Gå til innhold

PS3 med fjernlagring (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål: Når man har kopiert savegamen til cloud enheten. Kan man slette savegamen fra selve PS3en slik at man kun har den på cloud enheten?

Hva er det egentlig man ønsker å oppnå med det? Spare 250KB med lagringsplass på konsollen? Øke tiden det tar å lagre save-fila?

 

Det som er mer interessant er om den vil fungere som backup. Hva skjer hvis konsollen får YLOD og man skaffer seg en ny konsoll: Vil man kunne synce ny konsoll mot cloud-kontoen, eller er det ikke mulig slik det er idag (kryptert og sperret for andre konsoller)

Lenke til kommentar

150 MB burde holde i massevis, jeg har minst 80 spill og alle ligger på ca. 100KB til 1MB.

 

Husk at det er forskjell på tilleggs-innhold og save-game data som kun inneholder hvor langt du er kommet i spillet og hva du har oppnådd.

 

Det beste med denne funskjonen er at man får lagret alle save-games i skyen slik at det ikke spiller noen rolle om PS3'en krasjer, så har man fortsatt tilgang til å starte der man var. I tillegg har man mulighet for å spille fra PS3'en til en kamerat og fortsette der man var.

 

Genialt.

Lenke til kommentar

Games Saves -> http://www.ps3savegame.com/Game_Saves/EU_Saves.aspx

 

Legg merke til at de fleste PS3 eksklusive spill som inFamous, Ratchet & Clank: A Crack in Time, Uncharted, Metal Gear Solid, GT, God of War 3, etc.. bare er på mellom 30KB og 200 KB.

 

LittleBigPlanet har 4.5MB save-file.

 

 

 

Vil nok tro at alle nye spill som kommer til å støtte denne funksjonen kun vil ha forholdsvis små game-save filer.

Lenke til kommentar

Rynker litt på nesen her. Dette kan være et steg mot at alle savegames skal opp i skyene, og det er i praksis nesten det samme som å ha en DRM som gjør at du må ha en kontinuerlig forbindelse. Å ha det som et alternativ er bare en fordel, men jeg er redd det ikke er tanken på lang sikt. Savegames tar forøvrig svært lite av plassen på min 40GB, det er game data som krever gigabyte, men jeg vil heller kjøpe en ekstern HD eller en større PS3 enn å være avhengig av eksterne servere. Dessverre - etter min smak i det minste - så virker det som om tiden der man hadde full kontroll over sine egne spill og konsoller er på vei ut, og jeg tenker at jeg i økende grad vil satse på retrogaming jo mer det går i den retningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...