Gå til innhold

Disse spillene ble for vanskelige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig artikkel med godt spørsmål!

 

Fikk en real sentimentaltripp når jeg så Top Gun, og jeg husker ikke bare landingen som kludrete - jeg husker også med gru de gangene jeg måtte tanke flyet i lufta. Eller, jeg tror jeg husker det med gru. Ble litt usikker nå.

 

Psycho Mantis-kampen var, som flere elementer av Metal Gear Solid (jeg ser på din codec-frekvens Meryl) - utrolig vrien å få has på. Heldigvis visste Hideo Kojima akkurat hva det var han drev med, og sørget for å tilslutt hjelpe deg om det ble tydelig at du bare rota rundt i ørska uten peiling på hva du drev med.

Etter utallige runder gjennom spillet bestemte jeg meg for å prøve denne kampen uten å bytte kontrollport, selv om Psycho Mantis visste hva jeg gjorde var det allikevel ikke umulig å dele ut gitt juling og jeg kom omtrent halvveis ned på måleren hans. Hvorfor jeg aldri fullførte vet jeg ikke, kanskje jeg døde, kanskje jeg ikke gadd å fortsette - det tok tross alt litt tid.

 

Min liste over spill som aldri ble ferdig er lengre enn jeg klarer å huske, i farta er det to spill som melder seg. Shadow of the Colossus hadde mot sluten en koloss som måtte veltes før jeg kunne klatre på ham. Igjen er jeg usikker på hvorfor jeg til slutt valgte å legge fra meg spillet, men det var i hvert fall ingen lett oppgave å få klumpen til å gå dit jeg vil ha den. (Jeg skal gjøre opp for meg når HD-versjonen kommer. Jeg lover.)

Et annet spill er Resident Evil 5. Mot slutten kommer det noen merkelige skapninger med svake punkt du må treffe, med mindre river de deg i fillebiter. Jeg traff ikke, ble revet i fillebiter og gikk lei av å prøve. Det var liksom ikke tidenes beste spill i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg har dessvere ikke fått "opplevd" alle NES spillene som top gear etc. Så jeg kan ikke si noe om det.

 

Men det vanskligste spillet jeg husker som jeg har spilt er "Myst III : Exile". Det husker jeg var et pain in the ass spill.

 

 

 

 

Hvilken spillsjanger synes du er best, og hvorfor?

 

 

Lenke til kommentar

Olli & Lisa på C64, uten tvil. Du hadde ikke helse, så det var one-shot-one-kill og du MÅTTE spille igjennom alle de tidligere nivåene både på turen ut til neste nivå og tilbake igjen.

 

Så hvis du skulle til nivå 5, måtte du igjennom nivå 1, 2, 3 og 4 (med alle fiender/feller på plass, siden du ikke kunne sloss) - så navigere deg gjennom det ukjente nivå 5, plukke opp dingsen og gå HELE ruten tilbake igjen.

 

Jeg var bare barnet den gang, men nå kan jeg trygt sette ord på det:

SAAAAATAAAAAN!!!

Lenke til kommentar

ECO PHANTOMS

Amiga 500

 

Dette spillet kjøpte jeg originalt da det kom i 1990, og jeg overlevde nesten ikke bilturen hjem pga de enorme forventningene til spillet.

Etter å ha satt inn disk 1 og kommet til kopibeskyttelsen fikk jeg min første utfordring... Jeg skjønte virkelig ikke hvordan dette kodehjulgreiene fungerte. For tro meg, det fungerte ikke slik vanlige kodehjul gjorde. Her måtte man line opp noen symboler, finne frem til et annet symbol, finne igjen dette symbolet på en ganske stor plakat for å få et annet symbol, for så å bruke dette symbolet (puh...) på kodehjulet for å få det symbolet man egentlig ble spurt om...

Og her var det selvfølgelig plenty med måter å ende opp med feil symbol...

 

Men etterhvert som jeg kom meg inn på spillet begynte jeg å forstå at jeg hadde tatt meg vann over hodet... Manualen forklarte fint lite, og alle kontroller i spillet var selvfølgelig merket med, ja nettopp, symbolene fra kodeskiven...

Jeg tror jeg spilte i tre dager før jeg i det hele tatt klarte å få skipet i revers, eller gripe tak i ting på bakken.

 

Jeg spilte aldri mye av dette spillet, men tar det faktisk frem igjen med jevne mellomrom og skjønner like lite...

 

http://www.mobygames.com/game/eco-phantoms

Lenke til kommentar

Jeg vil nevne Mirror`s Edge. Det var kanskje ikke det vanskeligste spillet jeg har spilt, men ihvertfall et av de mest frustrerende! Men jeg likte spillet.

Kan ikke skjønne at så mange syns Mirror's Edge er frustrerende...Et av de spillene jeg har spilt med minst frustrasjon noensinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...