Gå til innhold

Sniktitt: Kingdoms of Amalur: Reckoning (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oioioi dette høres utrooooolig stilig ut

 

Edit: håper bare de har noe skikkelig sniking og/eller bueskyting med og det gjøres bra. har blitt skikkelig demotivert i mange rollespill fordi rouge delen har vært for dårlig

Endret av Fotsopp
Lenke til kommentar

Virker lovende. Håper de fokuserer på å lage en spennende dynamisk verden.

Folk i byer som holder på med diverse sysler (smir våpen, osv. som i Gothic 2 hovedbyen).

Dyr/monstre som har komplekse rutiner også, og spennende ai. Ikke bare aggro zone ai.

Hadde vært fint om de ikke gjør verden altfor stor, sånn som oblivion. Bedre å ha en mindre verden med spennende steder og med en mindre generisk feel. Samme gjelder med byer. Den ene store byen i Gothic 2 (harbor town of Khorinis) er utvilsomt den mest livlige og autentiske byen jeg har sett i et spill. Hører f.eks. at Skyrim skal ha 5. Skeptisk når de ikke klarte å gjøre den ene hovedbyen ordentlig engang.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke no særlig glad i den typen spill som former characteren din etter hvordan du spiller. Det ender oftest opp med at du MÅ bruke f.eks. tyv-approachen hver bidige gang for å kunne utvilkle tyven du hadde lyst på istedet for en halv-mongoloid hybridnisse. Det betyr MINDRE valgmuligheter idiot-devs! Så lovende ut, men tror det blir character-utvilklingen som tar knekken på spillet for min del. Men det kan jo hende ikke blir så ille. Håper combat minner om Demon's Souls.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke no særlig glad i den typen spill som former characteren din etter hvordan du spiller. Det ender oftest opp med at du MÅ bruke f.eks. tyv-approachen hver bidige gang for å kunne utvilkle tyven du hadde lyst på istedet for en halv-mongoloid hybridnisse. Det betyr MINDRE valgmuligheter idiot-devs! Så lovende ut, men tror det blir character-utvilklingen som tar knekken på spillet for min del. Men det kan jo hende ikke blir så ille. Håper combat minner om Demon's Souls.

 

Tenkte akkurat det samme når jeg leste gjennom artikkelen. Du står f.eks i en dialog hvor hvert svar tilsvarer poeng innenfor en av klassene, så er man tvunget til å velge dialogvalget som tilsvarer klassen man ønsker å spille, fremfor det valget man syns virker riktig. Blah. Blir i tillegg automatisk skeptisk når jeg hører så fantastisk hype.

Lenke til kommentar

Divnity 2 var veldig kult helt til det siste questet. Jeg ble rett og slett sint på at helt ut av det blå (Ihvertfall når jeg spilte gjennom) var fiendene 4-5 levels høyere enn meg og i ekstremt store klynger. Måtte ty til å gå og drepe alt jeg fant kun for at jeg skulle få høyt nok level til å overleve i mer enn 5 sekunder. Jeg kunne ha skrudd ned vanskelighet, men da ble det hele så trivielt siden det er så stor forskjell på vanskelighetsgradene.

 

 

Jeg ser problemet ditt, men jeg syntes dette var positivt, taktikk og "å faen" nojaen ble mye sterkere.. Måtte endre "charge" spillestilen til mer covert, likte det veldig godt...

 

 

BTW: Kan enkelte folk slutte å WHINE på bioware i hver eneste RPG post!! Når dere snakker om DA 2 så aner dere ikke mer enn en det bitte bitte lille dere har sett fra demoen.. Bioware endrer rollespill sjangeren atm og det virker som det er veldig populært blant flesteparten av spillerene ( SE salgsresultater og kritikk ME 2!!!)

 

Det er også masse utviklere som "popper opp" hele tiden med RPG'er så det er overhode ikke noen mangelvare på denne sjangeren B)

Lenke til kommentar

Man endrer ikke en sjanger ved å tviholde på sjangermerkelapper mens man vanner ut sjangertrekkene. Hvis noe prøver de å omdefinere RPG-begrepet - rebranding i praksis, siden vestlige RPG-er pre-Oblivion ikke bar mange positive konnotasjoner for konsollpublikumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...