Gå til innhold

Bokanmeldelse: Reality is Broken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra det jeg kan forstå av anmeldelsen så virker hele konseptet litt pseudovitenskapelig, og som om McConigal skyter litt i alle retninger, egentlig. At hun henter legitimitet til sine påstander fra forskning og legger dette inn som referanser og liknende er vel forøvrig ikke akkurat så veldig imponerende - det bør vel være standarden for slike vitenskapelige tekster (om jeg forstod det riktig at det var dette denne boka var). Vet anmelderen forøvrig om McConigals påstander har gått igjennom en fagfellevurdering (peer review), eller er den publisert heller som en samling av hennes eget tankespinn?

 

Ellers fronter McConigal noen interessante tanker, men som anmelder også nevner, kan virke noe naive. Men nå skal jeg ærlig talt ikke dømme boka utifra anmeldelsen, skal se om ikke jeg får tatt en tur innom amazon i nærmeste fremtid!

Lenke til kommentar

Virker interessant nok til at jeg antakelig kommer til å ta en titt på den i nær fremtid. Høres i allefall ut som om hun har noen orginale tanker om spill og har gjort jobben når det gjelder å formidle de.

Godt å se at Gamer stadig utvider horisonten samtidig som man beholder kvaliteten :)

Lenke til kommentar

Det er sant. Virkeligheten suger. Mye kjekkere å reise igjennom verdensrommet i eve online eller i mass effect. Beseire guder i oblivion, vinne store slag i total War spillene, bygge byer i minecraft eller samarbeide med venner for å ta over store områder fra opprørere i arma. Hva har virkeligheten å tilby?? Jobbe hver dag for å tjene penger til å kjøpe ting du ikke trenger?? Reality is truly broken

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...