windows 7 ble sagt å skulle kjøre bedre enn Windows XP i reklamen?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...