Gå til innhold

Få Mass Effect 2 gratis! (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte 150 timer i Origins, og var storfornøyd med det. De ti timene jeg brukte i DA2 anser jeg som bortkastet tid. Spillet fikk OK reviews i starten, men det har siden blitt mer og mer fokus på det negative. Dette er utvilsomt et tiltak for å kompansere for dårlig tilbakemelding. Spent på å se om det selger bedre enn forgjengeren; feilene til DA2 - slik jeg ser det - kommer fra et ønske om å selge til en bredere spillermasse. Dersom de ikke gjør det, er det bare dobbel fail.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 150 timer i Origins, og var storfornøyd med det. De ti timene jeg brukte i DA2 anser jeg som bortkastet tid. Spillet fikk OK reviews i starten, men det har siden blitt mer og mer fokus på det negative. Dette er utvilsomt et tiltak for å kompansere for dårlig tilbakemelding. Spent på å se om det selger bedre enn forgjengeren; feilene til DA2 - slik jeg ser det - kommer fra et ønske om å selge til en bredere spillermasse. Dersom de ikke gjør det, er det bare dobbel fail.

 

Må nok si meg uenig, likte 2'ern også, spesielt kampsystemet, men uansett. Heftig gjort av Bioware

Lenke til kommentar

Flotters.

Har jo selfølgelig spilt meg gjennom me2 for lenge siden, men nå har jeg en lovlig kopi i tillegg.

(var blakk når det kom ut , men har jo selfølgelig orginal da, da2, me1,bg1&2, iwd1&2,pl to og jd emp så manglet jo bare dette :)

Endret av petrus
Lenke til kommentar

Å fremmedgjøre halvparten av spillerbasen din er ikke en suksess annet enn på papiret. "Guy, I already got your money"-konseptet virker ikke når du er avhengig av å selge noe i framtiden også.

 

Jeg anser dette for et godt argument. Spillet er ikke en suksess bare fordi det selger bra. Suksess må regnes bredere enn som så. Selv om man kun snakker om kommersiell suksess, så er det ingen overraskelse at det selger på forgjengerens suksess. Generelt kjøper folk spillet først, og spiller det etterpå. Hva de synes om det da affekterer selvsagt ikke hvorvidt de allerede har kjøpt det.

 

Mer viktig er det om det neste spillet i serien selger på DA2s suksess, altså om merkevaren har blitt sterkere eller svakere.

 

Men suksess eller ikke, for meg var dette et eksempel på sell out / cash in.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det noe veldig merkelig med dette "tilbudet". For det første så tviler jeg sterkt på at det er veldig mange som har kjøpt DA2 som ikke har spilt ME2 allerede. For det andre så tviler jeg enda mer på at noen som kjøpte DA2 til konsoll (og som ikke er i den første gruppa) har noen som helst interesse av å spille ME2 på PC. Og for det tredje, hvorfor i all verden slenger de ikke ME1 med i tillegg ? ME2 henger jo så vanvittig mye på at man har spilt ener'n.

 

Skjønner ikke helt hvem de håper å nå. Eneste jeg kan forestille meg er at de prøver å huke tak i folk som ikke har kjøpt noen som helst Bioware spill, men som stadig hører hvor bra de er.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Virker som et desperat trekk fra Biowares side. Spillet har nok solgt dårligere til PC enn forventet, antageligvis fordi PC-spillere ikke er så imponert av button - awesome.

 

 

awesome7.jpg[

 

(Stjålet fra et fantastisk innlegg fra det offisielle Dragon Age 2 forumet hvor de har en lang føljetong med awesome.)

Lenke til kommentar

Synes det er ganske obvious at noen sliter med salgstallene. Aldri faen om EA hadde tilbytt et spill som Mass Effect 2 på den måten her for ingen grunn. Som noen sier, å ride på forgjengeres suksess tar man bare så langt og det er på tide å innse at de gikk rett på en vegg. Jeg personlig klager ikke på leveling systemet i spillet, og talent systemet. Det jeg klager på er at du trasker rundt Kirkwall i 40-50 timer om du gjør alt og valser gjennom de samme dungeons om og om igjen. Jeg håper bare at Bioware setter seg ned og tenker litt over hva de egentlig har gitt ut nå og tar seg noen år å utvikle et nytt legendarisk spill på lik linje med Origins. Snart alle elsket det, jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor de påtvinget oss et ned dummet spill.

Lenke til kommentar

eg trur det blir betre i neste expansion/store DLC.

 

Det er nok det EA satser på at du skal tro også.

 

Sjølvsagt er det det, men eg har likt dei fleste DLC til ME2 og Origins, men eg var litt skuffa over DA2. Så eg satser og trur at det blir betre i ein Expansion/DLC.

 

Synes det er ganske obvious at noen sliter med salgstallene. Aldri faen om EA hadde tilbytt et spill som Mass Effect 2 på den måten her for ingen grunn. Som noen sier, å ride på forgjengeres suksess tar man bare så langt og det er på tide å innse at de gikk rett på en vegg. Jeg personlig klager ikke på leveling systemet i spillet, og talent systemet. Det jeg klager på er at du trasker rundt Kirkwall i 40-50 timer om du gjør alt og valser gjennom de samme dungeons om og om igjen. Jeg håper bare at Bioware setter seg ned og tenker litt over hva de egentlig har gitt ut nå og tar seg noen år å utvikle et nytt legendarisk spill på lik linje med Origins. Snart alle elsket det, jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor de påtvinget oss et ned dummet spill.

 

Tja, med 1.000.000 solgte spel så slit dei jo ikkje med salstal på DA2 ;) Det er nok heller at dei er redde for at folk ikkje vil kjøpe expansions/DLC til DA2, og at dei vil at fleire skal få tak i ME2, sånn at dei også kjøper ME3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...