Gå til innhold

A Game of Thrones får sommerlansering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A song of Ice and Fire er det veldig mange, meg selv inkludert, som ser på som den beste serien skrevet i fantasy sjangeren. Liker at de har med George R R Martin på laget (selv om han burde fokusert mer på å få ut neste bok...) og at de går tilbake til en tid som er mye referert til i serien.

 

Tviler samtidig på at et strategispill skal være i stand til å levere kvaliteten som kreves for å holde tritt med standarden vi er vant med i fra bøkene.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Jeg er, som flere andre, skeptisk til det at de gjør dette til en RTS. Samtidig er vi forbi den delen av spillhistorien hvor markedet ble overøst av lavkvalitets RTS-spill (hei slutten av 90-tallet! Lenge siden sist!), så det er alltids potensiale for at dette kan bli bra.

 

Det største kvalitetstegnet i mine øyne er at de ikke gjør det spillutviklere vanligvis gjør når de lisensierer store historier som dette. Det vanlige er å da gjenskape alle mulige hendelser fra hovedhistorien, noe som sjelden fungerer særlig bra. Ved å i stedet fokusere handlingen på hendelser som bare såvidt blir referert til og som foregikk i før bøkene står de mye friere, samtidig som de har en reell mulighet til å utvide historien på en givende måte for oss spillerne. Det er modig gjort av dem, og jeg håper de lykkes.

Lenke til kommentar
Wrathmont

A song of Fire and Ice er det veldig mange, meg selv inkludert, som ser på som den beste serien skrevet i fantasy sjangeren. Liker at de har med George R R Martin på laget (selv om han burde fokusert mer på å få ut neste bok...) og at de går tilbake til en tid som er mye referert til i serien.

 

Tviler samtidig på at et strategispill skal være i stand til å levere kvaliteten som kreves for å holde tritt med standarden vi er vant med i fra bøkene.

Enig med deg Wathmont.

Er veldig skeptisk nå, men e skal følge me. men han burde helt klart konsentrere på neste bok, venter i spenning

Lenke til kommentar

A Song of Ice and Fire er en fantastisk bokserie, men jeg tror andre bokserier kunne blitt bedre RTS spill (Malazan Book of the Fallen f.eks).

 

Tipper dette henger henger sammen med A Game of Thrones serien fra HBO som kommer til våren.

 

Ble faktisk ferdig med bok 1. i Malazan Book fo the Fallen i dag :) . Absolutt en bra bok, kommer uten tvil til å lese ferdig serien. Men jeg hører nok til den gruppen som liker A Song of Ice and Fire bedre. Dumt de ikke lager en RPG i steden. Men strategi noe ala Total war serien kan kanskje fungere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...