Gå til innhold

– Sex i spill er tullete (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig at en spilldesigner sier at det bare er dukker uten klær. Det han i realiteten sier er at det ikke eksisterer story, stemning og innhold i spillet. Det er bare knapper og spaker man skal trykke på for å få poeng og vinne over gitte forutsetninger.

 

Jeg synes sex definitivt kunne vært en del av langt flere spill. Det er spennende, pirrende, romantisk og en helt naturlig del av våre liv. De aller fleste av oss erfarer sex som noe vakkert, men de færreste av oss erfarer drap i det hele tatt. Likevel er den ene tingen ok å skrive historier om, mens den andre helst skal gjemmes bort.

 

Go figure.

Lenke til kommentar

Artig at en spilldesigner sier at det bare er dukker uten klær. Det han i realiteten sier er at det ikke eksisterer story, stemning og innhold i spillet. Det er bare knapper og spaker man skal trykke på for å få poeng og vinne over gitte forutsetninger.

 

Jeg synes sex definitivt kunne vært en del av langt flere spill. Det er spennende, pirrende, romantisk og en helt naturlig del av våre liv. De aller fleste av oss erfarer sex som noe vakkert, men de færreste av oss erfarer drap i det hele tatt. Likevel er den ene tingen ok å skrive historier om, mens den andre helst skal gjemmes bort.

 

Go figure.

 

 

Litt morsomt at vi la inn så ulike innlegg på samme tiden.

 

Jeg er enig med han fordi, vel, sexscenene er nedturer. I spill som Mass Effect er det meningen at du skal knytte bånd med personer, og noen ganger blir det utført meget bra. Men for min del ender sexscenene opp som nedturer. Da er egentlig fantasien mer spennende. :)

Lenke til kommentar

Artig at en spilldesigner sier at det bare er dukker uten klær. Det han i realiteten sier er at det ikke eksisterer story, stemning og innhold i spillet. Det er bare knapper og spaker man skal trykke på for å få poeng og vinne over gitte forutsetninger.

 

Jeg synes sex definitivt kunne vært en del av langt flere spill. Det er spennende, pirrende, romantisk og en helt naturlig del av våre liv. De aller fleste av oss erfarer sex som noe vakkert, men de færreste av oss erfarer drap i det hele tatt. Likevel er den ene tingen ok å skrive historier om, mens den andre helst skal gjemmes bort.

 

Go figure.

 

Det jeg tror han sier er at når man dytter urealistisk hollywoodpulings inn i spill dreper man alt av historie spillet har bygd opp til. Da gjør man figurene til dukker uten klær. Sex kunne definitivt vært en del av mange spill, men når ingen klarer å skildre det på en troverdig måte i samhold med resten av spillet blir det bare en dum gimmick. Er jeg mer fan av løsninger som The Witcher bruker.

 

Så med mindre det er skildret troverdig(og det er det ingen som har gjort) er det bare bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Artig at en spilldesigner sier at det bare er dukker uten klær. Det han i realiteten sier er at det ikke eksisterer story, stemning og innhold i spillet. Det er bare knapper og spaker man skal trykke på for å få poeng og vinne over gitte forutsetninger.

 

Jeg synes sex definitivt kunne vært en del av langt flere spill. Det er spennende, pirrende, romantisk og en helt naturlig del av våre liv. De aller fleste av oss erfarer sex som noe vakkert, men de færreste av oss erfarer drap i det hele tatt. Likevel er den ene tingen ok å skrive historier om, mens den andre helst skal gjemmes bort.

 

Go figure.

Sex i spill er kontroversielt. Derfor.

Lenke til kommentar

Får nok av sex i VG og dagbladet, for ikke å nevne annenhver side man browser på nettet, alltid skal det dukke opp "PUSH-UP CREAM FOR YOU, NOW! eller "VILKÅRLIG NAVN STILLER OPP I VI MENN.. NAKEN :o" eller noe lignende.

Det er bra om spill klarer å holde fokus på det viktige, og ikke det unødvendige.

Lenke til kommentar

Neidda, den europeiske versjonen viste vakre bryster B) Det er ogå ett par karakterer inne i spillet som er modellert med bare bryster. Hvis du har sett traileren for TW2 så er det også bryster med i dèt.

 

Og takk for dèt.

 

Sex er en del av den voksne historiefortelling. En fersk undersøkelse viste at halvparten av de 2250 deltakerne til enhver tid tenkte på sex når de ble bedt om å skrive ned tankene sine. Det vil være en synd å tabubelegge ett såpass engasjerende tema som opptar så mange forbrukere.

Lenke til kommentar

Typisk amerikanere å si sånt. :)

Jeg mener vi trenger mer sex og sensuelle settinger i alle slags spill. Tenk deg forza 4 der du får bj's når du kjører, først 1-2 minutter med litt vingling i veibanen, men så! Stålkontroll og skjerpede sanser resten av løpet!

 

Litt usikker på om jeg var seriøs eller ikke nå... :whistle:

Lenke til kommentar

Var vel også amerikanske foreldre som svarte at å se 2 menn ha sex i et spill var verre enn ungene dems så en mann bli lemlestet. Så det her lener litt mot den typiske amerikanske innstillinga, kan ikke fatte at vi er så mye mer åpen i europa. Sex og romanse i spill er viktig for så mange og så mangt, men jeg skjønner at det ikke appelerer til alle såklart, å da har man jo muligheten til å styre unna det, i rollespill foreksempel. Selv om Bioware gjør det veldig vanskelig å ikke flørte med noen!

Lenke til kommentar

At sex i spill kan være og ofte er tullete er jeg enig i, men jeg forstår ikke hvordan noen kan mene at det være det. Hvorvidt sex i spill er tullete må da som alt annet komme helt an på hvordan det er implementert: Er det godt gjennomført? Fungerer det gameplay-messig? Tilfører det kanskje historien noe? Osv. Uansett om svaret på disse spørsmålene er ja eller nei, skulle ikke være noen forskjell på om det gjelder sex, vold eller gulrotplukking; enten er det godt laget eller ikke.

 

Men nå er jeg veldig rasjonell og det er de fleste mennesker ikke. Dårlig gjennomført sex i spill blir gjerne regnet som ti ganger mer pinlig enn dårlig gjennomført vold, da sex står i en særstilling pga. sosiale tabuer. Det blir også en ond sirkel ved at seriøse spillskapere ikke tør å ta i det, mens de mer useriøse kjører på, slik at latterliggjøringen av sex i spill blir en selvoppfyllende profeti. De sosiale tabuene gjør mao så hele kulturen rundt sex som underholdning blir barnslig og vulgær.

Lenke til kommentar

Sex i spill blir ofte tåpelig fordi det har blitt en trope som plutselig skal være med i alle spill som er "voksne". De klønete resultatene ser man f.eks. i Heavy Rain og de fleste Bioware-spill post ME1.

 

Det gjelder forsåvidt ikke bare sex, men hele romansegreien. The Darkness (av alle) er et av de få spillene som har klart å skape et inntrykk av genuin kjemi mellom karakterer, og de gjorde det helt uten sex.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig. Jeg syns også sex i endel bøker og mange filmer blir unødvendig og kleint. Det er de færreste som klarer å fremstille sex på en troverdig og naturlig måte og ofte ender man opp med scener man helst bare kunne spolt/bladd forbi. De gangene sex er nødvendig for handlingen og gjøres bra er selvsagt noe annet, men jeg ser ikke vitsen med å presse inn sexscener bare for å ha dem liksom.

 

Når det gjelder Mass Effect er det kanskje det eneste spillet der jeg har følt at romance biten fungerer. De trenger ikke vise grafiske penetreringer, men når man skal leve seg inn i en historie er jo kjærlighet/sex en relativt viktig del av menneskers liv.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...