Gå til innhold

Slik blir neste Resident Evil (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Da var den serien ødelagt for meg. De startet allerede med RE5, og nå dette. Lagbasert RE med store våpen og masse ammunisjon, velge fraksjon, mer action enn skrekk, drepe kjente personer i serien, ERFARINGSPOENG. Jaja, sikkert noen som vil ha glede av det, men kan fint utelukke meg.

Lenke til kommentar

Dette er BS!

Forfor kaller de Resident Evil Skrekk spill... Alt siden RE4 har vært 100% action....

 

Jeg vil også tilbake til det som Re 1,2,3 var... Der snakker man gullkorn... Som var faktisk skummle...

Remakes til RE2 kunne kansje vært plaster på såret! ;)

Lenke til kommentar

Skal nesten nevnes at RE4 har vært det spillet i serien som har vært mest hyllet både av kritikere og fans... I RE5 så gikk man vekk fra hele skrekken ved å ha co-op.. Men hvor lenge kan du ha en serie uten at den staggnerer helt... RE1,2 og 3 er nesten helt like bortsett fra historien... Gode spill, for all del, men hvis 4 og 5 spillet skulle vært likt tror jeg det ikke hadde vært den samme fan basen...

Endret av L00nie
Lenke til kommentar

Skal nesten nevnes at RE4 har vært det spillet i serien som har vært mest hyllet både av kritikere og fans... I RE5 så gikk man vekk fra hele skrekken ved å ha co-op.. Men hvor lenge kan du ha en serie uten at den staggnerer helt... RE1,2 og 3 er nesten helt like bortsett fra historien... Gode spill, for all del, men hvis 4 og 5 spillet skulle vært likt tror jeg det ikke hadde vært den samme fan basen...

Det er det ikke mye å diskutere på. Var vel og RE4 som "oppfant" 3rd person over the shoulder kamera systemet. Eller i det minste fikk det skikkelig til slik at det har blitt mer eller mindre standard i mange titler som kom i ettertid. Andre gameplay elementer ble også prisgitt opp i skyene og spillet vant det som var av priser.

 

Poenget er vel at en del vil ikke ha høyt tempo action, de vil heller ha tregt spill, masse stemning og la frykten synke inn. F.eks den orginale Alien filmen er veldig treg sammenlignet med Aliens (#2 i rekken for de ulærte). Det gjør ikke Aliens til en dårlig film, men den stiller seg anderledes i forhold til Alien. Samme prinsipp (skrem livskitten ut av publikum), forskjellig metode (sakte grøss, kontra rask action). Det blir en smakssak.

 

Jeg skal være enig i at RE serien begynte å bli litt hakk i platen etter #3 kom ut og den trengte enten en ny vri, eller å bli lagt ned. Tolket nesten remake av RE til gamecube og RE0 som siste spiker i kista, men neida. RE4, på tross av priser og gudene vet hva, var så langt borte fra utangspunktet og hadde så lite med RE plottet at det ble for dumt. Jumping the shark er vel det begrepet som dekker RE4 best, etter min mening.

 

Tomb Raider serien har hatt mye av de samme problemene, men har hentet seg inn i nyere tid med Legend, Anniversary, Underworld og Guardian of Light. Nytt, men alikevel tro mot kjerne elementene. Skulle ønske RE kunne fått til det samme, men det ser ikke slik ut.

Lenke til kommentar

Hadde jeg visst veien skulle jeg ofret teamet til både Treyarch og Infinity Ward på alteret ved R'lyeh's ypperste tempel, deres fps fikserte blod rennende ned i katakombene under, for å gjenopplive survival-horror sjangren.

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

Vil ha tilbake serien slik den startet jeg.. med gåteløsning og grøss. Leste forresten at Code Veronica og Resident Evil 4 skal gis ut i HD variant på PSN og Live Arcade. Det ser jeg frem til.

 

Code Veronica er mitt favorittspill av de som hittil er kommet ut og blir kjøpt momentant om det kommer ut i HD på PSN., og jeg er veldig enig med deg at de tidligere spillene i serien er mye bedre enn de actionspillene som er ute nå. Jeg savner tiden da Resident Evil ble ansett som grøsserspill. Neste spill i serien virker helt uinteressant for min del, da det ikke har noe med storyen i resten av spillene å gjøre.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...