Gå til innhold

Anmeldelse: Crysis 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crysis 2 er overall et veldig godt spill, det er veldig mye annerledes enn enern, og det er sånnsett synd de har "glemt" hva som egentlig gjorde enern bra. Her snakker vi om de store omgivelsene som drøsset av frihet og en helt annen dimensjon av ødeleggbare omgivelser. Samtidig har de gjort andre ting som veier opp for dette, bedre nanosuit og kamp/animasjonsystem.

 

Jeg håper bare de ikke glemmer det førstnevnte i Crysis 3, Crysis burde ikke forsette i feil retning, den linære.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Eg synes Crysis 2 er eit veldig gjennomført spel. Grafikken er heilt rå på Xbox iallefall. Men spelet blir veldig mykje enklare straks ein for oppgradert nanosuiten, det synes eg er svært synd. Mot slutten av spelet så sneik eg meg forbi alle fiendane.

 

Crytek har fått vist at dagens konsoller kan fint leverere rå grafikk i eit par år til.

Lenke til kommentar

Det beste med Crysis2 i forhold til eneren er hvordan man sømløst får utnyttet alle kreftene til nanodrakten uten problemer.

 

Man trenger ikke lenger bry seg om å slå på maximum strength og speed siden de slår inn automatisk når du trenger dem.

Speed slår til når du sprinter, og strength slår til når du holder inne hoppeknappen ,melee-knappen eller vil stabilisere våpenet.

 

Det er også utrolig kult hvordan man kan løfte seg opp etter kanter. Noe som sammen med superspeed og jump gjør at man uten større problemer kan leke parkour over hustakene.

Lenke til kommentar

For meg betyr ikke multiplayer-delen av spillet noe som helst i Crysis serien, multiplayer uten alle kreftene derimot kunne vært helt ok hvis de hadde gjordt litt endringer.

 

Selv synes jeg de burde beholdt de store områdene og oppfordret til å leke seg med forskjellige metoder å infiltrere på. Hvis de da i tillegg hadde lagt til Co-op hvor man prøver å snike seg rundt ser jeg for meg noen heftige situasjoner. :)

 

Spilte det første på Delta og da måtte man snike seg mest mulig rundt som var veldig underholdende når fienden kom fra alle kanter med en gang man ble sett. Krype rundt i buskene for å holde seg skjult og så plukke en og en vakt fra troppen. ^^

 

Dette i Co-op kunne ikke blitt annet enn awesome. I tillegg kunne de lagt til mulighet for å lage enkle feller som tripwire med eksplosiver i som trigges i et større område.

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

Synes Crysis 2 er bra, men samtidig noe skuffende. Grafikken er for all del god, men ikke noe bedre enn hva enkelte konsolleksklusiver har vist. Crysis har også skuffende lav ytelse i enkelte situasjoner. Det aller værste er kanskje intelligensen på fiendene. Joda, den er grei nok når den fungerer, men jeg tror jeg nesten aldri har spilt et spill der AI-en låser seg så ofte som i Crysis2. Rett som det er kommer jeg over et par vakter som løper rundt i ring eller inn i vegg uten å ense meg. Ofte er det også helt omvendt, f.eks når vaktene ser meg og begynner å skyte akkurat i det nanosekundet jeg skrur av stealthdrakten, selv om fienden står 1000m unna og jeg gjemmer meg bak en blomsterpotte. Slike ting går utover innlevelsen, særlig i et spill som prøver å tegne et bilde av en troverdig verden.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Synes Crysis 2 er bra, men samtidig noe skuffende. Grafikken er for all del god, men ikke noe bedre enn hva enkelte konsolleksklusiver har vist. Crysis har også skuffende lav ytelse i enkelte situasjoner. Det aller værste er kanskje intelligensen på fiendene. Joda, den er grei nok når den fungerer, men jeg tror jeg nesten aldri har spilt et spill der AI-en låser seg så ofte som i Crysis2. Rett som det er kommer jeg over et par vakter som løper rundt i ring eller inn i vegg uten å ense meg. Ofte er det også helt omvendt, f.eks når vaktene ser meg og begynner å skyte akkurat i det nanosekundet jeg skrur av stealthdrakten, selv om fienden står 1000m unna og jeg gjemmer meg bak en blomsterpotte. Slike ting går utover innlevelsen, særlig i et spill som prøver å tegne et bilde av en troverdig verden.

 

Enig at AI'en kan være litt tomsete av og til men ikke så ofte som du sier. Jeg spiller på PC da vel å merke. Du skal ikke se bort ifra at den er tunet litt ned i konsollversjonen for å spare CPU-kraft.

 

Uansett, det du sier om grafikken er jo ingen overraskelse siden det er en ganske klar grense på hva en konsoll kan få til av grafikk.

På PC derimot er grafikken off the friggin charts på full settings.

Lenke til kommentar

Blir alltid smått skuffet når jeg ser anmeldelser av skytespill som ikke bringer noe nytt til sjangeren med terningkast 8 eller mer. Jeg innrømmer at jeg ikke er glad i skytespill og er derfor noe partisk i debatten, men jeg tror ikke det er å legge skjul på at Crysis er, først og fremst, grafisk muskelfleksing, og jeg syns ikke noe så enkelt fortjener så god score.

 

(Noen andre som føler det var en usedvanlig lang anmeldelse også?)

Lenke til kommentar

Blir alltid smått skuffet når jeg ser anmeldelser av skytespill som ikke bringer noe nytt til sjangeren med terningkast 8 eller mer. Jeg innrømmer at jeg ikke er glad i skytespill og er derfor noe partisk i debatten, men jeg tror ikke det er å legge skjul på at Crysis er, først og fremst, grafisk muskelfleksing, og jeg syns ikke noe så enkelt fortjener så god score.

 

(Noen andre som føler det var en usedvanlig lang anmeldelse også?)

 

Så du syns ikke det å pushe grensene for hva dagens teknologi kan prestere er viktig?

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar

Hvordan er historien nå som Richard K. Morgan har vært med å skrive den?

 

Tror jeg venter med å kjøpe Crysis 2 til de får luket ut bugsa. Var ikke imponert over demoen de slapp, da jeg aldri klarte å logge inn. Selv ikke etter 2 uker.

 

Kort SP, rundet på ca 6 timer. Syns SP til Crysis 1 var bedre, og MP er ubalansert.

 

Kun 6 timer? Da gidder jeg ikke kjøpe spillet. Er så lei av korte spill...

Lenke til kommentar

Jeg savner friheten man har i Crysis 1. Store, åpne områder hvor man kan planlegge sitt angrep nøysommelig. Skjønner at det er begrenset med tumleplass i bybildet, men føler likevel at spillet er for lineært.

 

I tillegg synes det at man har gjort kompromisser på PC-versjonen. Grafikkinstillinger er fraværende, mange av teksturene er lavoppløste, og man er tvunget til å bruke checkpoints i stedet for å kunne lagre spillet når man selv ønsker.

 

"Press Enter to play" [sic]. Føler at konsollene holder utviklingen av PC-spill tilbake.

 

Forøvrig er spillet bra, og utvilsomt et av de bedre så langt i år.

Lenke til kommentar

Kort SP, rundet på ca 6 timer. Syns SP til Crysis 1 var bedre, og MP er ubalansert.

 

Kort SP....?? Har nå spilt spillet lenge og har spilt langt over 6 timer. hvordan du klarer noe som ingen andre har klart lurer jeg på?

Har du bare stormet deg igjennom uten å ta i bruk spillet slik det er ment?

Alle anmeldelser jeg har lest (de fleste) snakker om 12-15 timer med SP spill. Du har tydeligvis klart å halvere dette hvilket forteller meg at du absolutt ikke tar i bruk noe form for strategi. Tror du nesten bare må ha løpt igjennom uyten en eneste konfrontasjon.

 

Er en garvet gamer og spiller masse, men ser ikke helt hvordan du klarer dette på 6 timer???

Lenke til kommentar

Blir alltid smått skuffet når jeg ser anmeldelser av skytespill som ikke bringer noe nytt til sjangeren med terningkast 8 eller mer. Jeg innrømmer at jeg ikke er glad i skytespill og er derfor noe partisk i debatten, men jeg tror ikke det er å legge skjul på at Crysis er, først og fremst, grafisk muskelfleksing, og jeg syns ikke noe så enkelt fortjener så god score.

 

(Noen andre som føler det var en usedvanlig lang anmeldelse også?)

Crysis har veldig høy score på metacritic, og utenom grafikken er det også kjent for sine store åpne områder, ødeleggbare ting og nano-drakten. I crysis så er det ikke instant action hele tiden, og du har mange muligheter for å infiltrere en plass.

Crysis skiller seg klart ut fra de fleste andre skytespillene med sine store omgivelser og mulighetene til nano drakten.

Crysis hadde imponerende grafikk, men det har også mye annet. Det er synd at crysis 2 ikke er like åpent.

Endret av ImmoralAtheist
Lenke til kommentar

Om jeg skal rangere Crytek sine spill vil jeg si Far Cry > Crysis 2 >>> Crysis.

Ja, jeg har rundet både Far Cry og Crysis, mens jeg holder på med Crysis 2. Crysis 2 har rett og slett en våpenfølelse som er nærmest perfekt og grafikken er jo helt latterlig bra. Crysis hadde digg setting, men at det føltes ut som om du skjøt på dukker gjorde spillet kun O.K)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...