Gå til innhold

Her er den beste spillmusikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musikken i Assassin's Creed-spillene er veldig stemningsskapende i mine øyne, og passer rett og slett perfekt inn. Musikken i IGI 2 (husker noen fremdeles dette?) syns jeg også var veldig bra da det kom for åtte år siden (tida flyr gitt), og i og for seg enda. Splinter Cell har også hatt en del interessant.

Mafia brukte for det meste vanlige låter fra 30-tallet, men dæven så kul musikken i spillet er. Måtte vanligvis opp på 60-70-tallet før jeg syns musikk ble noe særlig, men Mafia har åpna opp 40 år til med interessant musikk for min del.

Til slutt vil jeg trekke fram musikken i et spill jeg faktisk aldri har spilt - Age Of Conan. Der er det rett og slett utrolig mye bra. Knut Avenstroup Haugen er utrolig flink til å lage musikk som er flott, stemningsfull og passer ekstremt godt inn. F.eks. kunne jeg, som aldri har spilt spillet, si at et visst stykke musikk fra spillet måtte være fra en isfylt grotte. Faktisk kan jeg ikke huske å ha sett en isfylt grotte med akkompagnerende musikk noen gang, men denne musikken bare skrek det ut. Da har man virkelig klart å få musikken til å passe inn i miljøet.

Lenke til kommentar

World of Warcraft har virkelig fantastisk musikk! Særlig "Song of Elune" og musikken til Ironforge. Musikken fra Civ 4 som netopp vant Grammy er nydelig. Og går man lenger tilbake i tid vil jeg alltid bli glad når jeg hører intromusikken til Baldurs Gate:Shadows of Amn og Monkey Island. C64 hadde mye minneverdig musikk, og favorittkomponisten min på den tiden var Rob Hubbard.

 

Angående soundtrack så er jeg enig i at Tony Hawk 2 hadde fantastisk utvalg av låter! Det samme kan sies om GTA Vice City og San Andreas som virkelig teleporterer spilleren tilbake til den aktuelle tidsepoken med bra valg av låter.

Lenke til kommentar

Det overrasker meg at ingen ennå har nevnt mine to favoritter; Homeworld og Gabriel Knight serien.

 

 

 

 

 

Den siste spilles under rulleteksten, og er en låt av progbandet "Yes"

 

I tillegg må jeg si at det det nye Jane Jensen rollespillet; "Gray Matter" har en fantastisk spillmusikk. Den er også komponert av Robert Holmes som komponerte GK musikken. Datteren hans er også vokalist i bandet "The Scarlet Furies" som spiller mesteparten av spillmusikken.

 

 

Edit: Som "firberblad" over her nevner så er Deus Ex musikken fantastisk god også.

Endret av Aziraphale
Lenke til kommentar

Jeg får melde meg på Kjersti her. Ocarina of Time har utelukkende bra låter, og det er definitivt min favoritt på lydbiten (På alle andre områder også, men det er en annen sak :p). Ingen spill hverken før eller siden kan jeg umiddelbart gjenkjenne så mange låter fra.

 

Ellers må jeg si at Final Fantasy-serien også har mye fint. Final Fantasy IX eksempelvis har mange godbiter. Og main theme i X er er også veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...